Voiko marjojen poiminnalla ansaita?
Noniin nyt kaikki te jotka jankutatte, että työttömien on mentävä marjoja poimimaan ja alettava tienaamaan.
Käykääpäs ihan itse katsomassa YLEn poimintakoneesta, että paljonkos tienaisit itse ja paljonko voisi keskiverto työtön tavantallaaja tienata?
Vinkki. Keruuasemilla marjojen ostohinta jää tällä hetkellä alle 2€/litra
Jos olet rehellinen, niin vähennät vielä ansaitusta summasta sen summan, joka kuluu keruureissusi auton tankkaukseen/bussimatkaan, eväisiin ja tarvikkeisiin.
Voit myös laskeskella kuvitteelliset kuukausitulosi yhteen ja suhteuttaa sitä siihen summaan mitä kuukaudessa kulutat elämiseesi.
Tekoälyä saa käyttää apuna, jos haluat arvioida keskimääräisen työttömän kuvitteellisia tienestejä. Voit selvitellä tekoälyn avulla vaikka kokemattoman marjanpoimijan keskimääräistä keruunopeutta ja kustannuksia keruupaikalle siirtymiseen.
Siitä vaan tutkiskelemaan. Saatat vaikka oppia jotain.
Kommentit (108)
Pullojen kerääminen on suurella todennäköisyydellä kannattavampaa.
jos saa rahaa mustikasta niin silloin ei tarvi toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap jos sä annat keräämäsi marjat ilmaiseksi, niin et tietenkään ansaitse sillä mitään.
Jos myyt marjoja, niin silloin ansaitset rahaa
Mistä näitä vanmaisia oikein sikiää?
Juu, tosi fiksua myydä marjoja 1,70€/litra ja ostaa sitten kaupasta marjoja 6€/litra 🤣🤣🤣
Pidätkö itseäsi ihan normaaliälyisenä?
Itse asiassa kaupassa mustikkalitra maksaa 8-12€
Täytyy kyllä olla todella vähäjärkinen jos väittää, että marjojen poimiminen ja niiden itse poimittujen marjojen myyminen on taloudellisesti kannattavaa toimintaa 😅
Oon työtön ja toimeentulotuella.
Kyllä mä koen, että se on taloudellisesti kannattavaa kun siitä ei mene kelalle huutelemaan. Olisin ollut monta kertaa pulassa, jos en olisi kesällä saanut mustikkarahoja säästöön. Joskus kyennyt jopa ostamaan vaikka uudet kengät.
Oon monelle kaverille tarjonnut että pääsee samalla kyydillä ja sais vehkeetkin ilmaiseksi lainaan, mutta ainoa joka lähtee aina on joka tavalla raihnainen eläkeikäinen mutsini.
Kovin on nuorilla huono fysiikka kun yleisin syy on että ei taida selkä kestää.
Sit kun tietävät että oon poimimassa ja mulla on rahaa niin aletaan pummimaan.
Miten sun omatunto kestää sen, että syyllistyt tuossa petokseen, kun et ilmoita tuloja kelaan? Itse en pystyisi nukkumaan enää öitäni tuollaisen jälkeen.
T. Pitkäaikaistyötön
Taitaa ne isommat nimet ja päättäjät syyllistyä petoksiin ja verorahojen viemiseen aika paljon kovemmin kun joku mummeli joka saa parisataa mustikoista.
Tuolla logiikalla aseellinen ryöstökin on ihan ok (varsinkin jos tekijänä on mummo), koska pahempiakin rikoksia on olemassa.
Haluaisinpa nähdä sen "mummelin" joka tienaa parisataa mustikoilla. Aika pitkään saat poimia, että saat parisataa, kun litrahinta on 1,70 ja kovin moni mummeli ei saa poimittua edes litraa tunnissa
Missä tavataan? Asun täällä keskellä metsää ja marjamaat alkavat kirjaimellisesti kivenheiton päästä. En minä niitä tuolla hinnalla myy, mutta 50€/10 litran ämpäri puhdistettuna lähtee. Lasketaan vaikka 3 ämpärillistä päivässä / 5 tuntia (jos ei ole hyvä marjapaikka lähellä) + tunti puhdistamista. 6 tuntia työtä, 150 euroa. Kyllä tälle mummelille kelpaa. Säästä ja omasta terveydestä riippuen niitä päiviä olisi ehkä 20, kun poimin sekä puolukoita että mustikoita. Lisätulo olisi enemmän kuin kahden kuukauden eläke.
T. Mummeli
Ennen ansaitsi, kun marjat oli terveitä kun ulkomaalaiset ei niitä kiskoneet juurineen ja raakoina. Ja sai myydä torilla, nyt valtion avusteiset firmat ei enään osta torilla marjoja vaan palkaa henkilökuntaa kauhea CV ja motivaatio kirje häslinki on tiedossa tänä kesänä jotka tahtoo poimia, valehtelijat pärjää parhaiten ja kellä suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap jos sä annat keräämäsi marjat ilmaiseksi, niin et tietenkään ansaitse sillä mitään.
Jos myyt marjoja, niin silloin ansaitset rahaa
Mistä näitä vanmaisia oikein sikiää?
Juu, tosi fiksua myydä marjoja 1,70€/litra ja ostaa sitten kaupasta marjoja 6€/litra 🤣🤣🤣
Pidätkö itseäsi ihan normaaliälyisenä?
JOs oot kehitysvammainen, niin sit sä varmaan teetkin noin. Mut yleensä kerätyistä marjoista laitetaan omaan tarpeeseen ensin omaan pakastimeen. Ylimääräiset sitten myyntiin. @utistit ovat kovin yksinkertaista väkeä.
Ei. Niiden myynnillä voi, kun myy suoraan kuluttajille. Ilmoita FB:ssä
Vierailija kirjoitti:
Miksi uutisessa ei mainita toimeentulotukea, koska marjatulot vähentävät sitä. Jos et ilmoita, syyllistyt petokseen. Se on pahimpia rikoksia Suomessa pimittää tuloja.
idea on se, että ei tarvitse hakea enää tt-tukea- eikä suinkaan-- jotain lsärahaa tukien päälle.
Ei kaikki työttömät saa toimeentulotukea.