Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistinen äiti

Vierailija
10.07.2026 |

Käy lapsellaan kyläilemässä ja kehuu miten taas on muiden lasten kanssa tehty kalliita matkoja ja miten paljon rahaa on toisten lasten rahastoihin laitettu.

Kylään tullaan omalla ilmoituksella pikaisella aikataululla. Edes ei pullaa viitsitä tuoda kahvin seuraksi, vaikka vanhempi on varakas ja lapsi köyhä opiskelija.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän rajattoman, narsistisen äidin mustalampaana kasvaneena totean, että vaikka nuorempana satutti, kun kultalasta lellittiin, niin nyt aikuisena voin paljon paremmin kuin tuo "ihmelapseksi" julistettu sisarus!  Minusta tuli selviytyjä, resilienssiä löytyy!  Sisko on kamppaillut mt-ongelmien kanssa kun äidin kehut ei enää aikuisuudessa kantaneetkaan!

Vierailija
22/39 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli narsiatinen äiti. Silloin kun tuli kylään, haukkui kaiken näkemänsä. Tutki tarkkaan esim. siivouksen tason ja jos jostain löytyi tahra tai pölyä, alkoi valittaa ja huutaa. Tarjottavat haukkui myös, tottakai. Oli itse elänyt "hullujen" vanhempien kanssa. Väitän etten ole narsisti itse, mutta olen "mallioppinut" joitain asioita, joista opettelen eroon.

Kuulostaa niin tutulle! Ikinä ei kysytä sopiiko tai voitko vaan kaikki oli ilmoitus luontoinen asia. Eli tulen katsomaan sinun kotiasi (paras olla paikalla)
Tähän vielä lahjonta ja kiristys päälle.
-Myös narsistin (ex)lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on jonkun henkilön, luultavasti 60+ naisen, ajanvietetrollaus. Paljastuu tyhmemmällekin näistä "eikä edes pullaa viitsitä tuoda", rahasto ja menetetty yhteinen lomamatka narsistiäidin kanssa.

Kuka nuori opiskelija hinkuu äitinsä kanssa lomalle?

Vierailija
24/39 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena joutui varomaan narsisti vanhempaa, reaktioita, pakotti valitsemiinsa harrastuksiin. Kasvattaa sairaalloiseen kiltteyteen (selviytymiskeino silloin). Terveys meni ja päädyin huostaanottoonkin lopuksi. Sain sairauksia ja addiktioihin pakenin jo silloin. Sääliksi käy kun näkee välillä narsisteja joilla lapsia, juuri tuo sama ylikiltteys ja lapset nujerrettu.

Vierailija
25/39 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään narsistin lapsi oli juuri tuollainen vaisu nujerrettu lapsi. Sääliksi käy kun käynyt saman läpi. Ei lapsen tarvitse pelätä aikuista tai oppia miellyttämään. Normaalit tavat toki.

Vierailija
26/39 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on jonkun henkilön, luultavasti 60+ naisen, ajanvietetrollaus. Paljastuu tyhmemmällekin näistä "eikä edes pullaa viitsitä tuoda", rahasto ja menetetty yhteinen lomamatka narsistiäidin kanssa.

Kuka nuori opiskelija hinkuu äitinsä kanssa lomalle?

Kaikki ei ole trollausta vaikka niin yksinkertainen mieli asiat näkee.

Vierailija
27/39 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan olen nähnyt narsistin lapsella psykoosisairauden, johtuu todnäk lapsuudesta tuollaisen käsitellyssä.

Vierailija
28/39 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veren ei tarvitse olla vettä sakeampaa. Äidille kun voi sanoa ei.

Vierailija
29/39 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt on siis narsistista käydä reissussa lasten kanssa ? Ja sekin ettei tuo pullaa?

Kyllä, jos yhtä kohdellaan toisin kuin muita.

On paskan tyypin käytöstä jättää yksi lapsistaan kutsumatta mukaan matkoille ja käydä sitten vahingoniloisena aukomassa päätään miten uskomattoman hienoja nämä matkat ovat.

Entä jos ne muut maksaa omat matkansa ja pyytävät äidin mukaan ? Ei missään kohti lukenut että maksaa muiden matkat. Toki jos ovatkin alaikäisiä, niin kaipa aloittajakin on käynyt matkoilla, silloin kun oli itsekin vielä äidin elätettävänä. On minun anoppi käynyt lastensa kanssa matkoilla, lapset maksaneet itse matkansa ja anoppi omansa 

Vierailija
30/39 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän rajattoman, narsistisen äidin mustalampaana kasvaneena totean, että vaikka nuorempana satutti, kun kultalasta lellittiin, niin nyt aikuisena voin paljon paremmin kuin tuo "ihmelapseksi" julistettu sisarus!  Minusta tuli selviytyjä, resilienssiä löytyy!  Sisko on kamppaillut mt-ongelmien kanssa kun äidin kehut ei enää aikuisuudessa kantaneetkaan!

Minä olen se syntipukki. En ole resilienssi, vaan traumatisoitunut ja tukiverkoton. Mt-diagnooseina masennus ja ahdistus.

Vierailija
31/39 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sanoa, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että yksi lapsista jää vaille kaikenlaisista kivoista jutuista.

Vierailija
32/39 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt on siis narsistista käydä reissussa lasten kanssa ? Ja sekin ettei tuo pullaa?

Kyllä, jos yhtä kohdellaan toisin kuin muita.

On paskan tyypin käytöstä jättää yksi lapsistaan kutsumatta mukaan matkoille ja käydä sitten vahingoniloisena aukomassa päätään miten uskomattoman hienoja nämä matkat ovat.

Entä jos ne muut maksaa omat matkansa ja pyytävät äidin mukaan ? Ei missään kohti lukenut että maksaa muiden matkat. Toki jos ovatkin alaikäisiä, niin kaipa aloittajakin on käynyt matkoilla, silloin kun oli itsekin vielä äidin elätettävänä. On minun anoppi käynyt lastensa kanssa matkoilla, lapset maksaneet itse matkansa ja anoppi omansa 

Äiti maksaa aikuisten lasten matkat ja lykkää heille rahaa rahastoihin. Yhden kohdalla vain ei, hän on täysin omillaan.

Vierailija
33/39 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut anteeksi. Narsistinen ph on sairaus. Sairastunut toimii sairautensa mukaan eikä kykene muuhu.

Vierailija
34/39 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sanoa, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että yksi lapsista jää vaille kaikenlaisista kivoista jutuista.

No jos äiti on noin kuspiä niin en paljon murehtisi moista.

Vierailija
35/39 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän kaikille lapsista ole yhtä ikävä. Nämä muut sitten syyllistävät tätä yhtä siitä, että varmasti hän vain tekee jotain väärin, kun saa erilaista kohtelua.

Vierailija
36/39 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän kaikille lapsista ole yhtä ikävä. Nämä muut sitten syyllistävät tätä yhtä siitä, että varmasti hän vain tekee jotain väärin, kun saa erilaista kohtelua.

Kai tuo on narsistisissa perheissä tyypillinen kuvio.

Vierailija
37/39 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä olisi kenenkään kanssa tekemisissä. Saisivat jatkaa juttujaan ilman minua. Miksi ihmiset ovat tuollaisten kanssa edes väleissä?

Vierailija
38/39 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on näin: äitini jo 80 + on ostanut isosiskon 3:lle pojalle (ovat jo aikuisia) ties mitä koko heidän elinaikanaan vauvasta lähtien. Mulla ei ole omia lapsia, ja tuskin tulee koskaan olemaankaan (olen 50-v nainen), mut mulla on kissa. Se kyllä ostaa sille kalliita märkä ruokia ja raksuja, mutta vaatii niistä aina rahat takaisin, vaikka sillä rahaa riittää nykyään, kiitos isäni kuolinpesän rahojen, joista se sai 50 % ja mä ja mun isosiskoni saimme kumpikin 25 %. En tiennytkään, että isä oli NOIN varakas.......mutta eli suht säästeliäästi.......aika tyhmää.....jos on rahaa, sitä tulee myös käyttää, eikä tuumata mitään, et otetaampas nyt toi pörssi sähkö, ja säästetään rahaa..........mut sillä oli tapana ostaa usein uusi polkupyörä, vaikka edellinen oli hyvässä kunnossa. Nykyään itse en saa kunnollista polkupyörää, pelkkä Jopo vain, ja siitäkin se kuuluisa takakumi on taas kerran hajonnut......se ei kestä kauaa. Haluaisin uuden, paremman pyörän, joka on vastapäisessä Prismassa. En vain saa !!!! Kiitos äitini, joka on mennyt valheellisesti väittämään mun NS ed. valvojalleni, etten osaa huolehtia pyörästä. Kukapas sinne maahan asfaltille niitä heikkoja (isojakin kiviä !!) heittelee, eikä keväällä sitten siivoa niitä pois ? En mä ainakaan. Syyllinen on joku muu ! 

Vierailija
39/39 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsismi on perinnöllistä. Siitä oli Hesarissa juttu, jossa oli annettu linkki aivan hyvässä sarjassa julkaistuun tutkimukseen.

Eli sinuna alkaisin harjoittamaan itsereflektiota ja peiliin katselisin. Ajattele edes lapsiasi: narsistin lapsena on elämä todella raskasta.

Ei se ole perinnöllistä vaan narsistin lapsi joko suojautuu eli sairastuu narsistiseen persoonallisuushäiriöön taikka ei. Jälkimmäinen johtaa myös mielenterveys ongelmiin kuten masennukseen ja jopa itsetuhoisuuteen. Kuitenkin narsistista voi selviytyä. kaikki alkaa välien katkaisulla ja terapialla.

Tämän artikkelin mukaan taipumus tai luonne periytyy.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000011986380.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän