Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan ihmiset lopettamaan ulkonäköni kommentoinnin?

Vierailija
10.07.2026 |

Olen normaalipainoinen, bmi 21-22. Miksi ihmiset kommentoivat vartaloani ja kokevat,että on ok kommentoida olevani hoikka?

Olen ollut joskus alipainoinen, joskus syynä se,että ruoastakin piti säästää.Silti kommentteja tulee vaikka olen täysin normaalipainoinen. Minulla on myös perussairauksia, joiden takia en ahmi vatsaa  täyteen 24/7 niin kuin ilmeisesti monet muut tekevät. 

Millainen pitäisi olla,että ihmiset lopettavat kommentoimasta? Onko kyse siitä,että olen nainen ja naisten ulkonäköä kommentoidaan vauvasta lähtien?

Aion nyt jättää yhden kaverinkin näkemättä jatkossa, koska kommentoi vartaloani ja syömisiäni. En halua elää siinä sairaassa maailmassa, jossa 90-luvulla ja 2000-luvulla ihanne oli sairaalloisen laihat ihmiset.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hiljaa. Älä reagoi tai vastaa mitään.

Vierailija
2/28 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole hiljaa. Älä reagoi tai vastaa mitään.

Olen ollutkin hiljaa ja en halua enää jatkossa olla. Ajattelin,että alanko sanomaan, että minulla on syöpä tms. Että lopettavat toisen vartalon kommentoinnin. En minä lihavillekaan mene sanomaan,että oletpa läski tai sano,että älä syö noin paljoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä varmaan saa. Voit tietysti valikoida ympärillesi ihmisiä, jotka eivät yleensä kommentoi.

Itse pitäisin outona, jos joku kaveri jatkuvasti kommentoisi hoikkuuttani, jos siinä ei olisi tapahtunut mitään muutosta. Pitäisin myös outona, jos yhtäkkiä laihtuisin vaikka 15 kiloa, eikä kukaan kommentoisi sitä millään tavalla. Että puolensa kaikessa.

Vierailija
4/28 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you. En minäkään osannut pitää puoliani kun ihmiset, tutut ja vieraat, sukulaiset, etenkin omat vanhemmat, työkaverit ja ns. ystävät, kiusasivat minua alipainoni takia, ihmettelivät onko minulla hormonitoimintaa ja kyseenalaistivat miten olen voinut tulla raskaaksi, synnyttää ja imettää lapsia.

Et saa heitä lopettamaan muuten kuin sanomalla että vttu turpa kiinni. Ja lihomalla.

Vierailija
5/28 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tuollaiset kommentoijat pois elämästäsi, aiheuttavat vain pahaa mieltä.

Vierailija
6/28 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa ajattelen. Omaa vartaloani ei ole kommentoitu mutta seuraan esim. Palsanmäkiä instassa ja lähes joka aloitukseen siellä kommentoidaan miten Aki ja Heli on laihtuneet, Aki nyt jo ihan liikaa kutistunut ja plaaplaa.  Tietääkseni molemmat ovat sairastaneet vakavan taudin, näistä ihan julkisuudessakin kerrottu. Mikä hemmetti ajaa ihmisiä ylipäätään kommentoimaan toisten laihtumista tai sen paremmin lihomistakaan. 

Vierailija
7/28 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel you. En minäkään osannut pitää puoliani kun ihmiset, tutut ja vieraat, sukulaiset, etenkin omat vanhemmat, työkaverit ja ns. ystävät, kiusasivat minua alipainoni takia, ihmettelivät onko minulla hormonitoimintaa ja kyseenalaistivat miten olen voinut tulla raskaaksi, synnyttää ja imettää lapsia.

Et saa heitä lopettamaan muuten kuin sanomalla että vttu turpa kiinni. Ja lihomalla.

Tuo ei ole ok, olen pahoillani,että olet joutunut tuollaista kestämään. 
Lihoa en aio muuta kuin lisää lihasta kasvattamalla. En ymmärrä,miksi minun pitäisi olla ylipainoinen ja ottaa sen tuomat terveyshaitatkin vielä päälle, jotta muut olisivat tyytyväisiä. Sitten varmaan tulisi kommenttia olevani läski.

Monessa tilanteessa ei ihan viitsi noin rumasti sanoa. Ehkä ensi kerralla sanon vähintään olevani normaalipainoinen.

Olen tässä miettinyt,että onkohan tämä osa sitä, miksi koen muualla kuin kotona yksin syömisen hankalaksi. Koska ihmiset kommentoivat joskus sitäkin. On olluttodella inhottavaa läsnätöissäkin kahvihuoneessa syödä jotain, koska siitä tulee kommenttia. Joskus olen käynyt vessassa piilossa syömässä välipalani, jotta saan olla rauhassa :( Etätöissä on mukavaa,kun saa syödä miten paljon haluaa milloin vaan.

Vierailija
8/28 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junteilla ei ole muuta keskustelun avausta kuin toisen kehon kommentointi. Tuli käymään broidi ja mutsi pitkästä aikaa. Ihan ekana kun astuivat ovesta sisään, niin molemmat kommentoi mun mittojani. "sinullahan on tuo pituus ja paino sopusuhtainen" "sinähän olet laihtunut"

Odotin ennemminkin, että nää olis sanonut vaikka että kiva nähdä pitkästä aikaa.

No minä sitten kerran sanoin broidille myöhemmin, että etkö sinä saa ruokaa kun oot noin laiha. Siitä se veti hemmetinmoisen ulinan päälle. Tästä on kuultu monesti jälkeenpäin.

Vierailija
9/28 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä samaa ajattelen. Omaa vartaloani ei ole kommentoitu mutta seuraan esim. Palsanmäkiä instassa ja lähes joka aloitukseen siellä kommentoidaan miten Aki ja Heli on laihtuneet, Aki nyt jo ihan liikaa kutistunut ja plaaplaa.  Tietääkseni molemmat ovat sairastaneet vakavan taudin, näistä ihan julkisuudessakin kerrottu. Mikä hemmetti ajaa ihmisiä ylipäätään kommentoimaan toisten laihtumista tai sen paremmin lihomistakaan. 

Onpa ikävää. Helillä oli rintasyöpä (ylipaino on riski sille) ja Akilla keuhkosyöpä leikattiin (vaarallinen syöpä). Olen ihan ihmeissäni, miten hyvin he niistä selvisivät ja pitäisi vain iloita siitä.

En koskaan itse ole kommentoinut kenenkään laihtumista tai lihomista tuolla tavalla. En ymmärrä,miksi se olisi ok. Kyllähän todella monelle on tullut ihan kunnollakin painoa iän myötä, mutta en minä sitä kommentoi. Jos joku aktiivisesti puhuu vaikka painonpudotuksestaan tai vastaavaa niin tottakai pyrin silloin tukemaan, koska osa ihan selvästi kaipaa tsemppiä. Mutta aloite pitää tulla toiselta,ei minulta tähän keskusteluun.

Vierailija
10/28 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää ap heti ruotia sen sanojan kroppaa. Ihan heti jos joku kommentoi sun kroppaa, niin alat mittailemaan sen kommentoijan ulkoista habitusta ääneen.

Vierailija
11/28 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junteilla ei ole muuta keskustelun avausta kuin toisen kehon kommentointi. Tuli käymään broidi ja mutsi pitkästä aikaa. Ihan ekana kun astuivat ovesta sisään, niin molemmat kommentoi mun mittojani. "sinullahan on tuo pituus ja paino sopusuhtainen" "sinähän olet laihtunut"

Odotin ennemminkin, että nää olis sanonut vaikka että kiva nähdä pitkästä aikaa.

No minä sitten kerran sanoin broidille myöhemmin, että etkö sinä saa ruokaa kun oot noin laiha. Siitä se veti hemmetinmoisen ulinan päälle. Tästä on kuultu monesti jälkeenpäin.

No onpas kyllä ikävästi tehty :( Tätä myös mietin,että taitaisi mennä kyllä takaisinsanomisesta monella ihon alle ja pahasti. Ai että ottaa päähän puolestasi, ymmärrän täysin, miltä tuntuu. Saa kyllä niin sen tunteen,että parempi vain olla sitten yksin niin ei tarvitse kuunnella tuollaista.

Vierailija
12/28 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdan laittaa aina sen -ap, mutta noissa lainauksissa siis ap paikalla 

-ap

Vierailija
13/28 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En halua elää siinä sairaassa maailmassa, jossa 90-luvulla ja 2000-luvulla ihanne oli sairaalloisen laihat ihmiset."

Paskakaakatusta taas, ihmiset eivät kommentoi toistensa ulkonäköä kuin harvoissa erityistilanteissa ja sairaalloisen laiha ei ole ikinä ollut ihanne.

Vierailija
14/28 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättämällä hölmöt ihmiset pois elämästäsi.

Vierailija
15/28 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko kenenkään puhuvan hoikkuudesta pahalla, vaan ihailevat sorjaa  vartaloa.  Sellaiset ovat nykyisin melko harvinaisia.  

Vierailija
16/28 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla vanhemmilla ihmisillä tapana. Anoppi näki poikaansa 15 vuoden hiljaisuuden jälkeen ja tuumasi ENSIMMÄISENÄ "oletpa lihava". Ehka siihen tapaamattomuuteen oli syynsä.

Vierailija
17/28 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä saa loppumaan, mutta sen voi saada aikaan, ettei kukaan kommentoi toista kertaa. Olen 182 cm nainen ja jokainen vastaantulija arvelee ilmeisesti, etten tiedä olevani pitkä ja tulevat kertomaan sen tiedon minulle. Tai kysyvät kuinka pitkä olen.

En vastaa kysymykseen, koska mun keho ei kuulu kellekään. Jos kommentoijaa joutuu näkemään esim työpaikalla niin napautan kysyjästä riippuen enemmän tai vähemmän vmäisen vastauksen niin kyselyt loppuu. Olen testaillut erilaisia vastausmalleja, esim "miksi sinä haluat tietää?" - riittää jo monelle. Idiooteimmat kysyy mistä mä saan housuja tai kenkiä. Noille en tiedä mitä pitäis sanoo, vastaan sen pohjalta paljonko ärsyttää just silloin. Koripallon peluusta kysyjiltä kysyn pelaako he itse minigolfia tms. 

Mieti sopivia vastauksia valmiiksi niin ei tunnu niin pahalta. Noitten ihmisten seuraa kannattaa välttää, ne on muutenkin dorkia aina. Ei kukaan tervepäinen kommentoi toisen kehoa. Tsemppiä! Ota tilanne haltuusi!

Vierailija
18/28 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää ap heti ruotia sen sanojan kroppaa. Ihan heti jos joku kommentoi sun kroppaa, niin alat mittailemaan sen kommentoijan ulkoista habitusta ääneen.

Olen jotenkin liian kiltti, kun minusta tuo vain tuntuu kauhealta. Sellaiselle vähän tuntemattomalle kyllä voisi ehkä onnistua, mutta oikeasti jos sitä tekee joku kaveri/tuttu, joka on muuten kiva ihminen. Niin miten siinä sitten toimia? En haluaisi olla ilkeä ja vissiin osa on vaan niin tyhmiä,etteivät tajua, miten väärin on kommentoida vartaloani muuten kuin sanomalla "kaunis" (sitä en koskaan kuule). En koe sanaa "hoikka" millään tapaa enää positiivisena tämän kaiken jälkeen, vuosikymmenien jälkeen. Ei se ole positiivinen sana ellei ole joku laihuutta sairaalloisesti ihannoiva. 

Trauma on kyllä jääneet siitä laihuusvillityksestä, jossa joutui kasvamaan. Ehkä jos olisi lihaksikas mies,saisiko silloin olla rauhassa?

Vierailija
19/28 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vikaa pitää olla jos syö piilossa ettei kukaan vain sanoisi mitään. Ehkä yrittävät kehumalla auttaa sinua pääsemään yli ongelmistasi?

Vierailija
20/28 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuula kalloon niin lätinä loppuu , no ei sentään vaan polvilumpioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä