Miten saan ihmiset lopettamaan ulkonäköni kommentoinnin?
Olen normaalipainoinen, bmi 21-22. Miksi ihmiset kommentoivat vartaloani ja kokevat,että on ok kommentoida olevani hoikka?
Olen ollut joskus alipainoinen, joskus syynä se,että ruoastakin piti säästää.Silti kommentteja tulee vaikka olen täysin normaalipainoinen. Minulla on myös perussairauksia, joiden takia en ahmi vatsaa täyteen 24/7 niin kuin ilmeisesti monet muut tekevät.
Millainen pitäisi olla,että ihmiset lopettavat kommentoimasta? Onko kyse siitä,että olen nainen ja naisten ulkonäköä kommentoidaan vauvasta lähtien?
Aion nyt jättää yhden kaverinkin näkemättä jatkossa, koska kommentoi vartaloani ja syömisiäni. En halua elää siinä sairaassa maailmassa, jossa 90-luvulla ja 2000-luvulla ihanne oli sairaalloisen laihat ihmiset.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Jotain vikaa pitää olla jos syö piilossa ettei kukaan vain sanoisi mitään. Ehkä yrittävät kehumalla auttaa sinua pääsemään yli ongelmistasi?
Ai heidän aiheuttamista ongelmista? Kun syömisiäni kommentoidaan? Ongelmia ei olisi,jos saisin vain olla normaalipainoinen ja syödä mitä haluan milloin haluan. Olen kuitenkin ihan aikuinen ihminen enkä mikään lapsi ja minulla on itsemääräämisoikeus.
En minä aina syö piilossa, mutta kyllä aloin selkeästi jossain vaiheessa välttelemään sitä,että välipalojani ei nähdä. Koska söin myös töissä lounaan ja se oli täysi lautasellinen ruokaa+leipää+ruokajuoma. Sitten siihen vielä aamu ja iltapäiväkahvilla välipalaa niin kyllä tulee kommenttia.
-ap
Vierailija kirjoitti:
"En halua elää siinä sairaassa maailmassa, jossa 90-luvulla ja 2000-luvulla ihanne oli sairaalloisen laihat ihmiset."
Paskakaakatusta taas, ihmiset eivät kommentoi toistensa ulkonäköä kuin harvoissa erityistilanteissa ja sairaalloisen laiha ei ole ikinä ollut ihanne.
Huomaa,ettet ole elänyt tuota ajanjaksoa ja paskakaakat täällä siitä.
Aina kommentoijia riittää. Ei se ole painosta kiinni. Ehkä hyvin hoikat ja ylipainoiset kuulevat eniten painokommentointia.
Mikset sano ystäville asiasta suoraan. En välitä painosta puhumisesta voitko pitää kommentit omana tietonasi.
Muille voit sanoa tiedän miltä näytän. Miksi sinun täytyy asiaa kommentoida? Puhutaan jostakin muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä saa loppumaan, mutta sen voi saada aikaan, ettei kukaan kommentoi toista kertaa. Olen 182 cm nainen ja jokainen vastaantulija arvelee ilmeisesti, etten tiedä olevani pitkä ja tulevat kertomaan sen tiedon minulle. Tai kysyvät kuinka pitkä olen.
En vastaa kysymykseen, koska mun keho ei kuulu kellekään. Jos kommentoijaa joutuu näkemään esim työpaikalla niin napautan kysyjästä riippuen enemmän tai vähemmän vmäisen vastauksen niin kyselyt loppuu. Olen testaillut erilaisia vastausmalleja, esim "miksi sinä haluat tietää?" - riittää jo monelle. Idiooteimmat kysyy mistä mä saan housuja tai kenkiä. Noille en tiedä mitä pitäis sanoo, vastaan sen pohjalta paljonko ärsyttää just silloin. Koripallon peluusta kysyjiltä kysyn pelaako he itse minigolfia tms.
Mieti sopivia vastauksia valmiiksi niin ei tunnu niin pahalta. Noitten ihmisten seuraa kannattaa välttää, ne on muutenkin dorkia aina. Ei kukaan tervepäinen kommentoi toisen kehoa. Tsemppiä! Ota tilanne haltuusi!
Kiitoksia tsempeistä ja tsemppiä myös sinulle! Tuollaisia nasevia vastauksia sitä itsekin toivoisi keksivän ,mutta en jotenkin osaa.
Mitä esimerkiksi sanoisit, jos kaverin äiti kommentoi keskustelussa, että "kyllähän sinä voit syödä kun olet noin hoikka", kun keskustelimme tehtaanmyymälän alesuklaasta?Jotenkin keskustelu ajautui niihin ja en yhtään tajunnut etukäteen, että se on ns. kielletty keskustelunaihe, koska se johtaa kommentointiin minusta. Olin innoissani puhumassa vain suklaasta ja edullisuudesta :(
En nyt enää muista viimeisintä kaverin kommenttia kokonaan, mutta se oli jopa ehkä vähän irrallinen siitä, mistä puhuimme ja kaveri vain sanoi, että "kun olet aina noin hoikka". Ei kaverinikaan ole mikään lihava todellakaan, hänen miehellänsä kyllä on kunnon kaljamaha.
Kaikki sellaisia tilanteita, joissa en haluaisi loukata noita ihmisiä. Mutta sitten loukkaavat siinä minua eikä niissä tilanteissa oikein ole pystynyt saarnaamaankaan asiasta. Pitävät vielä enemmän hulluna/syömishäiriöisenä..
Pahimmat tapaukset ovat sitten tasoa, että ranteeseeni tartutaan julkisessa ruokalassa ja isoon ääneen aletaan ihmettelemään, että katsokaa miten laiha tämä ranne on. Ja siis olin ihan normaalipainoinen, ranteeni toki laihempi on kuin isolla miehellä. Jäädyin siinä ihan kokonaan.
-ap
Viimeisin on tärkeä, mutta en ihan ymmärtänyt kuinka nuo aiemmat oli loukkaavia?
Mulla on BMI jossain 20-21 ja suht usein saan kuulla hoikkuudesta. Äiti jaksaa joka kerralla mainita että oon laihtunut (ihan sama vaikka ois lihonut), isommat ihmiset tyrkyttää pullaa (en tykkää) mutta joku laudaksi ja kukkakepiksi kutsuminen on jo loukkaavaa.
Oon myös 20v tapellut syömishäiriön kanssa, lapseton sen takia ja nyt muutaman vuoden pitänyt painon vakiona, niin ei sitä ole kauhean hauska kuunnella miten "oonkin niin hyvässä kunnossa ikäisekseni", mutta eikai ne pahalla tarkoita, moukkamaista tosin.
Joskus oon kuitannut että "joo, on oikein ihanaa olla maho ja syömishäiriöinen", ei ole kommentoitu enää.
Älä ole tekemisissä ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Älä ole tekemisissä ihmisten kanssa.
Mutta älä myöskään eläimiin sekaannu.
Kiitoksia tsempeistä ja tsemppiä myös sinulle! Tuollaisia nasevia vastauksia sitä itsekin toivoisi keksivän ,mutta en jotenkin osaa.
Mitä esimerkiksi sanoisit, jos kaverin äiti kommentoi keskustelussa, että "kyllähän sinä voit syödä kun olet noin hoikka", kun keskustelimme tehtaanmyymälän alesuklaasta?Jotenkin keskustelu ajautui niihin ja en yhtään tajunnut etukäteen, että se on ns. kielletty keskustelunaihe, koska se johtaa kommentointiin minusta. Olin innoissani puhumassa vain suklaasta ja edullisuudesta :(
En nyt enää muista viimeisintä kaverin kommenttia kokonaan, mutta se oli jopa ehkä vähän irrallinen siitä, mistä puhuimme ja kaveri vain sanoi, että "kun olet aina noin hoikka". Ei kaverinikaan ole mikään lihava todellakaan, hänen miehellänsä kyllä on kunnon kaljamaha.
Kaikki sellaisia tilanteita, joissa en haluaisi loukata noita ihmisiä. Mutta sitten loukkaavat siinä minua eikä niissä tilanteissa oikein ole pystynyt saarnaamaankaan asiasta. Pitävät vielä enemmän hulluna/syömishäiriöisenä..
Pahimmat tapaukset ovat sitten tasoa, että ranteeseeni tartutaan julkisessa ruokalassa ja isoon ääneen aletaan ihmettelemään, että katsokaa miten laiha tämä ranne on. Ja siis olin ihan normaalipainoinen, ranteeni toki laihempi on kuin isolla miehellä. Jäädyin siinä ihan kokonaan.
-ap