Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko taa ihan normaalia kohta 3v kaytosta? Koko ajan kiusaa pienempaa sisarusta, on poikkiteloin joka ikisessa asiassa. Mikaan kielto tai sanominen ei tehoa, ennen kylla tehosi.

Vierailija
20.05.2007 |

Ainut mikä saa pysähtymään on, että mä rähähdän, huudan. Mun räjähtämisen jälkeen menee 15-30 minuuttia ihan ok, on kiltti minua ja vauvaa kohtaan ja sitten taas alkaa riiviön sarvet nousta esiin. " Joudun" suuttumaan lapselle ainakin 5 kertaa päivässä. Esikoisen kanssa ei tällaista jatkuvaa järkyttävää uhmaa ollut ja vauvasta on tietty vielä liian aikaista sanoa. Tuntuu, että keskimmäiseen ei tehoa mikään ja on niin uppiniskainen ja omapäinen, että oksat pois. Onko kaveripiiriini sattunut vaan helppoja lapsia, kun meidän lapsi tuntuu haastavalta vai onko hän todella haastava?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin appivanhemmat asiasta sanoivat.

Vierailija
2/5 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vaan normaalia uhmaikäisen käytöstä. Mitä kovempi uhma, sen vahvempi ja pärjäävämpi lapsi siitä kasvaa. Jos uhmaa ei ole ollenkaan, huolestuisin todella. meillä poika on äärimmäisen fiksu ja miettii paljon asioita, kyselee ihan kaikesta koko ajan, tietää paljon asioista, jopa joskus enemmän kuin minä itse:) Kääntöpuolena on sitten se uhmaaminen, omien rajone hakeminen, äidin ja isin testaaminen. Se on älykkyyttä sekin. Ja menee ajallaan ohi.

Suuttuminen ja huutaminen ei mene sen paremmin perille kuin normaalilla äänellä puhuminen. Se on ihan todistettu. Lapsi pelästyy reaktiotasi, muttei opi mitään. Oppii ehkä sen, että huutaminen onkin ok. Kun äiti huutaa, minäkin saan.

Ohjaaminen, toiseen asiaan huomion kiinnittäminen, teoista rankaiseminen (lelujäähy tms) on ne keinot, ei huutaminen.

Se on helvetin rankkaa. meillä jatkunut jo reilun vuoden. Mutta mä näen mun lapsesta, että se tulee pärjäämään elämässä. Siinä on tahtoa, voimaa, itsenäisyyspyrkimyksiä. Se ei tule jäämään jalkoihin muiden tallattavaksi.

Minä näen usein ns kilteissä lapsissa liian autoritäärisiä vanhempia, pelokkuutta. Jos lapsi ei hae rajojaan tai ei uhmaa vanhemmilleen, on jotakin pahasti vinossa.

Koita siis jaksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes pikkusiskoaan

Vierailija
4/5 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vaan normaalia uhmaikäisen käytöstä. Mitä kovempi uhma, sen vahvempi ja pärjäävämpi lapsi siitä kasvaa. Jos uhmaa ei ole ollenkaan, huolestuisin todella.

Mutta mä näen mun lapsesta, että se tulee pärjäämään elämässä. Siinä on tahtoa, voimaa, itsenäisyyspyrkimyksiä. Se ei tule jäämään jalkoihin muiden tallattavaksi.

Minä näen usein ns kilteissä lapsissa liian autoritäärisiä vanhempia, pelokkuutta. Jos lapsi ei hae rajojaan tai ei uhmaa vanhemmilleen, on jotakin pahasti vinossa.

Sinähän fiksu olet! Eli jos lapsi osaa käyttäytyä ja ottaa muut huomioon, niin hän on luuseri? Ja häiriköt on niitä fiksuja?? Enpä enää ihmettele yhtään, että iso osa lapsista on idiootteja, kun vanhemmat oikein rohkaisevät häiriökäyttäytymiseen! Että on oikein toivottavaa kiusata muita!

Huh huh!!

Vierailija
5/5 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

se on vaan normaalia uhmaikäisen käytöstä. Mitä kovempi uhma, sen vahvempi ja pärjäävämpi lapsi siitä kasvaa. Jos uhmaa ei ole ollenkaan, huolestuisin todella.

Mutta mä näen mun lapsesta, että se tulee pärjäämään elämässä. Siinä on tahtoa, voimaa, itsenäisyyspyrkimyksiä. Se ei tule jäämään jalkoihin muiden tallattavaksi.

Sinähän fiksu olet! Eli jos lapsi osaa käyttäytyä ja ottaa muut huomioon, niin hän on luuseri? Ja häiriköt on niitä fiksuja?? Enpä enää ihmettele yhtään, että iso osa lapsista on idiootteja, kun vanhemmat oikein rohkaisevät häiriökäyttäytymiseen! Että on oikein toivottavaa kiusata muita!

Huh huh!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän