Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkkeiden korvaus loppuu myös migreenikoilta!

Vierailija
10.07.2026 |

Wille Rydman kaikessa viisaudessaan lopettaa myös kalliiden migreenilääkkeidrn Keöakotvaukset korvaukset!

Miten aiotte pärjärä mm Botoxia tai Vyduras tms käyttävät jatkossa? Onko teillä varaa itse maksaa lääkkeet?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lopu. Korvattavuus loppuu vain julkisessa terveydenhuollossa annosteltavilta lääkkeiltä, joiden pitäisi nytkin mennä lain mukaan hyvinvointialueen piikkiin. Sairaalat on kiertäneet lakia nykyisellä toiminnalla missä asiakas hakee itse lääkkeen apteekista ja sitten käy sairaalassa annostelussa. Migreenilääke joka otetaan itse tablettimuodossa ei sisälly tähän. Älkää viitsikö levittää väärää tietoa ja turhanpäiväisiä huhuja.

Kustannuksia hyvinvointialueille tulee 100 miljoonaa euroa. Annetaanko lääkkeitä jatkossa vai irtisanotaanko porukkaa.

Vierailija
22/41 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko migreenilääkkeet oikein maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ksi tässä.sitten mitään....

Pitää sitten varmaan jäädä sairaseläkkeellä migreenin takia nelikymppisenä.

En muuten ole ainoa, jolla migreeni on niin invalidisoiva.

Ja , jos migreeniä ei hoida, ja kohtaus jatkuu, niin se voi aiheuttaa aivoinfarktin.

Mistä sinä jäät elåkkeelle, kun et kaikesta päätellen töitäkään tee? Jos tekisit, sinulla olisi varaa maksaa elintärkeät lääkkeesi.

Vierailija
24/41 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi Wille sitten lopettaa laihdutuslääkkeiden Kelakorvaukset!

Ei niissä ole kelakorvausta.

Vierailija
25/41 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki migreenin täsmähoitolääkkeet ovat tosi kalliita. Tämä tietysti sen takia, että kyseessä on länsimaalaisen naisen elämäntapasairaus, jolla on helppo rahastaa. 

Vierailija
26/41 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se Wille aikamoinen ketku

Vierailija
27/41 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole. Botoxilla olen pärjännyt.

En tiedä. Tuleepahan sitten sairaspoissaolot töistä lisääntymään ja rajusti- pahimmillaan kohtaus voi olla sarjoittaista, ja kestää viikon!

Kummasti taas yhdellä työkaverilla se migreeni nytkin vaivaa ja minut hälytettiin töihin.

Kummasti?

Et tunne sairautta. 

Etkä tiedä siitä mitään. 

Tunnen sairaudesta vain sen että sille on tyypillisin oire päivä on perjantai tai maanantai. Tai silloin kun loma on päättymässä. Tehyn tädit on itsekin sanonut, että se on iso ongelma naisvaltaisilla aloilla jossa on paljon yhden päivässirauslomia. 

Saikuttajilla on nää muutama suosikkivaiva joiden kanssa saa likimain omalla ilmoituksella aina vapaapäiviä kun ei kiinnosta työnteko. Yksi on migreeni ja toinen erilaiset selkävaivat.

Oikea migreeni on ikävä mutta ei kaikilla ole oikeasti migreeniä joka kerta kun nää sitä väittää. 

Vierailija
28/41 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitapa linkki tähän herra Rydmanin päätökseen kyseisistä lääkkeistä, ap!

Vierailija
29/41 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki migreenin täsmähoitolääkkeet ovat tosi kalliita. Tämä tietysti sen takia, että kyseessä on länsimaalaisen naisen elämäntapasairaus, jolla on helppo rahastaa. 

Pal-jon-ko mig-ree-ni-lääk-keet mak-saa? 

Vierailija
30/41 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela lopettaa lääkkeiden korvaamisen, jotka annostellaan julkisessa terveydenhuollossa, esim sairaalassa tai terveyskeskuksessa

= Kela lopettaa KAIKKI korvaukset? 

Vierailija
31/41 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole. Botoxilla olen pärjännyt.

En tiedä. Tuleepahan sitten sairaspoissaolot töistä lisääntymään ja rajusti- pahimmillaan kohtaus voi olla sarjoittaista, ja kestää viikon!

Kummasti taas yhdellä työkaverilla se migreeni nytkin vaivaa ja minut hälytettiin töihin.

Kummasti?

Et tunne sairautta. 

Etkä tiedä siitä mitään. 

Tunnen sairaudesta vain sen että sille on tyypillisin oire päivä on perjantai tai maanantai. Tai silloin kun loma on päättymässä. Tehyn tädit on itsekin sanonut, että se on iso ongelma naisvaltaisilla aloilla jossa on paljon yhden päivässirauslomia. 

Saikuttajilla on nää muutama suosikkivaiva joiden kanssa saa likimain omalla ilmoituksella aina vapaapäiviä kun ei kiinnosta työnteko. Yksi on migreeni ja toinen erilaiset selkävaivat.

Oikea migreeni on ikävä mutta ei kaikilla ole oikeasti migreeniä joka kerta kun nää sitä väittää. 

Ja kuukautiset. 

Vierailija
32/41 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein. Vtuttaa maksaa toisten lääkityksiä kun itse oon pärjännyt koko ikäni ilman. Eikä se migreeni uikuttamalla parane. Töihin siitä.

Vierailija
33/41 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille joka kysyit hinnasta, omani maksaa 430€/kk ilman korvausta. Korvauksen jälkeen 280€/kk. 

Vierailija
34/41 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela lopettaa lääkkeiden korvaamisen, jotka annostellaan julkisessa terveydenhuollossa, esim sairaalassa tai terveyskeskuksessa

Tarkoittaa esim. Että ne jotka tarvitsevat infuusiohoitoa itsemurhapäänsärkyä hoitaakseen eivät jatkossa sitä saa. Tuo kustantaa omakustanteisesti 900€ kolmen viikon välein. 

Vierailija
35/41 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Vtuttaa maksaa toisten lääkityksiä kun itse oon pärjännyt koko ikäni ilman. Eikä se migreeni uikuttamalla parane. Töihin siitä.

Ihan news flashinä, mutta ei ne sun verot sillä laske, vaikka kaikki korvaukset lopetetaan. Silloin rahoja menee vain enemmän Helsinki Gardeneihin.

Vierailija
36/41 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
37/41 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuhan 112 lääkkeiden korvaus pysyy.

Vierailija
38/41 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa esim. Että ne jotka tarvitsevat infuusiohoitoa itsemurhapäänsärkyä hoitaakseen eivät jatkossa sitä saa. Tuo kustantaa omakustanteisesti 900€ kolmen viikon välein. 

Ymmärtääkseni sen saa kunhan homma tehdään siten kuten se pitäisi tehdä, eli sairaanhoitopiirit maksaa nuo eikä yritä tunkea niitä valtion maksettavaksi kikkailemalla niitä kelakorvauksiin.

Eli uutisointi on taas kerran täysin vasemmistolaisittain harhaanjohtavaa. 

Vierailija
39/41 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pal-jon-ko mig-ree-ni-lääk-keet mak-saa? 

Mikäpä ei olisi kallista jos lääketehtaalla on patentti ja tauti käytännössä vaatii noiden ottamista jos haluaa edes suunnilleen siedettävää elämää elää. Lääketehtaathan ei tunnu olevan innostuneita tuon taudin parantamisesta vaan siitä että myydään päivittäislääkkeitä sen hoitoon (well, doh).

Yksikin vanha lääke maksaa parikymppiä per paketti, ja paketissa on ehkä 1-2 päivän annos. Siihen sitten kelakorvaus. Korvaavia lääkkeitä ei näytä ilmestyneen ainakaan vielä. 

Vierailija
40/41 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun maksaa noin 50 €. Siinä on 6 annosta.

Mutta kalleimmat migreenilääkkeet ovat biologisia estolääkkeitä ja ne maksavat useita satoja euroja, jopa tuhat euroa. Ne ovat ns. viimesijaisia lääkkeitä, kun mikään muu estolääke ei auta. En tiedä tarkkaa hintaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi