Mikä on pisin jakso, jonka olet valvonut?
Mä olen valvonut viikon ihan huolien takia. Nukun korkeintaan tunnin-pari yössä. Miten pitkään ihminen jaksaa näin? Töissäkin käyn, mutta työteho on jotain 10% luokkaa....
Kommentit (15)
mutta huomaan katsovani monesti kelloa vielä kolmen ja neljän maissa aamusta. Välillä lueskelen. Epäilen, että nukun noin klo 4 eteenpäin vaihtelevasti klo 5-6 asti, kun herätyskello herättää töihin. Väsymys painaa jo melkoisesti :(
Unet jää todella vähiin oikeesti 1-2h yössä. Välillä nousen aamukahville puoli viisi kun en ole yhtään nukkunut ja hermot menee.
Kummasti jaksaa monia päiviä vaikka jo ikää.
Hyvin kyllä lopulta uni maistuu, tuntuu painuvan patjan sisään!
heräsin noin kahden kuukauden ajan joka yö kahden aikaan enkä nukkunut loppuyönä. Nukkumaan menin puolenyön aikaan. Ja olin tosi väsynyt. Stressi vaikutti.
Ja siitä tulee hulluksi. Kehotan hakemaan rentoutuspillereitä kuurin.
eikä kukaan muuten voi valvoa 4kk :))
eka yö meni supistellessa, seuraava yö synnyttäessä ja kolmas yö nyytti kainalossa hormonit hyrräs niin ettei tullut uni silmään.
Vauva valvotti ja minulla väsymys " kehittyi" masennukseksi. Suosittelen muita hakemaan apua hieman ennemmin!
vauva heräili useita kertoja yössä, stressiä pukkasi muista syistä ja lopulta kävin niin ylikierroksilla että en nukkunut enää lainkaan vauvan syöttöjen välillä, aamulla jaksoin vain itkeä, mielialat tosi matalalla. Minulla oli lievä synnytyksen jälkeinen masennus ja sain lääkityksen, myös nukahtamislääkkeitä ja ne auttoivat.
Pisin yhtäjaksoinen valvominen oli synnytyksen yhteydessä: n 3 vrk.
Randy Gardner holds the world record for intentionally having gone the longest without sleep. In 1965, Gardner, then 18, stayed awake for 264 hours (about 11 days) for a high school science project. [8] Gardner experienced significant deficits in concentration, motivation, perception and other higher mental processes during his sleep deprivation. However, he recovered normal cognitive functions after a few nights' sleep.
Siinä vaiheessa alkoi nähdä jo jonkinlaisia näkyjä ja kuulla ääniä. En ole oikein hyvä valvomaan.
Ihminen tulee ensin hulluksi ja itse asiassa kuolee varsin nopeasti, jos ei saa yhtään nukuttua. Lyhyt torkahtaminenkin on unta. Siksi kukaan ei voi valvoa 4 kk ei muutamaa viikkoa ja säilyä hengissä.
Kysyttiin, että kuinka monta tuntia on valvonut.. Silloin ei lasketa mitään unia siihen määrään. Vaan miten monta tuntia on ollut valveilla peräkkäin.
Minulla noin 50 tuntia.
Itse valvoin ja ainoastaan vaivuin jonkun näköiseen horrokseen , jossa aivot olivat lepotilassa , mutta psyyke täysin hereillä. Voin kertoa ,että on äärimmäisen v" tt2mainen olotila. Eli voi valvoa kuukausia. Itse olen kokenut tämän , mutta kai teillä nenäkkäilla pitää olla tutkimustuloksia aiheesta jotta uskotte.
Ihminen kuolee tosi nopeasti unettomuuteen. Toi 11päivääkin olisi monelle varmasti mahdottomuus. ' Horrokseen vaipunut' ei varmasti edes huomaa nukahtaneensa hetkeksi. Ihmisiä on kuollut kun heitä on kidutettu pitämällä hereillä.
Loppupuolella alkaa olla jo puhe vaikeaa.