Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ajaa pienten lasten äidit nopeasti takaisin töihin? Veikkaanpa, että

Vierailija
20.05.2007 |

suurin syy (ainakin pk-seudulla) on asuntojen kalliit hinnat ja lapsiperheiden suuret asuntolainat. Ei siinä yhden palkka riitä jos pitää lyhentää asuntolainaa.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nämä tässä on 99,5 neliötä mutta kuitenkin lähes 100 ja hinnat reilusti alle 200 000 euroa

www. etuovi. com

62520

994823

978799

ja jos ei ole pakko olla 100 neliötä niin jo 150 000 eurolla saa 85-90 -neliöisen asunnon

Vierailija:

ei saa 200 000 eurolla sataa neliötä, ellei ole hyvä tuuri

Vierailija
2/54 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kaikkien, mutta monien. Ei ainakaan pk-seudun omakotitaloalueilla näe kovin montaa yli 2-vuotiasta, jotka olisivat hoitovapaalla olevan vanhemman hoidossa kotona (ellei sitten perheessä ole pienempi vauva). Sen sijaan Helsingin kantakaupungin alueella, missä perheet asuvat ahtaissa kerrostaloasunnoissa, näkee paljon taaperoita äitinsä/isänsä kanssa leikkipuistoissa päiväsaikaan.

Olen tehnyt tätä vertailua, koska olemme hiljattain muuttaneet ja olen myös kylällyt vanhempain/hoitovapaalla olevien tuttujen luona muissa kaupunginosissa (ja nähnyt erilaisia leikkipuistoja).

Olenko oikeassa vai väärässä? Minkälaisia havaintoja muilla on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan heti pitää olla vähintään sadan neliön rivari hyvältä alueelta. Ja sama asenne kaikessa muussakin.

Vierailija
4/54 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai urasta.

Vierailija
5/54 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahapula oli se syy, jonka vuoksi palasin töihin lapsen ollessa 1,5-vuotias. Piti saada lapselle ruokaa ja vuokrakin maksettua.

Vierailija
6/54 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaan heti pitää olla vähintään sadan neliön rivari hyvältä alueelta. Ja sama asenne kaikessa muussakin.

te varmaan asutte yksiössä?

Vierailija
7/54 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa näistä kotiäitifanaatikoista on ilmeisesti naisia, joilla ei ole työpaikkaa mihin palata, saatikka edes koulutusta. Jotkut meistä myös haluavat tienata ihan omaa rahaa, ettei tarvi vuosikausia käydä miehen kukkarolla mankumassa. Kotiäidit jotka tunnen, ovat järjestään joko a) liian laiskoja menemään töihin b) kouluttamattomia, joita ei edes otettaisi töihin.

Ja nyt ei kestä kauan kunnes tulee vastalauseiden ryöppy, että MINÄ ainakin olen FM,VTM,KTM, joka on valinnut kotiäitiyden lapsen parhaaksi...Ja plääh.

Vierailija
8/54 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerrostaloyksiön välillä ei ole mitään vaihtoehtoja?

2

Vierailija
9/54 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa 200 000 eurolla sataa neliötä, ellei ole hyvä tuuri

Vierailija
10/54 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Suurin osa näistä kotiäitifanaatikoista on ilmeisesti naisia, joilla ei ole työpaikkaa mihin palata, saatikka edes koulutusta. Jotkut meistä myös haluavat tienata ihan omaa rahaa, ettei tarvi vuosikausia käydä miehen kukkarolla mankumassa. Kotiäidit jotka tunnen, ovat järjestään joko a) liian laiskoja menemään töihin b) kouluttamattomia, joita ei edes otettaisi töihin.

Ja nyt ei kestä kauan kunnes tulee vastalauseiden ryöppy, että MINÄ ainakin olen FM,VTM,KTM, joka on valinnut kotiäitiyden lapsen parhaaksi...Ja plääh.

Terv. työssä käyvä äiti

Vierailija
11/54 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on se edelleenkin. Kyllä 4-henkinen perhe voi hyvin asua 60-70-neliöisessä asunnossa.

Vierailija
12/54 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
13/54 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi lisää, jolla koulutus, mielenkiintoinen työ, hyvä palkka.

Ei " ajanut" töihin kuin sisäinen pakko. Huono äiti olisin ollut, jos olisin jäänyt kotiin. Nyt nautin ajasta, jonka saan olla lasten kanssa.

Vierailija:

Terv. työssä käyvä äiti

Vierailija
14/54 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan akateemisia ja varakkaita... Taitaa olla kiinni ko. kirjoittajan elinympäristöstä.

Vierailija
15/54 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuntoon ja vuokralle niin ei tarvitse huolehtia lainanmaksusta. Ja tietenkin tarpeeksi pieneen asuntoon, ettei vuokra ole kauhean kova, millainen materialistinen äiti sitä olisikaan, jos asuisi isossa asunnossa, kun eihän se lapsi tarvitse isoa asuntoa. Hänellehän riittää vain äiti!!

Vierailija
16/54 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle käy aika tylsäksi. Lapset ei ole kyllä helppoja, mutta kun tämä on joka päivä tätä samaa. Mä kaipaan myös fiksujen aikuisten seuraa. Ollaan käyty ahkerasti perhekerhoissa, olen opiskellut, mutta se ei ole sama asia. Pitemmän päälle niistäkään juuri mitään irtoa. Ei kaikkien tartte tehdä ihan samoja ratkaisuja. Yrittäkää nyt jo ymmärtää.

Vierailija
17/54 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

asuntoon ja vuokralle niin ei tarvitse huolehtia lainanmaksusta. Ja tietenkin tarpeeksi pieneen asuntoon, ettei vuokra ole kauhean kova, millainen materialistinen äiti sitä olisikaan, jos asuisi isossa asunnossa, kun eihän se lapsi tarvitse isoa asuntoa. Hänellehän riittää vain äiti!!

Vierailija
18/54 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt paljon parempi äiti lapsilleni, vaikka olen sen vajaa 8 tuntia pois heidän luotaan.

Vierailija
19/54 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että niin voi rahoittaa vielä muutaman kotiuoden.

Kyllä kaikki on ihan omasta halusta kiinni!

Vierailija
20/54 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sitä voi itse viljellä perunaa ja kasviksia siinä teltan edustalla. Hakea metsältä hirven tai jäniksen. On täällä kyllä ihme materialisteja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän