Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela lopettaa kalliiden syöpälääkkeiden korvaamisen julkisella puolella

Vierailija
09.07.2026 |

Mutta yksityisellä käyvät saavat korvauksen entiseen malliin. Kiitos PS ja erityisesti Rydman!

https://www.hs.fi/alueet/art-2000012111584.html

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas vihervasemmistolaiset haukkuvat hallitusta joka yrittää korjata heidän aiheuttamia ongelmia. Kukaan meistä ei halua että terveydenhuollosta leikataan, mutta jos rahaa ei ole niin kaikesta leikataan. Se on se syy miksi talous on saatava kuntoon ja rahan tuhlaamisen on loputtava.

Miten olisi turhan sodan rahoituksen lopettaminen, piupiu-dronejen ostamatta jättäminen, kaikenlaisten turhien himmeleiden rahoitusten lopettaminen ja suurin, ulkomaalaisten elättien elättäminen täällä. Kaikki takaisin kotimaihinsa ja turhat "kehitysavut" minimiin. Johan löytyy kansalle edes perusterveydenhoitoon rahaa. 

t. pjekka pjorvjoosta

Teitä venäläisiä tosiaan innostaa ajatus siitä, ettei suomen armeijalla ole mitään toimivaa aseistusta. Muuten voi huomata että venäläisten hybridispämmiin kuuluu aina tavalla tai toisella tää muualta tulleiden pitäminen politiikan keskiössä. 

Vierailija
62/95 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi eutanasia ei ole Suomessa mahdollinen?

Miten niin ei ole? Meillä sitä kutsutaan saattohoidoksi. Lääkäri määrää sinulle saattohoidon ja sen jälkeen et saa mitään parantavaa hoitoa. Jos et älyä kuolla riittävän nopeasti, niin morfiinia aletaan annostella maksimimäärä niin pitkään, että hengittäminen lakkaa. Näin tehdään myös potilaille, jotka "kiistävät kipunsa". 

Totta. Mun tädille tehtiin tuo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta, että olen alkanut vihaamaan tätä yhteiskuntaa! 28 vuotta olen työelämässä  raatanut tämän yhteiskunnan  ongelmien kanssa pyrkien luomaan maahan hyvinvointia ja taloudellista säästöä. Nyt on motivaatio loppu. Totaalisesti loppu. 

T: syöpäsairaan puoliso ja hänen lastensa äiti

Vierailija
64/95 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hoidetaan mitään? Lopetetaan järjestelmä ja jokainen voi ostaa tarvitsemansa avun, mistä huvittaa. Sitten ei tarvitse pitää yllä verorahoin maailman kalleinta hoitojärjestelmää, joka on tosi hyvä siihen asti kun joku joutuu sen kanssa joskus tekemisiin. 

Vierailija
65/95 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, eihän tämä sitä tarkoita, että potilas joutuisi itse sen maksamaan. Lukutaito?

"Arviolta 100 miljoonan euron lääkekustannukset siirtyivät hyvinvointialueille kesken budjettivuoden."

Ei hyvinvointialueilla ole noihin rahoja. 

Ei niin, ja siksi prioriteettilista meneekin uusiksi.

Aletaan vihdoinkin panostaa oikeisiin kohteisiin, nuoriin, työkykyisiin ja muihin NETTOveronmaksajiin. Eläkeloiseläjät ja muut demaripainolastit jätetään väliin, kuten oikein onkin.

Jos lääketieteelliset perusteet on heitetty menemään, niin eikö sitten pitäisi äänestää siitä, ketä kansa demokratiassa haluaa hoidettavan? Itse jättäisin pois terveille homomiehille annettavat prep-lääkkeet, joita annetaan siksi, että nämä voisivat estoitta harjoittaa riskikäyttäytymistä miestenvessoissa yms.

Mieluummin altistut sitten itse mahdollisille verieritteille yms?

Ajatteletko, että HIV-positiiviset homomiehet levittelevät tarkoituksella verieritteitään muun väestön päälle? Ehkä sinäkään et ollut niin sateenkaarimyönteinen henkilö kuin olet kuvitellut. 

Sua ei sitten yhtään liikuta terveydenhuollon-, puhtaanapidon- tai turvallisuuden ammattilaisten joutuminen vaaraan, ja yleisvaarallisen taudin leviäminen?

Vierailija
66/95 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, Suomelta on rahat loppu, on ollut jo kauan ja kansa on valitettavasti niin tyhmää, että ei edes ymmärrä minkälaisia päättäjiä kannattaa. Suurin osa ihmisistä on valtioriippuvaisia ja lisää haalitaan elämään tuilla. Suomen talous on paskottu niin pahasti, että jos joku luulee, että äänestämällä rahaa jakavia poliitikoita palvelut parantuu niin avot. Ja hokemalla, että rikkailta pitäisi ottaa enemmän....kun ei edes ymmärretä, että pieni joukko kustantaa suurimman osan tästä ideologisesta mädätyksestä, joka Suomeen on syntynyt.

Vierailija
67/95 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut ykisityinen sair.vakuutus 8-vuotiaasta lähtien, nyt olen 48v. Tuohon on mahtunut kolme perättäistä sairausvakuutusta.

Monet aikuiset perustelevat vakuutuksettomuuttaan työterveyshuollolla. Korvaako se syöpähoidot ja kaikki yksityisellä vuosikausiksi, kuten yksityinen sairausvakuutus tekee?

Jos jäät työttömäksi, olet itsesi varassa.

Ihmettelen, miksi aikuiset ihmiset eivät vaadi mitään vastuuta itseltään omasta itsestään.

Vierailija
68/95 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksumuuri, sanotaanko tuossa, että minkä nimiset lääkkeet?

Esim. multippelin myelooman hoidossa mainittiin daratumumabi, teklistamabi ja elranatamabi. Uusia potilaita on vuosittain noin 400 yleensä yli 70-vuotiasta ja hinta-arvio tälle vuodelle oli noin 50 miljoonaa. Tämä taisi olla listan ainoa syöpätauti. 

" yleensä"?? EI PIDÄ PAIKKAANSA!! MYÖS NUORIA SAIRASTUU TUOHON SYÖPÄÄN, sekä esim.60- vuotiaita. Tiedän lähipiiristä! Nopeasti tappava sairaus. Pienikin apu olisi iso apu. 

Vierailija
69/95 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Suomessa mitään kalliita syöpälääkkeitä ole edes saatavilla? Normaalisti kai näitä lähdetään hakemaan Saksaan tai Sveitsiin?

Vierailija
70/95 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ollut ykisityinen sair.vakuutus 8-vuotiaasta lähtien, nyt olen 48v. Tuohon on mahtunut kolme perättäistä sairausvakuutusta.

Monet aikuiset perustelevat vakuutuksettomuuttaan työterveyshuollolla. Korvaako se syöpähoidot ja kaikki yksityisellä vuosikausiksi, kuten yksityinen sairausvakuutus tekee?

Jos jäät työttömäksi, olet itsesi varassa.

Ihmettelen, miksi aikuiset ihmiset eivät vaadi mitään vastuuta itseltään omasta itsestään.

* korvaako työterveyshuolto 100% myös kaikki syöpähoidoissa, tai missä tahansa sairaudessa tarvittavat reseptilääkkeet? 

Minun vakuutukseni korvaa.

Vierailija
71/95 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä vartenhan veroja nimenomaan yhteiskunnassa pitäisi kerätä, että sairastuessaan voisi luottaa saavansa myös kalliita syöpähoitoja jos kohdalle sairaus osuu. Mutta kun suomalaiset on äänestäneet vuosikausia poliitikoita, jotka järjestelevät vain etuja itselleen ja omalle lähipiirilleen eivätkä oikeasti välitä muusta kuin vallankahvassa roikkumisesta. Tämä on lopputulos, kun koko Suomi Oy vuotaa kuin seula ja otamme velkaa lähettääksemme sitä rajojen ulkopuolelle. Olemme tehneet suurimman osan ihmisistä valtioriippuvaisia - valtaosa ihmisistä elää jonkinlaisten tukien varassa ja verotus tappaa loputkin ihmisten työmoraalista. Ettekö te ihmiset tajua, että Suomi on jäänyt kaikista Pohjoismaista jo aikaa sitten ja nyt edelle ovat menneet jo itä-Euroopan maatkin. Ollaan kaikilla mittareilla jo Euroopan pohjasakkaa ja siitä on kiittäminen syvään uurtunutta sosialismia, joka ei luo mitään hyvää vaan johtaa kaiken kurjistumiseen ajan myötä. 

Vierailija
72/95 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalauta, että olen alkanut vihaamaan tätä yhteiskuntaa! 28 vuotta olen työelämässä  raatanut tämän yhteiskunnan  ongelmien kanssa pyrkien luomaan maahan hyvinvointia ja taloudellista säästöä. Nyt on motivaatio loppu. Totaalisesti loppu. 

Miksi tähän herättiin vasta nyt?  Vuodesta 2008 saakka elettiin velaksi ja hallitukset vaihtui siinä ajassa monta kertaa.

Vierailija
73/95 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tähän herättiin vasta nyt?  Vuodesta 2008 saakka elettiin velaksi ja hallitukset vaihtui siinä ajassa monta kertaa.

Onhan vakuutuksia markkinoitu ainakin 80-luvulta lähtien. Silloin otetaan vakuutus, kun on vielä terve.

Vierailija
74/95 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole? Meillä sitä kutsutaan saattohoidoksi. Lääkäri määrää sinulle saattohoidon ja sen jälkeen et saa mitään parantavaa hoitoa. Jos et älyä kuolla riittävän nopeasti, niin morfiinia aletaan annostella maksimimäärä niin pitkään, että hengittäminen lakkaa. Näin tehdään myös potilaille, jotka "kiistävät kipunsa". 

Meillä on hiljainen eutanasia, josta ei puhuta ääneen. Sitä kutsutaan eri nimellä. Kun kansalainen ei pääse lääkäriin, hänelle ei tehdä tutkimuksia eikä hän saa hoitoa, niin sillä keinolla saadaan osa sairastuneista pois joukostamme. Kukaan ei tietenkään ole vastuussa  tästä.

Vierailija
75/95 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja veikkaan, että mikään ei muutu ensi hallituskaudellakaan parempaan päin jos niin kuvittelette. Äänestäkää sosialismin kannattajia, niin ei mene kauaa kun IMF ottaa Suomen siivottavaksi, kun kv. velkojat laittavat rahahanat kiinni.

Vierailija
76/95 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hoidetaan mitään? Lopetetaan järjestelmä ja jokainen voi ostaa tarvitsemansa avun, mistä huvittaa. Sitten ei tarvitse pitää yllä verorahoin maailman kalleinta hoitojärjestelmää, joka on tosi hyvä siihen asti kun joku joutuu sen kanssa joskus tekemisiin. 

Se ei vuorenvarmasti ole maailman kallein. Sellainen löytyy todennäköisesti USA:sta.

Vierailija
77/95 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on hiljainen eutanasia, josta ei puhuta ääneen. Sitä kutsutaan eri nimellä. Kun kansalainen ei pääse lääkäriin, hänelle ei tehdä tutkimuksia eikä hän saa hoitoa, niin sillä keinolla saadaan osa sairastuneista pois joukostamme. Kukaan ei tietenkään ole vastuussa  tästä.

Juuri näin, kuuluin 20 vuotta ylimpään desimaaliin veronmaksajana ja pudottuani työterveydestä kokeilin päästä julkiselle puolelle lääkäriin. En saanut lääkärinaikaa, hoitotakuujonoon laittoivat, 3 kk mennyt ei ole kuulunut mitään....näin Suomessa.....vituttaa koko verojen maksu, kun ei niitä vastaan voi edes olettaa saavansa mitään....ja koko terveydenhoito on tumpeloita täynnä, joku ulkomainen keikkalääkäri uusi sh:n pyynnöstä reseptini ja kirjoitti täysin eri lääkettä, kuin mitä sh oli häntä ohjeistanut....

Vierailija
78/95 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, eihän tämä sitä tarkoita, että potilas joutuisi itse sen maksamaan. Lukutaito?

"Arviolta 100 miljoonan euron lääkekustannukset siirtyivät hyvinvointialueille kesken budjettivuoden."

Ei niitä maksa kukaan. Kesken budjettikauden tehty päätös ja hyvinvointialueilla ei ole rahaa. Jos asiakas hakee sen itse, niin ei saa kelakorvausta.

Vierailija
79/95 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan Rydmanilaiselta politiikalata. Heikoilta kaikki pois. Kuolkoot. 

Vierailija
80/95 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko vakuutusturva on ihan lumetta, minulla oli lapsuudesta vanhempien ottama vakuutus, joka oli ehdoiltaan todella hyvä ja jota sen takia maksoin vuosi kaudet työterveyden ohella, koska minulle sanottiin, että vastaavaa turvaa ei enää saa. No sitten vakuutusyhtiö yhtenä kauniina päivänä ilmoitti, että kanta on tappiollinen ja tarjosi tilalle toista vakuutusta tuplahintaan selvästi huonommilla ehdoilla. Ja tämä on täysin sallittua toimintaa. Oikeasti vakuutusyhtiöillä ei ole mitään riskiä tuotetarjonnan osalta - jos tuote ei ole tuottava yhtiön näkökulmasta, niin uusi tuote tilalle vaan ja vakuutuksenottajalla ei ole vaihtoehtoa, koska jo todetuille sairauksille ei vakuutusta enää saa. Joten en luottaisi sokeasti vakuutuksen turvaan, maksat mahdollisesti vuosi kausia ja sitten jonain päivänä turvasi romutetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi