Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela lopettaa kalliiden syöpälääkkeiden korvaamisen julkisella puolella

Vierailija
09.07.2026 |

Mutta yksityisellä käyvät saavat korvauksen entiseen malliin. Kiitos PS ja erityisesti Rydman!

https://www.hs.fi/alueet/art-2000012111584.html

Kommentit (162)

Vierailija
101/162 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä toimet ajavat ne vähätkin nuoret pois Suomesta. Jo nyt on nähtävissä aivovuotoa tulevaisuudessa, tässä yksi niitti lisää. Mitä ihmettä???

Vierailija
102/162 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin joskus persuja. Ei koskaan enää. Aivan sairaita paskiaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/162 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ollut ykisityinen sair.vakuutus 8-vuotiaasta lähtien, nyt olen 48v. Tuohon on mahtunut kolme perättäistä sairausvakuutusta.

Monet aikuiset perustelevat vakuutuksettomuuttaan työterveyshuollolla. Korvaako se syöpähoidot ja kaikki yksityisellä vuosikausiksi, kuten yksityinen sairausvakuutus tekee?

Jos jäät työttömäksi, olet itsesi varassa.

Ihmettelen, miksi aikuiset ihmiset eivät vaadi mitään vastuuta itseltään omasta itsestään.

Ei yksityisessä sairausvakuutuksessa ole järkeä. 

Isot maksut suhteessa siihen, että esim lähitapiolassa elinikäinen korvausmaksimi on 200 000 euroa. 

Maksan nuorelle aikuiselle tyttärelleni tuota, mutta samalla mietin, että kannattaisiko rahat pistää ennemmin jonnekin tuottavaan paikkaan säästöön. 

Korvauksesta ei pitäisi olla elinikäistä maksimia. Muuten se on kuluttajalle järjetön. 

Vierailija
104/162 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purralle ehdotus itseaiheutetut syöpäriskit / sairauden yleensä -> maksa itse tai kuole

sote menot 35 miljardia -> muutama miljardi

Suomen ongelmat ratkaistu

Purra halusi tätä -> muut vaikeni

Sirkus Pelle Suomi

Hälsa eller skolmedicin?

Pelle Svensson näyttää ymmärtävän suomeksi lukemansa ja on hyvä ja kirjoittaa myös suomeksi. 

Vierailija
105/162 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuu se demaripaskojen ja eläkeloiseläjien vaaleista vaaleihin pakolla hengissäpitäminen. 

Tässä ei ole suomen ja kansantalouden kannalta mitään huonoja puolia!

Demaripaskoille onkin väkinäinen tilanne, kun jos haluaa niitä lääkkeitä, PITÄÄ MENNÄ TÖIHIN!😂

Saattaa olla aika hiljaista punikkipäädyssä sen töihin menon kanssa. 

Miten syöpäsairas voi mennä töihin? Valoja päälle nyt, hullu psykopaatti! 

Vierailija
106/162 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, Suomelta on rahat loppu, on ollut jo kauan ja kansa on valitettavasti niin tyhmää, että ei edes ymmärrä minkälaisia päättäjiä kannattaa. Suurin osa ihmisistä on valtioriippuvaisia ja lisää haalitaan elämään tuilla. Suomen talous on paskottu niin pahasti, että jos joku luulee, että äänestämällä rahaa jakavia poliitikoita palvelut parantuu niin avot. Ja hokemalla, että rikkailta pitäisi ottaa enemmän....kun ei edes ymmärretä, että pieni joukko kustantaa suurimman osan tästä ideologisesta mädätyksestä, joka Suomeen on syntynyt.

Ei kyse ole siitä että rahaa tulisi jakaa, vaan siitä, miten sitä käytetään. Valitettavasti en kannata yhteiskuntaa joka ottaa heikoilta ja jakaa rikkaille. Sellaista, jossa rahat menevät hyville veljille, eikä niitä ensisijaisesti tarvitseville. Olen oikeistolainen, mutta nyt oikeistossa ei tehdä politiikkaa, joka olisi mitenkään kestävällä pohjalla tai perustuisi oikeisiin päätöksiin. 

Mitä tarkoitat "ottaa heikoilta ja jakaa rikkaille"? Ensinnäkään niitä, jotka ovat tukien varassa ei ole mitään mistä ottaa, he ovat pelkästään saamapuolella. Toisekseen ihmiset puhuvat rikkaista, kun Suomessa rikkaita ei ole paljon. "Rikkaina" sosialistit pitää 100 tuhatta euroa ja yhtä maailman kovinta verotusta nauttivaa työssä ahertavaa. Järki käteen, nämä "rikkaat" keskiluokan eli keskiansiota nauttivan kansan kanssa maksavat jo kaiken ja heidän ostovoimansa on surkea jo nyt verrattuna muihin maihin. Ja nämä ihmiset voivat aina muuttaa pois ja vähintään ohjeistavat heidän lapsensa etsimään muualta urapolkunsa. Rikkaiden solidaarisuusverokin lanseerattiin poikkeuksena, joka ei sitten poistunutkaan moneen vuoteen, vaan alarajaa laskettiin ja nyt kun alarajaa vähän korjattiin, niin mikä itku. Hävetkää ihmiset, joille ei mikään toisten taskuista "varastelu" riitä.

Vierailija
107/162 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestin Purraa viime vaaleissa. Näin anonyymisti uskallan tunnustaa. Äimän käkenä olen seurannut tämän hallituksen toimia. Olen oikeistotaustaisesta kodista, ja lupaan tässä: en tule enää koskaan äänestämään oikeistopuolueita. Siirryn SDP:n äänestäjäksi. 

Vierailija
108/162 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, Suomelta on rahat loppu, on ollut jo kauan ja kansa on valitettavasti niin tyhmää, että ei edes ymmärrä minkälaisia päättäjiä kannattaa. Suurin osa ihmisistä on valtioriippuvaisia ja lisää haalitaan elämään tuilla. Suomen talous on paskottu niin pahasti, että jos joku luulee, että äänestämällä rahaa jakavia poliitikoita palvelut parantuu niin avot. Ja hokemalla, että rikkailta pitäisi ottaa enemmän....kun ei edes ymmärretä, että pieni joukko kustantaa suurimman osan tästä ideologisesta mädätyksestä, joka Suomeen on syntynyt.

Ei kyse ole siitä että rahaa tulisi jakaa, vaan siitä, miten sitä käytetään. Valitettavasti en kannata yhteiskuntaa joka ottaa heikoilta ja jakaa rikkaille. Sellaista, jossa rahat menevät hyville veljille, eikä niitä ensisijaisesti tarvitseville. Olen oikeistolainen, mutta nyt oikeistossa ei tehdä politiikkaa, joka olisi mitenkään kestävällä pohjalla tai perustuisi oikeisiin päätöksiin. 

Sama täällä. Oma kansa ensin. Mutit ulos !

Vierailija
109/162 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuissa on se hyvä puoli, että ajavat tänne tulevan kalliiksi käyvän siirtymisen muista maista vähentämistä. 

Tuo olisi oikeasti tärkeä säästökeino. Siksi pidemmän päälle mikään muu ei ole yhtä tehokas. 

Oikeisto haluaa halpaa työvoimaa kilpailemaan suomalaisten työttömien kanssa, jolloin palkat voivat laskea. Kohta romutetaan sosiaaliturva mahdottomana. 

Vasemmisto haluaa muualta väkeä, jotta saisivat äänestäjiä. 

Tuleva työvoimapula on huijausta. 

Vierailija
110/162 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rydman on parasta, mitä suomalaisessa politiikassa on tällä vuosikymmenellä nähty.

Tuo(kin) kommentti todistaa, että persut ovat joukkopsykoosissa. 

Vierailija
111/162 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee oikeiston käsikirjan mukaan. Köyhät ja tavalliset duunari joutavat kuolla.  Työntekijät roudataan sitten kehitysmaista huonommalla palkalla. 

Vierailija
112/162 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestin Purraa viime vaaleissa. Näin anonyymisti uskallan tunnustaa. Äimän käkenä olen seurannut tämän hallituksen toimia. Olen oikeistotaustaisesta kodista, ja lupaan tässä: en tule enää koskaan äänestämään oikeistopuolueita. Siirryn SDP:n äänestäjäksi. 

Minä olen äänestänyt monet kerrat sdp:n ehdokkaita ja melkein kaikista puolueista jotain ehdokasta. Kun on ollut pitkä elämä.  Sen tiedän, etten enää äänestä ainakaan demareita, enkä vasemmistoliiton ehdokkaita ja pahin on vihreät. 

Vierailija
113/162 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kodista jossa on äänestetty kokoomusta jo 4 sukupolvessa. 

Mietin nyt persuja, koska kokoomus haalii tänne muuttajia meille taviksille vahingoksi. 

Vierailija
114/162 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ollaan tultu : 

Syöpäsairaita ei hoideta mutta julkisilla varoilla tehdään transujen sukupuolimuutos-leikkauksia, ym. muita hoitoja! Onko oikein?? 

Sairas, pahuuden tåyttämä maailma!

Vierailija
115/162 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalauta, että olen alkanut vihaamaan tätä yhteiskuntaa! 28 vuotta olen työelämässä  raatanut tämän yhteiskunnan  ongelmien kanssa pyrkien luomaan maahan hyvinvointia ja taloudellista säästöä. Nyt on motivaatio loppu. Totaalisesti loppu. 

T: syöpäsairaan puoliso ja hänen lastensa äiti

Sama täällä. Teen työni että olen tekevinäni. Järkyttäviä päätöksiä toisensa perään ! Minä en selkänahastani näitä elintaso pakolaisia muuten elätä.

Vierailija
116/162 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppuu se demaripaskojen ja eläkeloiseläjien vaaleista vaaleihin pakolla hengissäpitäminen. 

Tässä ei ole suomen ja kansantalouden kannalta mitään huonoja puolia!

Demaripaskoille onkin väkinäinen tilanne, kun jos haluaa niitä lääkkeitä, PITÄÄ MENNÄ TÖIHIN!😂

Saattaa olla aika hiljaista punikkipäädyssä sen töihin menon kanssa. 

Miten syöpäsairas voi mennä töihin? Valoja päälle nyt, hullu psykopaatti! 

Kenenkään ei pidä mennä töihin syöpäsairaana, mutta kaikkien työhön kykenivien pitäisi käydä töissä, jotta meillä on varaa yhteisiin kalliisiin palveluihin, joita voimme luottaa saavamme niitä tarvitessamme. Ja joo Suomessa on korkea työttömyys, mutta kaikki lähtee vuosikausia Suomeen syntyneestä mädännäisyydestä ja ihmisten ylpeydestä huolehtia itsestään, kun ei ole vakavaa sairautta. Tämä puuttuu liian isolta joukolta, jonka takia yhteiskunnan kulut kasvavat ja verotus pysyy kireänä, joka taas näivettää taloudellista toimeliaisuutta, jonka niitä työpaikkoja pitäisi synnyttää. Herätkää joskus!

Vierailija
117/162 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät kyykkyyn ja rutiköyhät hautaan. Työvoimapula on kova: haettava miljoonittain höynäytettäviä orjia kehitysmaista.

t.kokoomus

Vierailija
118/162 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän ollaan tultu : 

Syöpäsairaita ei hoideta mutta julkisilla varoilla tehdään transujen sukupuolimuutos-leikkauksia, ym. muita hoitoja! Onko oikein?? 

Sairas, pahuuden tåyttämä maailma!

Näin on. Mutta miljoonien Gardeniin on kuitenkin intressit olemassa. Elämme lopun, lopun aikoja.

Vierailija
119/162 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalauta, että olen alkanut vihaamaan tätä yhteiskuntaa! 28 vuotta olen työelämässä  raatanut tämän yhteiskunnan  ongelmien kanssa pyrkien luomaan maahan hyvinvointia ja taloudellista säästöä. Nyt on motivaatio loppu. Totaalisesti loppu. 

T: syöpäsairaan puoliso ja hänen lastensa äiti

Sama täällä. Teen työni että olen tekevinäni. Järkyttäviä päätöksiä toisensa perään ! Minä en selkänahastani näitä elintaso pakolaisia muuten elätä.

Miettikää hyvät ihmiset ketä äänestätte! Sosialistit haluaa maahan lisää tukien varassa eläviä, koska ne pitää ne vallan kahvassa kannatuksellaan. Ei ne ole kiinnostunut muusta, voivat toki silmä lumeeksi luvata hokkuspokkusrahaa....mutta joku päivä velkojat lopettavat Suomi Oy:n lainottamisen.

Vierailija
120/162 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi omalla kohdalla ajattelen, että ei ole mitään järkeä pitkittää elämää jos ennuste on huono. Lääkkeet sellaiselle, joka oikeasti niistä hyötyy. Lääkärit käsittääkseni osaavat arvioida hoidon vasteen ja mm veljeni kohdalla ei edes aloitettu tai kokeiltu syöpälääkettä. Kun syöpä oli agressiivista lajia. Veli eli n kolme kuukautta diagnoosin jälkeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi