Miesparilla meni loma pilalle kun hotellin respa teki työtään
"Meiltä kysyttiin hotellissa, haluammeko varmasti parisängyn?"
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000012130780.html
Olen lukemattomia kertoja itse heterona, sinkkuna, panosuhteessa, parisuhteessa ja ties minkälaisissa statuksissa yöpynyt hotelleissa ja varmaan joka kerta virkailija on ikäänkuin ääneen läpikäynyt varaukseni tiedot ja kysynyt onko ne oikein?
Esim. "Teille oli standard-huone king-size vuoteella, kahdeksi yöksi, aamupalalla ja pääsyllä spa-osastolle, oliko näin?"
Kertaakaan ei ole tarvinnut olettaa tai loukkaantua...
M43
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähemmistöt voisivat yrittää olla vähemmän vastenmielisiä kestämällä ihan normaalia vuorovaikutusta asiakaspalvelun kanssa ja muutenkin elämässä. Ehkä mainekin paranisi enemmistön silmissä, jos joka helkkarin asiasta ei tarvitsisi pahoittaa mieltään.
Edustat maailman vastenmielisintä väestöä, seksuaalipakkomieltestä, valkoista äärioikeistolaismiestä.
Joten ole hiljaa, persu. Teihin ja mesomiseenne on kyllästytty. Ette enää pääse edes nussimaan.
Hyvä tietää että rajattuihin ihmisryhmiin on soveliasta reagoida lähtökohtaisesti vastenmielisyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Pride-lipussa on väärät värit, pitäisi olla kokovalkoinen, siis lumihiutaleen värinen.
Lumihiutale on jo varattu uudelle äärioikeistolle. #oikeoisto woke
Vierailija kirjoitti:
Vähemmistöt voisivat yrittää olla vähemmän vastenmielisiä kestämällä ihan normaalia vuorovaikutusta asiakaspalvelun kanssa ja muutenkin elämässä. Ehkä mainekin paranisi enemmistön silmissä, jos joka helkkarin asiasta ei tarvitsisi pahoittaa mieltään.
Juu teillä heteroilla onkin niin laadukas vuorovaikutus, kuten sinunkin viestistä näkee. Minä minä minä...
Vierailija kirjoitti:
Voisihan kaksi naistakin olla varannut parsisängyn. Ei respan kuulu kommentoida asiaa.
Respa ei kommentoi parisuhdetta, haluaa vain varmistaa että varaus on oikein ja asiakkaat saavat mieleisensä huoneen.
Respa toimii oikein ja osoittaa hyvää asiakaspalvelua.
Onkohan koko tarina edes totta. Voiko niin hölmöä hotellinjohtajaa ollakaan että antavat ilmaisen majoituksen sen vuoksi että asiakas valittaa hyvästä asiakaspalvelusta..
Vierailija kirjoitti:
Fiksujakin homo on. Jutun kommenteissa:
"minä olen miehen kanssa voinut yöpyä hotelleissa eri puolilla maailmaa ilman tällaisia purkauksia vaikka tuo kysymys on esitetty ja olen (olemme) siihen aina vastannut asiallisesti että kyllä, vastaa varaustamme.
Minun kun ei ole tarve tätä asiaa myöskään hieroa respan tai kuulijoiden naamaan ja kerätä huomiota. Tulin hotelliin yöpymään, en kehittämään draamaa."
"Me muuten vältämme paikkoja missä on joku "We Speak Gay" -tarra tai sateenkaarilippu.
Emme halua segregaatiota tai julistamista, vaan integroitua eikä rahoittaa tai tukea jotain järjestöä joka väittää että homot eivät voisi yöpyä aivan samoissa hotelleissa kuin muutkin."
Woken mielestä ikäviä tällaiset homot, jotka haluavat integraatiota.
Sellainen ei ole ollenkaan woke.
Mäkin loukkaannuin hotellissa kysyivät haluanko aamisaista, oli kyllä loppuloma täysin pillalla.
Ihan hyvin heteroparitkin voivat haluta eriliiset sängyt tai vaikka homoparit. Jos toinen kuorsaa ja toinen ei saa unta, toinen on levoton ja toinen väsynyt, toinen haluaa olla myöhään hereillä ja toinen ei jne. Toisaalta myös vaikka kaksi kaverusta, sisarustatai vaikka lapsi ja vanhempi jne. voivat haluta nukkua samassa sängyssä olematta parisuhteessa keskenään.
Miksi homot eivät vain vastanneet "kyllä" ja muiskauttaneet ison märän pusun toisilleen?
tää on samantyyppinen tapaus kun se kun ulkomaalaiset Suomessa, joilla ulkomaalainen nimi ja ovat ulkolaisen näköisiäkin, loukkaantuvat kun vaikkapa terveydenhuollon ammattilainen kohteliaasti kysyy että "puhutko suomea". se on kuulemma mikrorasismia/mikroaggressiivisuutta/mikrofobiaa yms.
Minä olen puolestani monta kertaa loukkaantunut, kun olen erikseen miehen kanssa varannut erilliset sängyt ja laittavat meille parivuoteen. Inhoan niitä, sillä mies on niin levoton nukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edustat maailman vastenmielisintä väestöä, seksuaalipakkomieltestä, valkoista äärioikeistolaismiestä.
Joten ole hiljaa, persu. Teihin ja mesomiseenne on kyllästytty. Ette enää pääse edes nussimaan.
Menikö vasurilla faktat vähän tunteisiin :D
Taisit juuri todistaa tuon kohdan "Ehkä mainekin paranisi enemmistön silmissä, jos joka helkkarin asiasta ei tarvitsisi pahoittaa mieltään."
eikös tässä jutussa olennaista ollut: Hotelli kertoo verkkosivuillaan olevansa LGBTQ+-ystävällinen ja kuuluvansa We Speak Gay -yhteisöön. Kirjautuessamme sisään vastaanoton virkailija kysyi ensin, oliko meillä erilliset huoneet. Kun varaus löytyi, hän totesi ääneen, että meille oli varattu huone yhdellä parisängyllä, ja varmisti, oliko tämä oikein.
Jos hotelli mainostaa olevansa lgbt-ystävällinen jne, ei tuollainen kysymys ”oletteko varmasti varanneet oikein”, ole kovin asiallinen.
Ja muutenkin, miksi ihmeessä esim. kaverit ei voisi nukkua samassa vuoteessa vaan vaatisi aina erilliset vuoteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menikö vasurilla faktat vähän tunteisiin :D
Taisit juuri todistaa tuon kohdan "Ehkä mainekin paranisi enemmistön silmissä, jos joka helkkarin asiasta ei tarvitsisi pahoittaa mieltään."
Persu kuvittelee että hänen ahtaat asenteet ovat faktoja. Todistit juuri että olet persu😅. Eri
Pelkkää huomionhakuisuutta ja narsismia.
Vierailija kirjoitti:
eikös tässä jutussa olennaista ollut: Hotelli kertoo verkkosivuillaan olevansa LGBTQ+-ystävällinen ja kuuluvansa We Speak Gay -yhteisöön. Kirjautuessamme sisään vastaanoton virkailija kysyi ensin, oliko meillä erilliset huoneet. Kun varaus löytyi, hän totesi ääneen, että meille oli varattu huone yhdellä parisängyllä, ja varmisti, oliko tämä oikein.
Jos hotelli mainostaa olevansa lgbt-ystävällinen jne, ei tuollainen kysymys ”oletteko varmasti varanneet oikein”, ole kovin asiallinen.
Ja muutenkin, miksi ihmeessä esim. kaverit ei voisi nukkua samassa vuoteessa vaan vaatisi aina erilliset vuoteet.
Ei se hotelli pelkille homoille ole, joten ihan täysin normaali asiaankuuluva kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Respan ei kuulu ottaa kantaa miten asiakkaat aikovat nukkua. Respa voisi vain antaa tulostetun varauksen ja kysyä ovatko tiedot oikein. Mistä tällainen liika tungetteluvuus on oikein tullut?
Mitä ny toikeasti?? jotai lappuja pitäis alkaa tulostelemaan ja niitä tavaamaan, kun saman asian vois hoitaa kysymällä??
ja miten se on parempi siitä lapusta lukea se sama asia jos se on väärin tai oikein? eikä siitä kuitenkin sitten pidä pöyristyä samalla tavalla jos siinä on parisänky eikä pitäny olla tai toisinpäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se hotelli pelkille homoille ole, joten ihan täysin normaali asiaankuuluva kysymys.
hotelli mainostaa olevan lgbt-ystävällinen, joten ei tietenkään ole pelkästään homoille. mutta ei se kauhean hyvää kuvaa anna ystävällisyydestä, kun ensimmäinen kysymys on ”oletteko varmasti tehneet varauksen oikein”-tyyppinen. lgbt-ystävällinen hotelli ei varausta kyseenalaistaisi.
Ihmisestä ei saa enää nykyään tehdä mitään aistihavaintoja.
Pride-lipussa on väärät värit, pitäisi olla kokovalkoinen, siis lumihiutaleen värinen.