Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesparilla meni loma pilalle kun hotellin respa teki työtään

Vierailija
09.07.2026 |

"Meiltä kysyttiin hotellissa, haluammeko varmasti parisängyn?"

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000012130780.html

Olen lukemattomia kertoja itse heterona, sinkkuna, panosuhteessa, parisuhteessa ja ties minkälaisissa statuksissa yöpynyt hotelleissa ja varmaan joka kerta virkailija on ikäänkuin ääneen läpikäynyt varaukseni tiedot ja kysynyt onko ne oikein?

Esim. "Teille oli standard-huone king-size vuoteella, kahdeksi yöksi, aamupalalla ja pääsyllä spa-osastolle, oliko näin?"

Kertaakaan ei ole tarvinnut olettaa tai loukkaantua...

M43

Kommentit (317)

Vierailija
301/317 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ukot pahoittaa toisten työnteosta mielensä. Kukaan ei ole kysynyt, miltä valtaväestöstä tuntuu lukea ja kuulla pakotettuna kaikenmaailman raid uutisointia. Ette te härkäparit ole yhtään viisaampia kuin me muutkaan

Vierailija
302/317 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kuuluu kysyä. On aika oleellinen juttu kuitenkin ja ihmiset matkustaa ja varaa saman huoneen muutenkin kuin pariskuntana. Ja voihan pariskuntakin haluta erilliset vuoteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/317 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutettu homoyhteisöön kuuluva yritys ei saisi palvella epäasiallisesti. Näin siitä kerrotaan:

"We Speak Gay yhteisön jäsenyyteen sisältyy sitoumus sateenkaariviestintään sekä sen toteuttamiseksi sateenkaariviestinnän työkalut ja koulutuskokonaisuus, jossa käsitellään seksuaalisuuden ja sukupuolen moninaisuutta sekä oikeita sanoja ja termejä sanoittaa, kuvittaa ja symboloida sateenkaari-inklusiivisuutta."

Mikä ks. palvelussa on ollut epäasiallista? Koko yleisönosastokirjoitus on niin älytön, että epäilen trollaukseksi. Vähän kuten sen Afrikan-Tähti keissin kohdalla, jossa ilmeisesti joku trollasi hyvin ja wokettajat nielaisivat syötin.

Työntekijä varmisti, että varaus on kunnossa, ettei huoneita tarvitse jälkikäteen vaihtaa. Näitä kysymyksiä tulee ihan yksin tai kaverin kanssa matkustaessa. Mistä työntekijä voi tietää, että onko varauksen tekijä parisuhteessa matkakumppanin kanssa, ja mitkä heidän nukkumispreferenssinsä ovat? 

Ja kyllä, olen matkustanut myös naisten kanssa ja näitä on kysytty että single room with xyz vai mitä ikinä. 

Olen homo, ja oletuksia on tullut vaikka mistä. Teininä kun olin Espanjassa perheen kanssa kanssa matkalla ja siskon kanssa ravintolassa kahdestaan, tarjoilija laittoi "nuorelle parille" vähän romantiikkaa sytyttämällä kynttilän. Hyvät naurut saatiin tarjoilijan kanssa kun todettiin, että meilläpäin romantiikka yleensä rajoittuu sisarusten ja serkusten ulkopuolelle. 

Miksi kaikesta pitää tekemällä tehdä jotain vähemmistöstressiä kun maailmassa on ihan oikeaakin syrjintää ja vihaa? 

Vierailija
304/317 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se jotenkin sulta pois jos joku loukkaantuu saamastaan kohtelusta? Jos sinä et loukkaannu, kukaan muukaan ei saa?

Kyseessä on pelkästään miespuolinen Karen ja se on siltä työntekijältä pois ja julkisesta keskustelusta pois, jos tilaa annetaan jatkuvasti erilaisille mielensäpahoittajille, jotka uhriutuvat kun joku sukupuolitti väärin tai ei muistanut käyttää tiettyä kategoriaa jostain vähemmistölokerosta.

Mahtaa olla raskas tyyppi kun ottaa kaikki neutraalitkin kysymykset syrjintänä ja kaikesta pitää tehdä mahdollisimman pahantahtoinen ja negatiivinen oletus. Minulle autoa vuokratessa myyjä sanoi, että tankkaa sitten dieseliä. Olisiko pitänyt uhriutua, että heterolle ei olisi taatusti sanonut noin?

Onko täällä oikeasti noin Karenia porukkaa, että tämän tasonkin uhriutumiselle löytyy puolustelijoita? Ylänuolten perusteella kyllä. 

Nirppanokkaiset stockan mummot ovat juuri tuollaisia. Kaikki on aina ongelma, väärin ja sinun syytäsi. Sinun tulee tietää kaikki sanoittamattomat preferenssini ja kohdella minua täsmälleen niiden mukaan samalla kun olen ylimielinen ja rasittava takaisin. Onneksi en ole asiakaspalvelija. 

Vierailija
305/317 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko vastaanotossa olla joku tabletti jossa näkyy asiakkaan varaus. Asiakas lukee sen tiskillä ja painaa hyväksy jos tiedot ovat oikein. Ei kysymyksiä eikä vähemmistöstressiä.

Vierailija
306/317 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seta voisi aloittaa koulutukset jotka jokaisen työntekijän olisi käytävä: "Seksuaali ja sukupuolivähemmistöjen kohtaaminen asiakastyössä"

Opittaisiin aiheeta  lisää ja käytäisiin yhdessä läpi erilaiset tavat rikkoa yhdenvertaisuutta aitojen esimerkkien ja kokemusasiantuntijoiden avulla. Vasta suoritettu koulutus oikeuttaisi mainostamaan yritystä sateenkaariystävällisenä.

"Seta voisi aloittaa koulutukset jotka jokaisen työntekijän olisi käytävä: "Seksuaali ja sukupuolivähemmistöjen kohtaaminen asiakastyössä"

Siinä tapauksessa tämä seksuaalisuus ja sukupuoli pitäisi ilmoittaa etukäteen tai sitten viimeistään heti siinä tiskillä, niin respa ymmärtää vetää silkkihansikkaat käteen ja viilentää tilaa niin, ettei lumihiutaleet sula. 

Vierailija
307/317 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäkin olisi mieli pahoitettu, jos respa ei olisi kysynyt mitään.

Miksi näiden vähemmistöjen pitää aina tehdä itsestään numero ja tehdä ongelma joka ikisestä asiasta.

Vierailija
308/317 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ukot pahoittaa toisten työnteosta mielensä. Kukaan ei ole kysynyt, miltä valtaväestöstä tuntuu lukea ja kuulla pakotettuna kaikenmaailman raid uutisointia. Ette te härkäparit ole yhtään viisaampia kuin me muutkaan

Eiköhän se ole tullut kysymättäkin selväksi kaikesta vihapuheen määrästä päätellen.

Vierailija
309/317 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli niille surkeille homoille ihan oikein.

Vierailija
310/317 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain oli kyselytutkimus josta kävi ilmi että yllättävän monet putsaavat anaalilelunsa hotellihuoneen vedenkeittimessä.

Vierailija
311/317 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta kuin että osa näyttää olevan niin onnekkaita elämässä, että heillä on jaksamista loukkaantua tuollaisesta.

Vierailija
312/317 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hän halusi vaan varmistua haluatteko nukkua erillään vai kairata toisianne perseeseen?

Vierailija
313/317 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaksi miestä tai naista matkustaa ja jakaa hotellihuineen, 99,9% haluaa erillisen vuoteen. Joten?

Vierailija
314/317 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on yleensä sanottu vain "kahden hengen huone, eikö vain", mitään sänkytyyppejä ei ole varsimisteltu. Ei, vaikka olen matkustanut esiteini-ikäisen lapseni kanssa ja ollaan otettu parisänky (lapsi halusi nukkua vieressä).

Vierailija
315/317 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homo paljasti siis häpeävänsä homouttaan. Vai mikä siinä kysymyksessä harmitti?

Vierailija
316/317 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain oli kyselytutkimus josta kävi ilmi että yllättävän monet putsaavat anaalilelunsa hotellihuoneen vedenkeittimessä.

Karstat irtoaa kun vesi vähän poreilee.

Vierailija
317/317 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko vastaanotossa olla joku tabletti jossa näkyy asiakkaan varaus. Asiakas lukee sen tiskillä ja painaa hyväksy jos tiedot ovat oikein. Ei kysymyksiä eikä vähemmistöstressiä.

Mitäs jos asiakaspalvelutabletissa olevat tiedot syyllistyvät olettamiseen? Kenelle sitten raivotaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä