Miksi marjayrittäjä maksaa 2€ ja itse ottaa kympin?
Kerääjä sen työn tekee, eikä ainoastaan istu ilmastoidussa autossa.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan Ap, demari ryhtyy itse marjayrittäjäksi kun se on niin helppoa. Lopettaa kelattamisen ja valittamisen!
Näin on. Miksi S maksaa maataloustuottajalle 10c/kg kun itse myy kaupassa 1€/kg?
Miksei Ap ja muut AY-änkyrät ole jo mielenosoituksessa? Miksei nyt, häh?
Niin, miksi tuottaja saa kananmunista vain 1,40€/kg kun S-market myy 3,80€/kg? Mitä kommunistit sanoo tähän, hyväksyttekö riiston?
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi sallittu ostohinta jos yrittäjän autossa ei ole sitä ilmastointia? Jos joutuu istumaan kuumassa autossa. Saako silloin ostaa 1,5€/kg??
8 euroa kerääjälle ja kuljetuksesta pari euroa yrittäjälle, niin menee oikeudenmukaisesti. Kyllä siitä riittää palkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kympistä 2 e poimijalle , verot, eläkemaksut ja oma palkka. Ei jää yrittäjälle paljon plussaa tuosta kympistä.
Ei poimijasta mitään veroja ja eläkemaksuja tule. 8€ menee omaan taskuun.
Kai se yrittäjä maksaa omat veronsa ja eläjemaksunsa yms ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan Ap, demari ryhtyy itse marjayrittäjäksi kun se on niin helppoa. Lopettaa kelattamisen ja valittamisen!
Näin on. Miksi S maksaa maataloustuottajalle 10c/kg kun itse myy kaupassa 1€/kg?
Niin, miksi tuottaja saa kananmunista vain 1,40€/kg kun S-market myy 3,80€/kg? Mitä kommunistit sanoo tähän, hyväksyttekö riiston?
Tuottaja saa paremmin kuin marjastaja.
Jos marjat maksavat 10€, menee siitä ensin alv -> 8,65€
Siitä pois palkka 2€ -> 6,65€
Siitä pois työnantajamaksut -> 5€
Siitä pois menot, vakuutukset, bensat, säilytys, koju, jne -> 4€
Siitä pois palkka myös sille kojun myyjälle -> 2€
Yrittäjälle siis jää 2€ palkkaa tuosta hinnasta, olettaen että hän on itsekin siellä kojulla myymässä. Jos ei ole, niin sitten ei jää sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuottaja yleensä pakkaa valmiiksi.
Jollakin ne yrittäjän uudet autot, kesämökit, moottoriveneet on rahoitettava
Kyllähän poimija on sen euronsa ansainnut, mutt ei nyt sentään kahta euroa?
Tais sosialistitädit häipyä kun laskelmia ja esimerkkejä esiteltiin. Kohti uusia haukkumisia yrittäjiä kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan ostettu suoraan tuottajalta 2,5€/kg. Win-win.
Vierailija kirjoitti:
Jollakin ne yrittäjän uudet autot, kesämökit, moottoriveneet on rahoitettava
Meillä poimijoilla on ne kaikki ja espanjassakin loma-asunto. Sosialismin tuomaa vaurautta on kuitenkin piiloteltava ettei naapuri tulee kateelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kympistä 2 e poimijalle , verot, eläkemaksut ja oma palkka. Ei jää yrittäjälle paljon plussaa tuosta kympistä.
Ei poimijasta mitään veroja ja eläkemaksuja tule. 8€ menee omaan taskuun.
Kai se yrittäjä maksaa omat veronsa ja eläjemaksunsa yms ?
Minimin mukaan tai ilmoittaa tuloksi 20000€ niin ei mene kumpaakaan. Setelit voi laittaa omaan taskuun. Eihän katsos yrittäminen tässä maassa kannata.
AP on trolli. Tai hel**tin tyhmä. Ehkä molempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi sallittu ostohinta jos yrittäjän autossa ei ole sitä ilmastointia? Jos joutuu istumaan kuumassa autossa. Saako silloin ostaa 1,5€/kg??
8 euroa kerääjälle ja kuljetuksesta pari euroa yrittäjälle, niin menee oikeudenmukaisesti. Kyllä siitä riittää palkkaan.
Ei vttu.. kysymys oli tarkoitettu ironiseksi.
AINOA oikea myyntihinta on se, mitä ostaja on valmis maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi varhaiskasvatuksesta pitää maksaa vain 300 e/kk, vaikka todelliset kulut ovat 1800 e/kk?
Se on yritystukea. Jos kaikki päivähoito maksettaisiin kulujen mukaan, palkatkin olisivat sen mukaiset.
Mitä ihmeen yritystukea valtio maksaa kunnille?
Tilanne: 60 tunnin työsuhde, 350 € kesätyöseteli
Minimipalkka: n. 400 €/kk (TEKESin suositus) tai TESin mukainen
Bruttopalkka: 600 € (esim. 10 €/h 60 h)
Sivukulut: 600 € 23 % 138 €
Kokonaiskustannus: 600 € + 138 € = 738 €
Setelikorvaus: 350 €
Yrittäjälle jäävä kustannus: 738 € 350 € = 388 €
Jos maksat minimin (400 €):
Kokonaiskustannus: ~492 €
Jäävä kustannus: ~142 €