Miksi en saa sellaisia tarkkoja hieman omituisia kuvailuja Kantaan, kun käyn lääkärissä?
Olen lukenut täältä, että lääkäreillä on tapana kirjoitella kaikenlaisia kummallisiakin huomioita potilaista. Vähintään luokkaa "siististi pukeutunut", huoliteltu, normaali painoinen, nuutunut, ylipainoinen yms.
Mulle ei ole kuitenkaan koskaan kirjoitettu mitään vastaavaa.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tuuri sulla.
Haluaisin saada realistisen arvion miltä vaikutan.
Onko sulla tatskoja, läväreitä, bandidos-liivi? Lääkkeitten sekakäyttöä, päihdeongelma? Minäkin olisin lääkärinä hissunkissun.
Ei mullekaan. Luulen, että täytyy vaikuttaa jotenkin selvästi vähän poikkeavalta, että sellaisia kommentteja kirjoitettaisiin.
Et tee sillä mitään.
Kysy joltain. Se mielipide ei ole näkyvillä kuolemasi hetkellä uteliaiden silmien pällisteltävänä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla tatskoja, läväreitä, bandidos-liivi? Lääkkeitten sekakäyttöä, päihdeongelma? Minäkin olisin lääkärinä hissunkissun.
Ei ole
Vierailija kirjoitti:
Et tee sillä mitään.
Kysy joltain. Se mielipide ei ole näkyvillä kuolemasi hetkellä uteliaiden silmien pällisteltävänä.
Ei kukaan erikseen kysyttäessä vastaa rehellisesti.
Mulla on lukenut asiallinen xx-vuotias rouva. Kerran luki virkeä, hyvinvoiva xx-rouva. Ikäisekseen hyvässä kunnossa. ( perussairaus on etten huvikseen käy lääkärissä.)
Oletko miespuolinen, noin 20-50 v, suht tavallisen näköinen? Niin ettet herätä kysymystä ”’tarvitseeko arvioida mielenterveyden tilaa tai statusta ja tasapainoisuutta”’? Kuten esim nuori yh äiti, tai hieman suttuisesti pukeutunut keski-ikäinen nainen, tai muu henkilö joka ei ehkä ole aina ihan tasapainoinen? Tiettyjen shapluunoiden ja/tai ennakko-oletusten mukaan siis.
Mun diabeteslääkäri kirjoitti, että "on mittaillut hyvin verensokereita. Tästä annettu kehuja." ja se oli jotenkin niin liikuttavaa, että ajattelen sitä vieläkin välillä vuosienkin jälkeen :D
t: hyvä tyttö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole
Jaa, no sitten en kyllä arvaa.
Ne on joskus niin hauskoja, just kävin lääkärissä ihotulehduksen takia ja kannassa luki, että kävelee omin jaloin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko miespuolinen, noin 20-50 v, suht tavallisen näköinen? Niin ettet herätä kysymystä ”’tarvitseeko arvioida mielenterveyden tilaa tai statusta ja tasapainoisuutta”’? Kuten esim nuori yh äiti, tai hieman suttuisesti pukeutunut keski-ikäinen nainen, tai muu henkilö joka ei ehkä ole aina ihan tasapainoinen? Tiettyjen shapluunoiden ja/tai ennakko-oletusten mukaan siis.
Olen nainen ja alle 30.
Vierailija kirjoitti:
Nuo riippuu ihan lääkäristä
Kyllä ja diagnoosi taustasta.
Lääkärin rooli on pysyä asiassa. Kirjailijat on ihan oma ammattikuntansa.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin rooli on pysyä asiassa. Kirjailijat on ihan oma ammattikuntansa.
Aika monen kirjailijan sielu on pakotettuna lääkärin kehoon.
Vierailija kirjoitti:
Fhpvjivljhklvvklkb
Tollanen vaatii apteekkarin tulkinnan.
Hyvä tuuri sulla.