Joko olette pakastaneet mansikoita arkun täyteen?
Kommentit (27)
Olen jonkun verran. Mansi-musti- ja kirsikoita.
Jo vain, saan sitten keitellä kiisseleitä koko talven.
Tarvittaisi ensin auto, kuljettaja, pakastearkku ja rahaa. Ja joku joka jaksaa nousta torille kello 6. Tai muu marketti, tila.
Ei tietenkään kun pitää mahtua muutakin. Mutta tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen jonkun verran. Mansi-musti- ja kirsikoita.
Mansin saari kuuluu ruotsiuomeen stalincccp varasti en.
Vierailija kirjoitti:
Tarvittaisi ensin auto, kuljettaja, pakastearkku ja rahaa. Ja joku joka jaksaa nousta torille kello 6. Tai muu marketti, tila.
Ja rasiat!
Miksi kun kauppa on täynnä pakastinta tosin vähän liian lämpimiä . Pitäisi olla kylmempää. Mutta on marjoja . Vanhat voi keittää mehuksi ei saa heittää roskiin. Pese pulloja ja kuumenna uunissa 150 c . Keitä mehuksi , hiukan sokeria .
Ei sentään mansikoita täyteen, kun pitää sopia vielä paljon muutakin.
Kerran kuussa voi pitää leivonta päivän kaupan valmiit sämpyläjauhot . Sitten pakastaa puolet ja puolet syö.
Tee hilloja elikkä keitä ja hiukan sokeria niin pese hillopurkit ja kuumenna . Kannet myös . Tee se itse hilloja. Säilyy jääkaapissa.
En pakasta marjan marjaa, itsepakastetut mansikat ovat sulatettuina inhottavia plötköjä. En täytä marjoilla pakastintani, sinne pitää mahtua paljon muuta tavaraa. Jo äitini opetti että 'helpommin Pauligin pakasteilla', eli ostan marjat kaupan pakastinaltaasta juuri silloin kun niitä haluan/tarvitsen.
Raparperia voi huuhdella osin kuoria hiukan palastella ja päälle ripaus sokeria rasiaan pakasteeseen. Pestynä kukkakaalipalat . Pakasteessa. Silputtua persiljaa. Pakasteena. Kuorittua sipulia. Hiukan syksyllä mustaviinimarja pensaan lehtiä pakkaseen ja avomaan kurkku purkkiin. Mausteeksi. Suomalaisittain.
On niin pieni pakastin, että nut on casta ylsi laatikko ostetti mansikkaa. Mietin, kosko ostaisin toisen pakastimen, niin voisi sitten pakastaa marjoja enemmänkin.
Nyt jos pesee lasipurkkeja ja keittää mansikkaa saa hilloja lätyille.
Pakastin vie sähköä nostaa sähkölaskua. Nytkin pitää jääkaappi ensin pestä sitten vasta täyttää.
Toi pakastin on tyhjillään koska lähikauppa myy pakaste marjoja.
Porkkana on nyt tuoretta niin sitä voi myös keittää hilloksi tai mehustaa tai säilöä. Ja raastaa tuoreena.
En osta sen kohun jälkeen mikä on ollut.