Puolison veljen vaimon käytös kummastuttaa sen jälkeen kun sain vauvan
Tuntuu että hän yrittää esittää parempaa äitiä noissa tilanteissa ja tekee kaikkensa että vauvani pitäisi hänestä enemmän kuin minusta. Pyytää vauvaa syliin kun näemme. :( Ja emme edes pidä toisistamme mutta hän haluaa että vauvani pitää hänestä..
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vauva ei myöskään ole mikään kiertopalkinto, jota pitää pyörittää sylistä syliin. Vauvoilla on hyvä hajuaisti, vähän kuin eläimillä. Tietävät kyllä kun syli vaihtuu.
Jos syliin kinuaminen tuntuu epämiellyttävälle, on se tuossa tapauksessa miehen tehtävä sanoa vaikka "eikun, minä pitelen häntä nyt". Ja jos kaipaa perheen omaa rauhaa niin pitää vain välimatkaa.
Sukukokoontumisissa usein on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä vastaajien kanssa. Sinun ei tarvitse antaa vauvaa hänen syliinsä, jos se tuntuu väärältä tai epämiellyttävältä. Vauvan äidin ei koskaan tarvitse tehdä kompromisseja vauvan suhteen. Sinun ei tarvitse olla epäkohtelias asian suhteen, voit sanoa, että "ei nyt, vauva on niin mukavasti tässä" tai "hän on vasta heräilemässä niin pidän itse" tai esim. käyttää kantoliinaa/reppua josta vauvaa ei voi ottaa pois. Voit myös nähdä häntä vähemmän (/ei lainkaan?), jos hän ei kerran pidä sinusta.
Entä kun tilanteessa on anoppi, joka edesauttaa kälyn pyyntöä?
No ensinnäkin minimoi tällaiset tilanteet (jos käly ja anoppi ahdistaa niin älä tapaa heitä ainakaan yhtä aikaa) ja toisekseen saman pitäisi toimia, sanot molemmille, että vauva on nyt mukavasti sinun sylissäsi etkä anna häntä pois ja jos eivät usko, niin sanot että "haluan nyt itse pitää häntä" ja jos sekään ei tepsi niin kävele vaikka toiseen huoneeseen. Pitele vauvaa kroppaasi vasten ja käänny poispäim, eivät kai ne sentään ala repiä vauvaa sylistäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä vastaajien kanssa. Sinun ei tarvitse antaa vauvaa hänen syliinsä, jos se tuntuu väärältä tai epämiellyttävältä. Vauvan äidin ei koskaan tarvitse tehdä kompromisseja vauvan suhteen. Sinun ei tarvitse olla epäkohtelias asian suhteen, voit sanoa, että "ei nyt, vauva on niin mukavasti tässä" tai "hän on vasta heräilemässä niin pidän itse" tai esim. käyttää kantoliinaa/reppua josta vauvaa ei voi ottaa pois. Voit myös nähdä häntä vähemmän (/ei lainkaan?), jos hän ei kerran pidä sinusta.
Entä kun tilanteessa on anoppi, joka edesauttaa kälyn pyyntöä?
No ensinnäkin minimoi tällaiset tilanteet (jos käly ja anoppi ahdistaa niin älä tapaa heitä ainakaan yhtä aikaa) ja toisekseen saman pitäisi toimia, sanot molemmille, että vauva on nyt mukavasti sinun sylissäsi etkä anna häntä pois ja jos eivät usko, niin sanot että "haluan nyt itse pitää häntä" ja jos sekään ei tepsi niin kävele vaikka toiseen huoneeseen. Pitele vauvaa kroppaasi vasten ja käänny poispäim, eivät kai ne sentään ala repiä vauvaa sylistäsi?
Epäkohteliasta omia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lue aloitus? Tuo ei ole tervepäisen ihmisen kirjoitusta
Luin ja olen silti tätä mieltä. Vaikka aloittaja tulkitsisi asioita hieman "yli" , on silti hänen ja vauvansa suhteelle (mikä on kaikkein olennainen asia) ja hänen identiteetilleen äitinä parempi, että hän tekee kuten hänestä tuntuu oikealta.
Tuoreen äidin vauvan "omiminen" on aivan normaalia ja suvun tulee sopeutua siihen, ei päinvastoin. Sitten jos äiti ei voi olla hetkeäkään erossa tyyliin kolmevuotiaasta niin eri juttu. Omaa vauvaansa ei edes voi "omia" koska se on oma ja kuuluu äitinsä ja isänsä syleihin ensisijaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon kyllä. Aihe josta puhutaan aivan liian vähän on naisten viha-kateus toista naista kohtaan.
Lapsi on apn ja tämän miehen. Ap puhu miehesi kanssa. Suutu sille.
Onko lapsi jotenkin vähemmän vanhempiensa lapsi, jos sitä pitää sylissä myös täti?
Tädit ovat sukulaisia, kälyt eivät ole tätejä. t. kielipoliisi
Puolison sisko on käly ja lapsen täti.
Puolison sisaruksen puoliso ei ole lapsen täti.
Väite käly ei voi olla täti oli silti väärä. Käly on myös puolison sisko.
Vauva ei myöskään ole mikään kiertopalkinto, jota pitää pyörittää sylistä syliin. Vauvoilla on hyvä hajuaisti, vähän kuin eläimillä. Tietävät kyllä kun syli vaihtuu.
Jos syliin kinuaminen tuntuu epämiellyttävälle, on se tuossa tapauksessa miehen tehtävä sanoa vaikka "eikun, minä pitelen häntä nyt". Ja jos kaipaa perheen omaa rauhaa niin pitää vain välimatkaa.