Puolison veljen vaimon käytös kummastuttaa sen jälkeen kun sain vauvan
Tuntuu että hän yrittää esittää parempaa äitiä noissa tilanteissa ja tekee kaikkensa että vauvani pitäisi hänestä enemmän kuin minusta. Pyytää vauvaa syliin kun näemme. :( Ja emme edes pidä toisistamme mutta hän haluaa että vauvani pitää hänestä..
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvat ovat ihania. Tuoksutella ja sylkytellä vaikka olisivat kummin kaiman nyyttejä.
nyyttejä?
Etkö oikeasti ole ennen kuullut vauvaa sanottavan nyytiksi?
"Nyytti" on puhekielinen nimitys pienelle vauvalle. Sana kuvaa pientä, kapaloitua tai syliin käärittyä vauvaa. Se tulee sanasta käärö, jolla tarkoitetaan kankaaseen tai peittoon käärittyä nyyttiä.
Nyytti-sanasta on johdettu myös monia muita tuttuja asioita:
Vauvan tuominen: Monesti sanotaan hauskasti, että haikara tuo vauvan, tai että perhe sai "nyytin".
Kapalointi: Vauvoja voidaan kapaloittaa eli kääriä tiukasti peittoon, jotta heidän on turvallista ja rauhallista nukkua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin juuri synnyttäneiden naisten hormoonitoiminta ja tunteet on sekaisin. Toimivat luontonsa mukaan pentujaan suojellen ja pitävät muita lajitovereita uhkana. Sitä se vaan ap sulla on varmaan.
On myös olemassa ihmisiä, jotka haluavat aina päästä näyttämään taitonsa
niin on, mutta antaa hänen päästä pätemään ja sinä saat lepohetken. win-win.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä vastaajien kanssa. Sinun ei tarvitse antaa vauvaa hänen syliinsä, jos se tuntuu väärältä tai epämiellyttävältä. Vauvan äidin ei koskaan tarvitse tehdä kompromisseja vauvan suhteen. Sinun ei tarvitse olla epäkohtelias asian suhteen, voit sanoa, että "ei nyt, vauva on niin mukavasti tässä" tai "hän on vasta heräilemässä niin pidän itse" tai esim. käyttää kantoliinaa/reppua josta vauvaa ei voi ottaa pois. Voit myös nähdä häntä vähemmän (/ei lainkaan?), jos hän ei kerran pidä sinusta.
Tässä. Edes 1 vastaaja ymmärtänyt.
Itse ole tällaisen perheen lapsi, jossa äiti lähinnä vihasi jostain syystä isän lapsuuden perhettä. Lopputuloksena etäiset suhteet isän sukuun ja serkkuihin. Lähinnä surullista.
Vierailija kirjoitti:
Itse ole tällaisen perheen lapsi, jossa äiti lähinnä vihasi jostain syystä isän lapsuuden perhettä. Lopputuloksena etäiset suhteet isän sukuun ja serkkuihin. Lähinnä surullista.
Ei tässä aloituksessa ole puhuttu vihasta isän perhettä kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vauva ei saa pitää tädistään? Siksikö kun äitikään ei pidä?
Tuossa vaikuttaisi olevan enemmän kyse oman paremmuuden korostamisesta kälyn puolesta.
Pitää vierasta lasta sylissä = paremmuuden osoittamista? Haluaa olla kiva ja antaa hetkellisen lepotauon tuoreelle äidille.
Ap on sekaisin hormooneistaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä vastaajien kanssa. Sinun ei tarvitse antaa vauvaa hänen syliinsä, jos se tuntuu väärältä tai epämiellyttävältä. Vauvan äidin ei koskaan tarvitse tehdä kompromisseja vauvan suhteen. Sinun ei tarvitse olla epäkohtelias asian suhteen, voit sanoa, että "ei nyt, vauva on niin mukavasti tässä" tai "hän on vasta heräilemässä niin pidän itse" tai esim. käyttää kantoliinaa/reppua josta vauvaa ei voi ottaa pois. Voit myös nähdä häntä vähemmän (/ei lainkaan?), jos hän ei kerran pidä sinusta.
No lue aloitus? Tuo ei ole tervepäisen ihmisen kirjoitusta
Vierailija kirjoitti:
Olet vainoharhainen.
Olen se mt läski Vanhapiika joka päivät haukun täällä katkerana lapset ja äidit. Keksin nämä paska aloitukset. 🐖💩💩💩💩
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä?!
Miten tämä aloittaja olisi pärjännyt sata vuotta sitten, jumankauta kun olisi naapurin kylänimettejä tullut kun vauva itkee ja imettänyt vielä kouluikäisenä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasit sitten itsellesi. 🤭🤭🤭
Kommentit täyttä sheimausta tuoretta?? äitiä kohtaan. Hormonihuuruissa tuollaiset asiat voivat tuntua isommilta kuin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä aloituksessa ole puhuttu vihasta isän perhettä kohtaan?
Eikö? Anoppi edesauttaa vielä tilannetta jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, minusta oli vain hyvä kun joku muu halusi pitää vauvaa välillä, annoin oikein mielellään muiden syliin, ehdin hyvin pidellä omia vauvoja sylissä kun ei ne muut siinä 24/7 olleet sylittämässä, mieskin kävi töissä
Vaikk sylissäpitely olisi vain näyttämistä vauvan äidille?
Millä tavoin olisi? En ihan ymmärrä?
En ole ap, ex-kälyni teki numeron siitä miten vauva rauhoittui hänen syliinsä parhaiten. Ja anoppi tätä tuki. Sattu tuoreena äitinä.
Miehen siskon vauva rauhoittui myös minun syliin parhaiten, sen jälkeen aina kun nähtiin se vauva ilmestyi minun syliin. Kukaan ei ollut mustasukkainen eikä kateellinen, päinvastoin kerrankin hiljeni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kannattaa selvittää tarkkaan mistä negatiivinen tunne tulee. Siirtää sen myös lapseensa jatkossa.
Muutaman vuoden kuluttua saamme lukea täällä kuinka lapsi roikkuu aina äidin lahkeessa, jollei sitä ole annettu pienenä muiden syliin. Niin nähtyä ja koettua.
Hiukkasen eri asia, mutta eräs äiti ei puhunut ja höpötellyt lapselleen, kun tämä oli vauva ja parivuotiaana ihmeteltiin, kun lapsi ei puhu. Mistä olisikaan oppinut kun ei kuullut puhetta. Ihan syystä pienetn vauvojen äideillä on puheripuli.
Onko heillä lapsia? Jos ei, niin ehkä suvusta on taas tehty kyselyä että koska te teette lapsia? Ja tämä vaimo sitten haluaa pitää paljon sun vauvaa sylissä, kun ärsyttää muiden painostus ja kyselyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän itse olisi toivonut että vieraat sylittää vauvaa? Ap, voi olla että hän tarkoittaa hyvää
Miksi vieraiden pitäisi sylitellä vauvaa?
Siksi että äiti voi vaikka mennä hetkeksi nukkumaan tai käydä vessassa/suihkussa... Näin itse toivoin väsyneenä äitinä.
? Kyllä minä kävin saunassa ja vessassa ihan normaalisti, kun oli vauvat.
Hoidin taloustyöt ja osa-aikaisesti ansiotyötä kotona
Vierailija kirjoitti:
Vauvoja! 🤗 Ne ovat aina tervetulleita! 🤗
Eikä ole.
Paremmuuden osoittamista kälyltä? Minun isosiskoni teki tuota päsmäröintiä, ei pelkästään vauva-aikana vaan vielä teini-ikäisille yritti selittää, miten äitinne ei tee asioita oikein. Lapseni olivat jo eskari-ikäisinä aivan huulipyöreenä tädin toiminnasta. Kovin usein eivät onneksi nähneet. Siskolla on paha päävika
Vauvan sylissä pitäminen on näytettävä taito? No ei ole?