Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja/käyttäjäkokemuksia vaunuvalintaan:)

20.05.2007 |

Kesäinen tervehdys kaikki vauvalehden lukijat ja onnellisia vauvahetkiä!

Tarvitsisin mielipiteitänne/neuvojanne seuraavaan asiaan. Olemme ajatelleet hankkia lapsellemme rattaiksi emmaljungan Cangaroo-rattaat. Onko kenelläkään kokemuksia näistä? Vaunuiksi olemme miettineet Emmaljungan Classic duo-vaunuja tai Brion happy-vaunuja. Kummathan ovat ominaisuuksiltaan paremmat? Mietimme, että Emmaljungan Classicin ratasominaisuus menisi mahdollisesti vähän hukkaan jos Cancaroo olisi kuitenkin tuleva ratasvalinta. Minkä hintaisia nämä ovat? Kiitos neuvoistanne!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennuksena vielä, että haluamme vaunut kovalla kopalla ja kuulalaakeri-ilmapyörillä. Kolmipyöräiset olisivat olleet eniten mieleemme, mutta sellaisia mielestämme mukavan näköisiä ei toimittanut Emmaljunga, Brio tai Teutonia, joiden ajattelimme olevan kuitenkin ehkä laadukkaimpia vaununvalmistajia.

Vierailija
2/6 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös niihin Emmaljungan cangaroo-rattaisiin saa istuimen tilalle kovan Citykopan, jolloin toimivat myös aivan vastasyntyneen vaunuina. Käy katsomassa Lastentarvikkeen tai Emmaljungan nettisivuilta, sieltä löytyy enemmän tietoa ja kuvia tästä rattaasta yhdistelmänä. Itse en ostaisi sekä yhdistelmiä, että kolmipyörä-rattaita. Myös Gessleiniltä löytyy hyvännäköinen kolmipyöräratas Vision, johon on mahdollista ostaa pehmeä tai kova kantokoppa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmaljungan cangaroohon saa esitteen mukaan citykopan eli kovan vaunukopan kiinni. Vai eikö siis se miellyttänyt silmää? Käyttäjäkokemusta minulla ei ole cangaroosta, mutta mietin, että millainen istuma-asento siinä on muksulla. Jotenkin se kuvissa näyttää siltä, että olisi aika takakeno ylin asento. Meillä on ollut vanhemmat Emmaljungan classicin edeltäjät eli coronado yhdistelmät ja hyvät ja kestävät on olleet. Sisaruksilla oli käytössä -05 Emmaljungan twin ceroxit, hyvät nekin. Jos päädyt cangaroohon, kirjoittele ihmeessä käyttäjäkokemuksia tänne.

Emmaljungissa minun mielestäni huonoja juttuja ovat liian matala kuomu, nykyiset kankaat ovat laadultaan huonommat (-05 oli vielä protex-kankaat), säästäminen ihmejutuissa kuten jalkapeitteen nepparin paikat jätetty pois ja pitää irroittaa istuinpehmusteen neppareita, että saa jalkapeitteen kiinni (-05 ceroxeissa ainakin). Vaunukopalla classicissa jää hyvin tavaratilaa alle, mutta ratasosalla tavaratila aika matala. Samoin ceroxissa. Cangaroossa näyttäisi olevan ihanan korkea tavaratila.

Kannattaa miettiä, ovatko kahdet isot rattaat/vaunut tarpeen. Ei ne muksut nimittäin ihan hirveen kauan niissä rattaissakaan istu, jos niille vaan antaa mahdollisuuden liikkua myös itse. Kaupungilla voi olla kätevämpää liikkua matkarattailla ja ainakin ne on helpompi laittaa autoon, jos liikkuu välillä autolla.

Vierailija
4/6 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

totean, että cangaroo-rattaisiin saa sen citykopan... Missään nimessä ei kannata laittaa rahaa kaksiin yhdistelmiin. Minusta myöskään vastasyntynyt ei tarvii mitään jättiluokan tilaihmettä. Mutta jos sitten haluaa näin, niin mikäs siinä.

Emmaljungissa on minunkin mielestä se ongelma, että kuomu on turhan alhaalla ja jo 1,5-2vuotiaan pää on kuomussa kiinni... Nyt en muista oliko cangaroossa näin, mutta ainakin cityjeteissä oli korkeempi kuomu ja muutenkin ne näyttivät tosi kivoilta. Siis erilaisilta kuin Emmaljungat yleensä =)

Vannoutuneena Teutonian kannattajana varmistan vielä, että Spirit S3 ei siis iskenyt? Niihinhän saa joko ison kovan kopan ja istuimen erikseen tai sitten istuimen päälle tulevan kantokassin. Vaikka itse olen tykännyt pehmeästä kopasta, niin noissa rattaissa se iso kova koppa on kyllä paremman näköinen... Lisäksi pyörävaihtoehtoja on, joten ne nettisivuilla olevat fillarit ei ole ainut vaihtoehto.

Vierailija
5/6 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso Kiitos vastauksista! Mahtavaa kuulla " ammattilaisten" kokemuksia ennen ostopäätöksen tekoa. Meillä on tiedossa citykoppa + cangaroo mahdollisuus, mutta mielestämme se ei näyttänyt (samoin epäilen ettei käytössä tuntuisikaan) kovin mukavalta. Teutonia Spirit S3 on ollut myös vaihtoehdossaimme.:) Nettisivuilta katseltuna ja vertailtuna vain emmaljunga ja brio tuntuivat vastaavan paremmin tarpeeseemme. Kuuntelen mieluusti vielä lisää mielipiteitä, tässä kun aloittelijana ei oikein tiedä mihin päänsä pistäisi.:)

Vierailija
6/6 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Mutsyllä ja I`coolla löytyy kolmipyöräisiä rattaita joihin saa irrallisen kovan kopan. Niitä voi tilata keski-euroopasta ja löytyy niitä muutamasta suomalaisestakin kaupasta. Itsellä on kokemusta sekä Emmaljungan että Brion yhd vaunuista. Molemmet ovat toimineet hyvin pikkuvauva-vaiheessa... mutta rattaana tuntuneet aika isoilta, korkeilta ja kömpelöiltä. Nyt mietiskelen itsekin tälle viimeiselle vaunuja ja todennäköisimmin se tulee olemaan Gessleinin vision, Emmaljungan City Jet tai Cangaroo, myös Teutonian Spirit S3 on mietinnässä. Kovin vähän vaan löytyy käyttäjien palautetta näistä Emmaljungan uusista malleista. Yhdeltä ruotsalaiselta sivustolta löysin arviointia Cangaroosta: yksi kehui rattaan maasta taivaaseen, toinen haukkui kiikkeräksi. Kai näitä täytyy vaan käydä itse kaupassa pyörittelemässä ja ostaa se mikä parhaalta tuntuu.