Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et tilaa Hesaria?

Vierailija
07.07.2026 |

Pohdin omaa jatkoa. En tiedä mitä teen?

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Vasemmistosanomat

Vierailija
42/123 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin olen maksanut pienen pätkän digitilausta ja aina ihmetellyt, miksi. Erityisesti inhoan lehden tuputtamaa kuvaa siitä, miten "meidän" tulisi ajatella. Lehti on täynnä oletuksia ja yleistyksiä, jotka eivät paljon kolahda savolaiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu maksamaan vihervassaripropagandasta niin paljoa

Vierailija
44/123 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaan kuule ihan painettuna. Tosin aina välillä mietin, että pitäiskö lopettaa, mutta mistä mä sitten lukisin helsinkiläisenä paikallisuutisia? Hesari kuuluu mun aamuun ja tykkään lukea sitä. Ärsyttää se, että sivut jatkuvasti vain vähenee, mutta hinta kallistuu. Kaikki jutut on netissä jo päiviä ennen kuin minä kalliimmalla tilaava saan ne lehteeni (iso osa jutuista ei ole sellaisia, että niitä tarvitsee julkaista heti). Lisäksi lehti on viihteellistynyt paljon, ja samalla kulttuurisivut ovat menneet tosi surkeiksi. Tuntuu, että ennen jutut oli parempia. Jos ihmiset maksais uutisistaan, niin varmaan saatais laadukkaampaa. Tosin tietty kapitalismikin syö siitä. 

Eihän Hesarissa ole pitkään aikaan ollut mitään kiinnostavia paikallisuutisia. Helsingin Uutiset on tässä suhteessa paljon parempi

Vierailija
45/123 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suostu maksamaan vihervassaripropagandasta niin paljoa

Lue Hesarin historia.

Vierailija
46/123 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä on paikallislehden digiversio.

Vierailija
47/123 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin töissä lukea ilmaiseksi mutta en lue. Satunnaisesti Fingerporin. Miksi siis tilaisin vielä kotiinkin? Maksaa ja täällä metsän keskellä hirvee homma viedä paperikeräykseen. 

Vierailija
48/123 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa tukea rahallisesti feminististä miesvihapropagandaa.

Vierailija
49/123 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat ovat muuttuneet. Hesari on suomenruotsalaisten käsissä ja pulputtaa RKP:n ja vasemmiston ideologiaa. Ei ole pystynyt uudistumaan ajan myötä, vaan edelleen kertoo asioista kuin ne olisivat 90-luvulta. Kaikki Helsingin epäkohdat salataan.

Vierailija
50/123 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua maksaa Hesarin harrastamasta aivopesusta.

Vierailija
51/123 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat varmaan AL- Hezard, sanotaan myös Hyysäriksi

Vierailija
52/123 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää harkinnut tilauksen uusimista taannoisen tekoälykohun alettua. Olin jo aiemmin tympääntynyt klikkiotsikoihin, joita edelleenkin näkyy päätoimittajan pyhistä periaatteista huolimatta. Kun tympäännys alkoi, otsikoissa näkyvät kirosanat, muu alatyylinen kerronta ja syvällisiksi tarkoitetut alastonkuvat ja pistivät silmään yhä pahemmin. 

Hesarin jutut ovat iltapäivälehden tasoa. Nyt revitellään esimerkiksi rikkailla ja köyhillä, ja jutuista näkee, että olennaista asiaa jätetään pois siinä toivossa, että saataisiin huomiota ja pöyristyneitä kommentteja.

Tekee pahaa nähdä, kuinka toimittajien kirjoitustaito heikentyy ja sanavarasto kaventuu. Kääntäjänä en enää halua nähdä sutaisten tai peräti koneella käännettyjä artikkeleita. 

Olen muutaman kuukauden lukenut Hesarista vain ilmaiset artikkelit. Jos jokin maksullinen artikkeli kiinnostaa, sen aihe on helposti löydettävissä muualta. Hesari on tehnyt itsensä tarpeettomaksi. 

Vierailija
53/123 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuosia sitten alkoi aina ärsyttämään, kun luin Hesaria, ihmettelin niitä juttuja ja näkökulmia, enkä osannut enää samaistua mihinkään. Sitten alkoi jo pelottamaan ja piti ensin itse selata lehti, ennen kuin annoin lapselle, ettei siellä vaan ollut jotain prostituutio on voimaannuttavaa -juttua tai muuta seksisisältöä. Väsyin lopulta. Viimeinen niitti taisi olla se, kun Saarikoski pakotettiin pyytämään anteeksi sanomisiaan yliopistoista. Harmitti, kun olen Hesaria kuitenkin lukenut itse lapsesta saakka ja muistan Tikkasen piirrokset jne. 

Vierailija
54/123 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En maksa propagandasta joka tehdään suomalaisia vastaan. 

Muistatteko kun Hesarin keskiaukeama oli kokonaan kirjoitettu ruotsiksi ja kehotus oli rakastua suomenruotsalaiseen. 

Sen jälkeen Hesarin päätoimittaja sai ruotsinkielisellä säätiöltä 8000 euroa palkkiota.

Eikö tuosta alemmuuden tunteesta olisi aika päästä eroon?

Vierailija
55/123 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarien (eliitin perseennuolijoiden) globohomo propagandapaskaa en tue tai lue.

Vierailija
56/123 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa miten peräkammarin pojat ovat hermostuksissaan kun arvostelevat laatu lehteä.

Vierailija
57/123 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIlaus loppui, kun en enää jaksanut Oulu-vastaisia uutisia ja lestadiolaisten maalittamista.

Vierailija
58/123 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin jo kirkostakin, enkä tarvitse hesaria saarnaamaan siihen tilalle.

Vierailija
59/123 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tilaa, koska en asu Suomessa.

Vierailija
60/123 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa varaa ei ole töitä.