Ei tule marjanpoimijoita, SINUN pitää poimia marjasi!
Et saa kaupan pakastealtaasta kuin vuoden tai kahden vanhoja. Mustikkakeiton litrahinta 10 euroa jne jne. Eli jos haluat tuoreita hilloja, mustikoita ja puolukoita, niin ämpäri mukaan ja itse poimimaan. Kuten ennen vanhaan.
Kommentit (47)
Jos ei itse uskalla/viitsi edes omia marjoja tai sieniä poimimaan metsiin, niin ostakoon sitten halvemmanmakuisia markettituotteita.
Moni ihminen on nykyään juuri tuollainen, liian laiska. Itse rakastan kerätä itse.
- Mina/Dina.
Poimin vain omaan käyttöön metsästä ja kaupan pakastealtaasta.
Kiva jos saan itse poimia mustikat ja sienet. Tässä on menneinä vuosina thaikut kerännyt ihan kaikki lähimetsästä. Ajelevat jopa pihalle! Eivät ole tajuavinaan että ovat toisten pihassa.
Viimeisin marjanpoiminta kerta on vuodelta 1987. En taida poimia tänä vuonnakaan, kun en niitä edes syö. M66
Netti on täynnä poimijoiden ilmoituksia. Voit varata etukäteen vaikka 10 ämpärillistä.
Tuttu eläkeläinenkin odottaa jo jalat väpättäen että pääsee poimimaan.
Nuoria ja Työttömiä ei hirveesti hotsita...
Naiset ei voi poimia kun metsässä saattaa törmätä Mieheen!
Vierailija kirjoitti:
Netti on täynnä poimijoiden ilmoituksia. Voit varata etukäteen vaikka 10 ämpärillistä.
Tuttu eläkeläinenkin odottaa jo jalat väpättäen että pääsee poimimaan.
Nuoria ja Työttömiä ei hirveesti hotsita...
Saakelin Eläkeläinen vie meidän nuorten rahat!
Miten kehtaa. Mitä se niillä rahoilla tekee?
Niin kuin ole tähän astikin kerännyt itse. Ei ole vielä yksikään thai poimia tuonut minulle ämpärillistä marjoja ja sanonut että poimin nämä sinulle.. ne aikasemmat thai poimiajat tuli keräämään niitä yrityksille jotka myy suoraan suurimman osan ulkomaille kauhealla katteella ja ne mitä ei saa myytyä ulkomaille myydään kovalla katteella tukku liikkeelle joka lyö oman katteen päälle jonka jölkeen ne marjat myydään kaupoille jotka lyö omat katteet päälle ja myyt ne kovaan rahaan suomalaisille. Suomen kaupoissa myytävien tuotteiden hinnassa on niin monen yrityksen katteet joka määrää sem että tuotteen hinnassa on yli 90% pelkkää katetta ja veroja pitkät alihankintaketjun takaa sen että tuoteen kuin tuoteen hinta muuttuu suomessa aivan älyttömän korkealle tuotteen todelliseen arvoon nähden
Köyhälle kaikki on kallista. Mistä vtusta teitä sikiää.
Määrään eukon ja lapset poimimaan eikä näillä ole vastaan sanomista mikäli haluavat syödä. T: Mies, 35 vuotta
Tuollahan niitä marjamyyjiä on joka kaupan ovella. Sieltä ostan laatikollisen mansikkaa kuten joka vuosi ja lisäksi silloin tällöin pussillisen herneitä. Torilta menen sitten hakemaan ämpärillisen mustikkaa.
Joo, mitä sitä suolle tai metsään pitää mennä, torilta ja marketeista niitä marjoja saa! Ihme hihhuleita taas liikkellä, metsässä on märkää, muurahaisia ja punkkeja.
Olisihan se ihhannaa, kun suomimammat saisivat edelleen orjapalkalla poimijoita tuoda maahan, tai peräti ihan itse lähteä poimimaan marjoja.
Hyvä hallitus, tämä oli inhimillinen teko.
Laatikollisen mansikoita ostan kaupasta, musta ja punaviinimarjat saan oman pihan pensaista. Lähellä on laaja metsäalue sieltä haen jonkin verran omiin tarpeisiin mustikkaa ja puolukkaa. Olen työssäoleva viisikymppinen nainen
Marjat my ass. En tarvi niitä yhtään mihinkään.
Itse olen poiminut niitä tähänkin saakka, mutta nyt alkaa olla ikää ja liikkumisongelmia niin paljon, että kyllä pitäisi jo jonkun muun lähteä poimimaan niitä minullekin.
Poimin itse aina mustikat. En maksa siitä muille
Höpöhöpö