Muutin yksiöön ja nyt on huoleton olo
Stressasin rahasta, kun työt ovat loppumassa ja on vaikea saada töitä 50+, mutta eläkkeeseenkin on aikaa.
Muutin ennakoivasti isosta asunnosta yksiöön ja se oli loistava teko. Minulla on nyt levollinen olo, kun asumiskulut pienenivät. Välirahan, joka jäi kun isomman asunnon myin, saan sijoitettua niin, että sen tuotto kattaa asumiskulut. Eli kun yhtiövastike pieneni 200 euroa kuussa ja saan pääomatuloa 200 euroa kuussa, niin sain oikeastaan rahaa 400 euroa kuussa lisää.
Seuraavaksi on suunnitelmana luopua autosta, jos tosiaan jään työttömäksi, eikä uutta työtä löydy. Se säästää kuukausitasolla myös paljon!
Suosittelen tällaisia etukäteisiä sopeutuskeinoja kaikille, jotka stressaavat rahasta. Kun vähentää minimikulutustaan jo ennakkoon, niin tietää pärjäävänsä, eikä ole niin ahdistunut. Ihmetyttää miten monet vanhukset asuvat isoissa ja kalliissa kodeissa. Kannattaa suunnitella elämää pidemmällä aikajänteellä.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paneskelen rehevää naista ja tavoitteena saada laps alulle.
Sitte vaan ootellaan lapsilisiä tilille, kun ois ruokkomaksuja rästissä toisaalle.
ApTämä ei ole oikea ap.
Kyllä on. Terveisin ap
Jos olet ketjua lukenut, niin huomasit, että minä oikea ap olen nainen, jolla on lapsia, joten mene sinä trolli paneskelemaan reheviä naisia niihin muihin maihin, kun et Suomesta välitä.
Ilmeisesti aloitus triggeröi kovasti jotakuta sillä, että joku hyväosainen on ryhtynyt vähentämään kulutustaan.
Ap
Kyllä on. Terveisin ap