Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi 6,90 liikaa kakkupalasta tien varrella olevassa kesäkahvilassa?

Vierailija
07.07.2026 |

Pysähdyttiin kesälomareissulla suosittuun kesäkahvilapaikkaan. Vitriinissä selkeästi jonkin aikaa seisonut tommonen omena kakkupala 6,90.

Olisitko ostanut ? Kahvikuppi 3,5e.

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat eväät toimii aina.

Tuore kahvi tottakait keittimellä  P-paikalla.  Matkailuauto on kätevä reissussa.

Minä keitän pannukahvia ja paistan lätyt. Matkailuauto on kätevä reissussa. 

Vierailija
102/152 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat kahvit tulee kun grilliln päällä keittää kunnon pannukahvit. Samalla voi vaikka leivätkin grillata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei etelän vetelät tyhmiä ole. saa yrittäjä syödä kakkunsa ihan itse.

Vierailija
104/152 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan liikaa. 5 euroa kakku + kahvi ja 2 euroa pelkkä kahvi on ok. 

En syö kakkuja, ne on yleensä huonoja

Anna mä arvaan, sä teet ite parempaa ja et oo vuosiin muuta syönytkään

En ole lainaamasi, mutta itse ostan jonkun kakkupalan joskus, jos se on sellainen, etten itse tekisi parempaa tai olisi liian vaivalloista. Leivon naapurini kanssa ihan omaksi iloksemme, ja hän kerran kehui new yorkilaista juustokakkuani parhaaksi, mitä hän on syönyt, ja viimeksi minä kehuin hänen tiramisuaan, että on parasta mitä olen saanut. Ja oikeasti ajattelin, että en pidä tiramisusta ollenkaan, koska olen aina saanut huonoa (esim. liian vetistä tai vahvaa makuuni), mutta hänen tekemästään pidin todella paljon.

Mutta enpä muista, milloin viimeksi olisin saanut kahvilasta niin hyvää kakkua, että se olisi jäänyt mieleen.

Vierailija
105/152 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Yrittäjät tarvitsevat tuloja.

Myy sinä lohivoileipäkakku 50 sentillä ja 100 hengen häätarjoilu viitosella.

Vierailija
106/152 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan liikaa. 5 euroa kakku + kahvi ja 2 euroa pelkkä kahvi on ok. 

En syö kakkuja, ne on yleensä huonoja

Anna mä arvaan, sä teet ite parempaa ja et oo vuosiin muuta syönytkään

En ole lainaamasi, mutta itse ostan jonkun kakkupalan joskus, jos se on sellainen, etten itse tekisi parempaa tai olisi liian vaivalloista. Leivon naapurini kanssa ihan omaksi iloksemme, ja hän kerran kehui new yorkilaista juustokakkuani parhaaksi, mitä hän on syönyt, ja viimeksi minä kehuin hänen tiramisuaan, että on parasta mitä olen saanut. Ja oikeasti ajattelin, että en pidä tiramisusta ollenkaan, koska olen aina saanut huonoa (esim. liian vetistä tai vahvaa makuuni), mutta hänen tekemästään pidin todella paljon.

Mutta enpä muista, milloin viimeksi olisin saanut kahvilasta niin hyvää kakkua, että se olisi jäänyt mieleen.

Mietin ihan samaa: Milloin olen käynyt kahvilassa ja saanut noin hyvää kakkua/pullaa että se olisi jäänyt mieleeni? 
En muista. 
Teollista pskaa kalliilla. 
Sen kyllä muistan, että kitalakeen on jäänyt rasvakerros ja kahvi on ollut niin pahaa, että on jäänyt juomatta. 

Vierailija
107/152 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta voi hakea jonkun kakun ja syödä vaikka jossain maisemapaikalla. Mihin sitä kämäistä kahvilaa tarvii?

Vierailija
108/152 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olen käynyt kahviloissa ennen koronaa, joten en tiedä nykyistä hintatasoa. Kakkupalasta voisin maksaa 5 euroa ja juomasta max. 3 euroa. Tämä olisi kyllä jokin poikkeustapaus. Mieluummin ostan kaupasta leipomassa pakatun kahvileivän ja jonkin juoman. Paistopistetuotteet ei enää innosta.

Vierailija
109/152 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että Suomessa on euroopan pienimmät säästöt ihmisillä, kun rahat hassataan kaikkeen typerään.

Mikä nyt kenenkin mielestä on typerää. Joku hassaa rahansa lapsiinsa, joku ostaa moottoripyörän, joku pullaa - ja kaikki ovat tyytyväisiä kun ovat juuri noihin asioihin halunneetkin hassata. 

Vierailija
110/152 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä tuhlaa aikaa ajomatkalla jonnin joutavaan kakun syöntiin. Mieluummin mahdollisimman nopeasti kohteeseen että voi avata alkoholin ja rentoutua.

Vierailija
111/152 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut iso. Ihan normi nuupahtanut kakkusiivu. 

No kyllä tuo hinta on hyvinkin kohtuullinen kun saman saat maksaa ison kaupungin kahvilassakin jossa myynti kuitenkin moninkertainen. 

Pienessä kahvilassa jossa asiakkaat harvemmassa en sanoisi ollenkaan kalliiksi. Toivottavasti sielläkin asiakkaita kuitenkin riittää muuten autoilijat joutuu oottelemaan pidemmän aikaa seuraavan kahvilaan pääsystä ja pienestä tauosta ehkä hyvinkin pitkän ajon aikana. 

Erityisesti niille rekkakuskeille jotka todella pitkiä matkoja ajelee nämä kahvilat on hyvin tärkeitä  levähdyspaikkoja ja samalla turvallisempaan tiellä liikkumiseen kaikille  jos monta vuorokautta tien päällä ja pitkän ajon aikana ne nukkumiset jääny vähiin.

No ei kuule rekkakuskit tuhlaa rahoja kahviloihin. Niillä on hytissä kahvinkeittimet, keittolevyt ja jääkaapit.

Ei kukaan ala millään vartin tauolla mitään kahveja siellä kopissa keittelemään. 

Vierailija
112/152 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina oma termari mukana automatkalla. Ja omat eväät.

Ja Suomi nousuun pienten yritysten avulla.

Vierailija
113/152 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun tekee itse kakun maksaa alle 10€, kahvilassa kuitenkin maksat elämyksestä, palvelusta ja tunnelmasta 

Elämys/tunnelma on usein ahdas, meluisa tai mähmäinen. Palvelu= ota ostokset tiskistä ja palauta astiat ja vie roskat lähtiessäsi. 

Kiitos ei. Ja vielä pitäis maksaa itsensä kipeäksi!

Vierailija
114/152 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai elämys? Siis suomalaisessa syöttölässä jossa linjastolta lappaat geneeriset tuotteet muovitarjottinelle, istut kovalle puupenkille roskiksen viereen ja lopuksi viet itse tarjottimen ja astiat lajitellen tiskattavaksi kuin ala-asteen syöttölässä konsanaan? On siinä teillä elämykset kunnossa.

Vierailija
115/152 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan kustannuksilla ihan OK varsinkin jos kahvikupillinen sisältyisi hintaan. 

Palattaneen taas aikaan kun kesäreissuillekin tehdään mukaan omat eväät kuten vielä 80-luvun alussa tehtiin. 

Kesäkahviloissa käymisestä tullee taas rikkaiden huvituksia. 

Vierailija
116/152 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan kustannuksilla ihan OK varsinkin jos kahvikupillinen sisältyisi hintaan. 

Palattaneen taas aikaan kun kesäreissuillekin tehdään mukaan omat eväät kuten vielä 80-luvun alussa tehtiin. 

Kesäkahviloissa käymisestä tullee taas rikkaiden huvituksia. 

Me on kyllä tehty tuota aina. Käytämme rahat mieluummin sellaiseen mistä niille saa vastinetta.

Vierailija
117/152 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Suoraista orpoilua !

Vierailija
118/152 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tuo hinta on hyvinkin kohtuullinen kun saman saat maksaa ison kaupungin kahvilassakin jossa myynti kuitenkin moninkertainen. 

Pienessä kahvilassa jossa asiakkaat harvemmassa en sanoisi ollenkaan kalliiksi. Toivottavasti sielläkin asiakkaita kuitenkin riittää muuten autoilijat joutuu oottelemaan pidemmän aikaa seuraavan kahvilaan pääsystä ja pienestä tauosta ehkä hyvinkin pitkän ajon aikana. 

Erityisesti niille rekkakuskeille jotka todella pitkiä matkoja ajelee nämä kahvilat on hyvin tärkeitä  levähdyspaikkoja ja samalla turvallisempaan tiellä liikkumiseen kaikille  jos monta vuorokautta tien päällä ja pitkän ajon aikana ne nukkumiset jääny vähiin.

No ei kuule rekkakuskit tuhlaa rahoja kahviloihin. Niillä on hytissä kahvinkeittimet, keittolevyt ja jääkaapit.

Ei kukaan ala millään vartin tauolla mitään kahveja siellä kopissa keittelemään. 

Ei ne rekkakuskien palkat ole niin ruhtinaallisia että joka päivä voi ostaa ylihintaiset kahvit ja pullat jostain kahvilasta.  

Vierailija
119/152 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta hakee lihapiirakat ja voi syödä ajon aikana. Ihan turha siellä maantien varressa on aikaa kuluttaa.

Vierailija
120/152 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei sitä keitintä voi ladata jo ennakkoon valmiiksi, ja siinä ajon aikana vähän ennen taukoa räpätä päälle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä