Onko mielestäsi 6,90 liikaa kakkupalasta tien varrella olevassa kesäkahvilassa?
Pysähdyttiin kesälomareissulla suosittuun kesäkahvilapaikkaan. Vitriinissä selkeästi jonkin aikaa seisonut tommonen omena kakkupala 6,90.
Olisitko ostanut ? Kahvikuppi 3,5e.
Kommentit (152)
Ei ole liikaa. Jostain niidenkin on kate revittävä. Ja jos juuri siinä main ei ole kilpailevia kakkupalojen myyjiä, niin... En kyllä ostaisi kuitenkaan, suurimpana syynä se, että en tykkää omenoista, enkä omenakakuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut iso. Ihan normi nuupahtanut kakkusiivu.
No kyllä tuo hinta on hyvinkin kohtuullinen kun saman saat maksaa ison kaupungin kahvilassakin jossa myynti kuitenkin moninkertainen.
Pienessä kahvilassa jossa asiakkaat harvemmassa en sanoisi ollenkaan kalliiksi. Toivottavasti sielläkin asiakkaita kuitenkin riittää muuten autoilijat joutuu oottelemaan pidemmän aikaa seuraavan kahvilaan pääsystä ja pienestä tauosta ehkä hyvinkin pitkän ajon aikana.
Erityisesti niille rekkakuskeille jotka todella pitkiä matkoja ajelee nämä kahvilat on hyvin tärkeitä levähdyspaikkoja ja samalla turvallisempaan tiellä liikkumiseen kaikille jos monta vuorokautta tien päällä ja pitkän ajon aikana ne nukkumiset jääny vähiin.No ei kuule rekkakuskit tuhlaa rahoja kahviloihin. Niillä on hytissä kahvinkeittimet, keittolevyt ja jääkaapit.
Jotkut "tuhlaa", jotkut ei. Puoliso käy reissulla ollessaan joka päivä jossain kahvilla/aamiaisella ja lounaalla. Iltapalaleivät tekee hytissä.
Muuten kiinnostavaa lukea näitä, huomaa taas kuinka moneen junaan meitä on - itselle ei tulis mieleenkään keitellä jotain termarikahveja ja tehdä eväitä kun autoreissulle lähden/lähdetään.
Kieltämättä on moneen junaan. Mutta jos miettii keskimääräistä tuntipalkkkaa, sanotaan vaikka 25€/h. Siitä maksetaan verot ja kaikki muut pakolliset kulut. Paljonko jää tuntipalkasta käteen kaikkien maksujen ja juoksevien kulujen jälkeen? Seuraavaksi voi miettiä paljonko se ruokailu kahvilassa maksaa. Saa aika hyvän nettotuntipalkan keittämällä ne kahvit termariin ja tekemällä itse eväsleivät (jotka on vielä yleensä parempia kuin ne ylihintaiset väljähtyneet siellä kahvilassa). Moneen kertaan verotetuista tuloista kalliiden palveluiden maksaminen on oikeasti kallista.
Nimenomaan. Jos kahviloissa kakut ja leivät olisivat huippulaatua, tuoreita, niistä viitsisi maksaakin, mutta ne ovat monta päivää seissyttä halvimmista raaka-aineista kasattua höttöä.
Kakut pahimmassa tapauksessa pakastetavaraa, leivät mautonta vehnäjauhopöpperöä tai reissumiestä, välissä halvinta kasvirasvamargariinikuraa, joka sisältää niin paljon kaikkea ihmisravinnoksi kelpaamatonta, että pitäisi luokitella myrkyksi, pari kituista siivua kumijuustoa, limainen kurkkusiivu ja nahistunut salaatinlehti.
Kahvi on seissyt tuntikausia ja alunperinkin jotain helvatan juhlamokaa, vaaleinta paahtoa tietysti, kitkerää ja painunutta. Pöydät on pyyhitty kerran silloin, kun kahvila perustettiin, tuoleilla on edellisten asiakkaiden jäätelöistä rapissutta suklaata.
Todellakin teen mieluummin omat eväät kuin maksan tuosta "elämyksestä" tunnin tai jopa kahden nettopalkan.
Muutaman kerran on mennyt maha sekaisin ja ripuli noista kinkku reissumiehistä. Kyllä jälkeenpäin huomasi ettei ne olleet mitään saman päivän tuoreita (vaikka huoltsikan omistaja luulee olevansa niin viekas kusettaessaan asiakasta). Loppui sitten niitten ostaminen eli omaa oksaansa ne vaan sahasivat. Ja pullia tms en viitsi ostaa kun ei tiedä mitä teollista lisäaine margariini kemistin pakasteroskaa nekin sitten on.
Ja nykyisin ne sahaa omaa oksaansa myymällä kahvia joka ei todellakaan ole mitään juhla mokkaa vaan jotain halpaa kitkerää robustasekoitusta. Noh, r-kioski myy vielä juhla mokkaa suht kohtuu hintaan. Tosin sielläkin on ollut muutaman kerran maku pielessä, joten herää epäillys sekoittaako nekin jotain halpapapuja mukaan.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se n.38 entistä MK.Olisitteko maksaneet??tiedättekö kun eläkel.työsskäyvätkin kun siirryttiin MK ajan palkoille oliko kauheeta... No oli.Nyt jengi vetää 6-8 to € kk palkkaa...Tämä päätti aikaa sitten ,älä osta mitään päivät on aina!!!lähtee vaik ulos kävely pyöräily.Syö mitä saa.Meneehän laskuihin,elämiseen ,isooo siivu palkoista...muutenkin.
Ja kuka pösilö siellä edelleen laskee jollain kutosen kertoimella, vai mistä tuo summa on revitty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutaan ulkomailla, ja käydään Suomessa autolla vanhempien luona 2 kertaa vuodessa. Ei ikinä osteta mitään kahviloista tai huoltoasemilta (paitsi polttoainetta sitten kun ulkomailta ostettu alkaa loppua). Aivan jäätävät hinnat Suomessa. Aina on omat eväät mukana, tai viime hädässä haetaan kaupasta esim. paistopisteeltä jotain. Vessatauot on jo tutuilla reiteillä opittu ajoittamaan yleensä ABC-asemille, ne kun on isoja ja kunnon vessatilat. Pienille asemille ei kehtaa mennä pelkästään vessaan, jos tyyliin yksi vessakoppi ja myyjä kyttää.
Just joo, juuri tuollaisia matkailijoita Suomeen tarvitaan!
Mulle tulee ekana mieleen, että jos kaikki toimivat näin, niin eipä niitä isoja, siistejä vessoja ole kauaa tarjolla. Nyt jo on myöhempään illalla vaikea löytää taukopaikkaa, ennen oli isommat ABC:t 24 h auki, nyt parhaimmillaan 6-24, todennäköisemmin menee kiinni jo kympiltä
Ylenkatseen sijaan olisin siis kiitollinen niille, jotka myös maksullisia palveluja käyttävät.
Sittenpähän ei ole. Kyllä sitä ojanpientareellekin saa kustua. Tulee vain käytyä nimenomaan ABC:n vessassa, kun sellainen kerta on tarjolla. S-mafia tahkoaa sellaista voittoa joka vuosi että minun vessassa käynneillä ei ole mitään merkitystä.
Kyllä aina ennenkin on pärjätty levähdysalueen eväiden syönti paikalla ja puskassa pasikuikka.
Noilla spekseillä en olisi maksanut, tai siis ostanut mitään. Jossain oikeasti hyvässä paikassa maksaisin kyllä.
Ihan kaikki jatkaa vaan kallistumistaan, mikä ärsyttää. Eniten ärsyttää noista tienvarsipaikoista ihan normi ABC:t. Munkkikahvit alkaa jo lähennellä kymppiä ja abc:n kahvin nyt kaikki tietää. Noutopöytälounaat 16 ja vkloppuisin 18 euroa. Missä välissä noi raastenoutopöydät muuttui illallis-a la carte-ravintolan hinnoiksi? Ei siitä nyt niin montaa vuotta ole, kun meidänkin lapset oli pienempiä ja käytiin apsilla vielä. Lounas oli jotain kympin luokkaa silloin. Ei ole mun nettopalkka ainakaan noista ajoista noussut 60%. Eikä varsinkaan se raha, joka kaikkien pakollisten kulujen jälkeen jää tuohon ylimääräiseen kulutukseen. Se on itse asiassa taitanut vain laskea.
Mutta suomalainen tapa hoitaa asia taitaa olla, että nostetaan hintoja. Asiakkaita käy kyllä vähemmän, mutta sen sijaan, että palveltaisiin massoja, palvellaan niitä harvempia, jotka kuitenkin maksavat noista mitä vaan. Vähemmällä työllä saadaan sama raha ja karja pysyy poissa tuomasta kuraa apsin feikkimarmorilaatoille.
Itse tälleen parempana keskituloisena yritin vielä viime kevääseen asti talkoilla ja kuluttaa nousevista hinnoista huolimatta, mutta sitten sain tarpeekseni. Aloin säästää ihan kaikesta ei pakollisesta. Eipä noissa ole pakko käydä. Apsilla kävin viimeksi pari vuotta sitten. Ja tänä kesänä on ollut agendalla kaiken pakollisenkin kilpailutus. Ärsyttää, kun netti-, puhelin-, sähköliittymät ja kaikki lehtitilaukset, vakuutukset yms. nostaa hintoja tolkuttomasti, jos et näe vaivaa ja kilpailuta. Ketä tuokin hyödyttää, vai onko ihmiset sitten niin laiskoja? No itsekin olin, kun ei nyt viimeisistä euroista ole kiinni, mutta ihan periaatteesta näen jatkossa varmasti tuon vaivan. Ja käytän vaikka enemmän rahaa, jos voin jostakin automaattirahastuksesta luopua kokonaan. Esim. osa vakuutuksista ihan turhia, on mulla varaa maksaa vahingot itsekin ja pääsiskö kotonakin irti sähköverkosta kuten mökillä.
Valitettavasti näin se vaan menee. Kun riittävän moni lyö rahahanat kiinni, tilanne korjaantuu.
On.
Motonetissä saa kahvin ja käntyn parilla eurolla.
Olisin lähtenyt takaisin autoon ja mennyt seuraavaan paikkaan. Maksimissaan euron voin maksaa pullasta ja toisen mokoman kahvista
Vierailija kirjoitti:
Olisin lähtenyt takaisin autoon ja mennyt seuraavaan paikkaan. Maksimissaan euron voin maksaa pullasta ja toisen mokoman kahvista
Kauas saat ajaa jos tolla hinnalla meinaat saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut iso. Ihan normi nuupahtanut kakkusiivu.
No kyllä tuo hinta on hyvinkin kohtuullinen kun saman saat maksaa ison kaupungin kahvilassakin jossa myynti kuitenkin moninkertainen.
Pienessä kahvilassa jossa asiakkaat harvemmassa en sanoisi ollenkaan kalliiksi. Toivottavasti sielläkin asiakkaita kuitenkin riittää muuten autoilijat joutuu oottelemaan pidemmän aikaa seuraavan kahvilaan pääsystä ja pienestä tauosta ehkä hyvinkin pitkän ajon aikana.
Erityisesti niille rekkakuskeille jotka todella pitkiä matkoja ajelee nämä kahvilat on hyvin tärkeitä levähdyspaikkoja ja samalla turvallisempaan tiellä liikkumiseen kaikille jos monta vuorokautta tien päällä ja pitkän ajon aikana ne nukkumiset jääny vähiin.
Et ole tainnut ajopiirturista kuulla?
Rekkamiesten on ainakin oltava ajamatta tietyt tauot, myös pitkä yötauko. Nukkumista ei kukaan tietenkään voi pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ruvennut ottamaan kahvit omaan termariin ja edellisiltana olen leipässyt muffinit jotka rasiaan mukaan jos reissussa on muita kuin minä yksin. Näin voi levähtää jonkun ihanan järven rannalla ja ihastella maisemia luonnonhelmassa. Tulee edulliseksi. Eikä omat muffinit koskaan petä, on testattu ja hyväksi todettu.
Tämä. Saa evästellä jossain oikeasti kivassa paikassa ja kaikki on varmasti hyvää.
Itse teen termariin kylmän latten, en voi sietää seisseen kahvin makua, mikä lämpimään termoskahviin tulee.
Muutenkin nuo hädin tuskin sinnittelevät kesäkahvilat lähes tyhjine vitriineineen ja seisseni juhlamokkineen ovat varsinainen kaurismäkeläisen ankeuden multihuipentuma.
Jos tahtoo asiakkaan tulevan uudestaankin, sille täytyy luoda se kuva, että hyvin menee.
6,90 hinnalla leipoo kokonaisen kakun, josta saa 20 viipaletta. Kate on pikkuisen liian suuri, mutta puolet siitä, 3,45, voisin maksaa.
Ei ole vuosikausiin tullut mieleenkään että noissa kahviloissa asioisin. ABC:llä tulee käytyä motarin varressa vessassa, ja joskus sieltä Salen puolelta ostettua jotain pientä. Naurattaa ihmiset jotka siellä hikoillen syö niitä 25€ ranskalaisiaan :D
Ei ihme että Suomessa on euroopan pienimmät säästöt ihmisillä, kun rahat hassataan kaikkeen typerään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokrat ovat nousseet paljon ja asiakaspaikkoja vaan rajallinen määrä. Jos myy liian halvalla, ei ole enää kannattavaa
Ehkä sitten kannattaisi tehdä jotain muuta?
Niin että ei saisi pitää enää kahvilaa kun sinä ja muut eivät suostu maksamaan niin paljon että kahvila kannattaisi.
Kyllä minä ainakin moottoripyöräilijänä kannatan jokaista pientä kahvilaa, ihanaa että joku vielä jaksaa pitää kesäkahviloita.
Jos jonkun mielestä on liian kallista niin jättää vaan käymättä mutta se että netissä alkaa mollaamaan yleistäen kaikkia niin on aika syvältä. Ap voisi kertoa kahvilan nimen niin saadaan selville valehteleeko vai ei.
Siis kuka on kieltänyt pitämisen? Sen kun pitää jos huvittaa. Mutta markkinatalous pitää huolen siitä että mikä liiketoiminta kannattaa ja mikä ei. Ei kenenkään ole järkeä pitää kioskia tappiolla, vaan keksii mieluummin jonkun liikeidean mikä kannattaa.
Kahvi ja kakkupala kympillä? Höpsistä. En maksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Noilla spekseillä en olisi maksanut, tai siis ostanut mitään. Jossain oikeasti hyvässä paikassa maksaisin kyllä.
Ihan kaikki jatkaa vaan kallistumistaan, mikä ärsyttää. Eniten ärsyttää noista tienvarsipaikoista ihan normi ABC:t. Munkkikahvit alkaa jo lähennellä kymppiä ja abc:n kahvin nyt kaikki tietää. Noutopöytälounaat 16 ja vkloppuisin 18 euroa. Missä välissä noi raastenoutopöydät muuttui illallis-a la carte-ravintolan hinnoiksi? Ei siitä nyt niin montaa vuotta ole, kun meidänkin lapset oli pienempiä ja käytiin apsilla vielä. Lounas oli jotain kympin luokkaa silloin. Ei ole mun nettopalkka ainakaan noista ajoista noussut 60%. Eikä varsinkaan se raha, joka kaikkien pakollisten kulujen jälkeen jää tuohon ylimääräiseen kulutukseen. Se on itse asiassa taitanut vain laskea.
Mutta suomalainen tapa hoitaa asia taitaa olla, että nostetaan hintoja. Asiakkaita käy kyllä vähemmän, mutta sen sijaan, että palveltaisiin massoja, palvellaan niitä harvempia, jotka kuitenkin maksavat noista mitä vaan. Vähemmällä työllä saadaan sama raha ja karja pysyy poissa tuomasta kuraa apsin feikkimarmorilaatoille.
Itse tälleen parempana keskituloisena yritin vielä viime kevääseen asti talkoilla ja kuluttaa nousevista hinnoista huolimatta, mutta sitten sain tarpeekseni. Aloin säästää ihan kaikesta ei pakollisesta. Eipä noissa ole pakko käydä. Apsilla kävin viimeksi pari vuotta sitten. Ja tänä kesänä on ollut agendalla kaiken pakollisenkin kilpailutus. Ärsyttää, kun netti-, puhelin-, sähköliittymät ja kaikki lehtitilaukset, vakuutukset yms. nostaa hintoja tolkuttomasti, jos et näe vaivaa ja kilpailuta. Ketä tuokin hyödyttää, vai onko ihmiset sitten niin laiskoja? No itsekin olin, kun ei nyt viimeisistä euroista ole kiinni, mutta ihan periaatteesta näen jatkossa varmasti tuon vaivan. Ja käytän vaikka enemmän rahaa, jos voin jostakin automaattirahastuksesta luopua kokonaan. Esim. osa vakuutuksista ihan turhia, on mulla varaa maksaa vahingot itsekin ja pääsiskö kotonakin irti sähköverkosta kuten mökillä.
Valitettavasti näin se vaan menee. Kun riittävän moni lyö rahahanat kiinni, tilanne korjaantuu.
Se optimoidaan juurikin noin. Tarkoitus ei ole, että käy paljon asiakkaita. Tarkoitus on, että maksimoidaan voitto.
ABC:llä en käy kuin kusella. Ihan periaatteesta. Niitä asemia on ilmestynyt pienyrittäjien viereen esim. Vaskikellossa. Aivan niinkuin muualla ei olisi ollut tilaa. Siihen kylkeen on ollut pakko rakentaa.
Vierailija kirjoitti:
kun tekee itse kakun maksaa alle 10€, kahvilassa kuitenkin maksat elämyksestä, palvelusta ja tunnelmasta
Siinä ei ole mitään elämystä, että käy kahvilla.
Voisin maksaa jos just silloin olisi mieliteko ja paikka olisi muuten viihtyisä.