raskaustesti labrassa
Minulle näytti testi keskiviikkona positiivista ja torstaina toinen samaa
( tämä oli minulle 1. ICSI). Perjantaina soitin TAYS:iin ja kyselin labraan varmennusta, mutta meinasivat sieltä, että ei labraan tarvi mennä ollenkaan. Antoivat heti ultra ajan, onko normaalia käytäntöä tampereella ettei tarvi varmistaa? Juuri tein kyllä kolmannen testin, josta vahva plussa... mutta kun kaikki tuntuvat puhuvan sivuilla jostain arvosta veressä? Taidan vain huolehtia liikaa?
Kommentit (2)
ellei ole jotain " hälyyttävää" . Eli mulla on otettu testit kahdessa epäonnisessa raskaudessa, joissa molemmissa tein positiivisen testin vasta vuodon jälkeen. Tässä onnekkaassa raskaudessa (jonka tulos siis leikkii tuolla lattialla) arvoa ei otettu polin pyynnöstä lainkaan - kävin kyllä ensiavussa kovien vatsakipujen takia ennen ekaa ultraa ja silloin otettiin hcg. Oli aika hassua saada hcg-lukema 50000 ja risat. :D
Mutta siis - älä huoli, taysissa luotetaan ihan kaupan testeihin ja hyvä niin. Monesti nuo hcg-arvot vain lisäävät huolta, koska ne ovat jokaisella yksilöllisiä. Jos sinulla ei ole voimakasta vuotoa, niin voit huoletta luottaa kotitestin plussaan ja nauttia raskaudestasi!
Onnea matkaan!
-Osse ja tyär 6kk+
Tays ei teetä veritestejä lainkaan. Itse kävin syksyllä veritestissä vain, koska olin saanut kotitestillä aikaiseksi haamuviivan, joka sekin oli hoitajan mukaan vahva merkki raskaudesta ja antoi siinä heti jo ultra-ajankin rv7 paikkeille. Veritestillä arvo oli sitten heikohko ja jouduin uusintatestiin muutaman päivän kuluttua (mm. viikonloppu välissä, jolloin tein kyllä uuden testin kotonakin saaden hieman vahvemman haamun), toinen veritesti pp18 oli sitten jo vahvasti positiivinen :)
Eli kyllä sinä raskaana olet, ONNEA!!! Eri paikoissa on niin erilaiset käytännöt.
Kuutar rv34+5