Emmaljunga City Cerox 360, Kokemuksia??
Hei!
Suunnittelen ostavani vauvallemme uudet rattaat vanhojen "traktoreiden" tilalle. Haluan näppärät rattaat, joissa kääntyvät etupyörät ja nyt olenkin ihastunut Emmaljungan cerox360-rattaisiin.
Haluaisin lukea kommentteja, millaisiksi nuo on osoittautuneet käytössä, ovatko kevyet mutta tukevat ja miten ovat kestäneet?
Tämä ei varsinaisesti kuulu tälle palstalle mutta toivottavasti jollakin olisi kokemuksta kyseisistä rattaista. Kiitos!
Kommentit (3)
Kiva, että viitsit jakaa kokemuksesti cerox 360-kärreistä! Hyvältä kuulostaa :)
Yhdistelminä meilläkin ne tulisi käyttöön duolift-kantokassilla.
Ja kuten sanoit, kalliithan ne on mutta kun ei niitä tunnu käytettynä löytyvän, ei ainakaan mieluista väriä niin uutena vissiin pitää ostaa. Et sinä haluaisi myydä omianne ? ;)
Uskon, että ovat täällä meilläkin vallan toimivat menopelit, kun ei tuota lunta tunnu järin paljoa olevan talvisin. Ja tosiaan, työntösuunnanhan voi vaihtaa kulkua helpottamaan.
Olisiko jollakin erilaisia kokemuksia kertoa?
en halua vielä luopua omistamme, säästän ne ainakin parvekekärryiksi tulossa olevalle pikkukakkosellemme, vaikka liikkumispeleiksi onkin tuplat hakusessa :). Ja meillä myös on kova kantokoppa, ei -kassi.
Jep, noita ei kyllä ole paljon liikenteessä näkynyt, liekö ihmiset sitten vierovat niitä kääntyviä pikkupyöriä. Muistan kun itse kyselin täällä kokemuksia ennen niiden ostamista, niin kukaan ei vastannut :). Eipä ihme, jos ei sitten käytettynäkään löydy. Toinen syy voi olla se, että malli on suht uusi (viime vuonna tullut käsittääkseni), joten vielä ei taida olla vapautumassa kiertoon kovinkaan monelta.
Meillä on nuo yhdistelmävaunut, ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Makuja on monia ja yksi tykkää, toinen ei :) mutta meillä on osoittautunut onnistuneeksi valinnaksi.
Tykkään niistä kääntyvistä pyöristä ihan kympillä, esim. kaupassakin helppoa hyllyjen välissä kun voi yhdellä kädellä pyöritellä vaunuja, vaikka ns. markan ympäri. Myös se heittoaisa on meillä ihan ehdoton, jos en saisi aisaa pystyyn niin en mahtuisi vaunujen kanssa hissiimme. Työntösuuntaa en usein ole joutunut vaihtamaan (isoja pyöriä eteen), kun ei täällä Helsingissä ole enää nykyään lunta paksulti :(. Pari kertaa jossain oikein pehmeässä hiekassa olen vaihtanut, muuten on kulkenut kaikki soratietkin mökillä ihan ok pienistä pyöristä huolimatta.
Kaksi miinusta meidän rattaissamme on ollut. Ensinnäkin tavarakori on liian matalalla ja otti kiinni etupyöriin, kunnes itse viritin sitä vähän ylemmäs. Toinen on ratasosan jalkaosa (ööh... mikähän se on nimeltään?). Se on tosi jäykkä ja sitä on vaikea laskea alas, kuljemme nyt jalkaosa vaakatasossa koko ajan. En ole vaan saanut aikaiseksi viedä liikkeeseen katsottavaksi. Mutta ostaessa kannattaa siis tsekata kummatkin, sekä vaunukopan kiinnittäminen ym. että ratasosa ja kaikki liikkuvat osat jo liikkeessä ennen maksutapahtumaa, ettei satu joku maanantaikappale :).
Vaunut otettiin käyttöön kesällä 2007 eli vuoden ja 2 kk ovat nyt olleet käytössä, lähes joka päivä (matkarattaatkin meillä on mutta ne ovat olleet ihan puhtaasti vain matkustuskäytössä). Ainakaan vielä ei ole mikään osa hajonnut (paitsi tuo jalkatuki, eikä sekään päällepäin näyttäisi olevan mitenkään rikki, "koneisto" vaan jotenkin jumittaa?). Tukevuudesta en osaa sanoa, matkarattaisiin verrattuna tietenkin ovat tukevat kuin valtamerilaiva :) mutta kun ei ole kokemusta muista vaunuista, en osaa vertailla. Missään nimessä kiikkerät eivät kuitenkaan minun mielestäni. Kääntyvät pyörät saa lukkoon esim. bussissa, joten siitäkään ei ole ollut ongelmaa. Kalliithan nuo ovat, se on totta, mutta käytössä olen tykännyt.