Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen haiseville biojätteille nyt kun en pääse liikkumaan ja apua tulee vasta ylihuomenna?

Vierailija
06.07.2026 |

Parveketta ei ole. Kerrostalossa asun. Pitäisikö viedä kylppäriin haisemaan, sulkea ovi ja laittaa aina pyykkipoika nenään kun käyn vessassa? Hirveä haju.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantsii pitää pienessä ämpärissä jääkaapissa niin ikinä ei tule hajuongelmia, vaikka vienti viivästyisi

Millainen hehtaarijääkaappi sulla on 

Vierailija
42/58 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavan kiva kun kalanperkuujätteet mätänee jossain jääkaapissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakastimeen. Minulla pakastin on jo puolillaan biojätettä. Olen yrittänyt olla tuottamatta sitä, mutta joskus tekee mieli hedelmiä.

Haluatko mitalin vai esim pyhimykseksi julistamisen?

Onpa erikoinen mielipide.

Annoin ap:lle neuvon ja kerroin, että olen omakohtaisesti todennut sen toimivaksi.

Jos pakastin on täynnä biojätettä, se kertoo kyllä todella vaikeista elämänhallinnan ongelmista. en edes uskalla kuvitella missä kunnossa asuntosi on. 

Oikein siisti se on. Jalat vain eivät kanna kovin pitkiä matkoja kerrallaan.

Te kuvittelijat olette aika herttaisia. Ja kummallisen vihamielisiä. Mistä mahtaa johtua? 

Poistuisit joskus siitä koneelta niin jalkasi voimistuisivat!

Vierailija
44/58 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmilla mätänee vatsassa se sama mitä on syönyt .  Ja se roskalaatikko pesemättä viimeiset viisi vuotta. 

Housussas mätänee!

Vierailija
45/58 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakastimeen. Minulla pakastin on jo puolillaan biojätettä. Olen yrittänyt olla tuottamatta sitä, mutta joskus tekee mieli hedelmiä.

Annoin ap:lle neuvon ja kerroin, että olen omakohtaisesti todennut sen toimivaksi.

Jos pakastin on täynnä biojätettä, se kertoo kyllä todella vaikeista elämänhallinnan ongelmista. en edes uskalla kuvitella missä kunnossa asuntosi on. 

Te kuvittelijat olette aika herttaisia. Ja kummallisen vihamielisiä. Mistä mahtaa johtua? 

He ovat mielenterveyshäiriöisiä, yksinäisiä ihmisiä, joiden elämä on netissä räyhäämistä. Omalla tavallaan vammaisia.

Vierailija
46/58 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäänpä tähän vielä.

Ap (ja kuka tahansa muukin), parvekkeelle ei viedä mitään haisevaa, varsinkaan sellaista, mikä houkuttelee hyönteisiä. Juuri nyt tämä ei ole sinulle ajankohtaista, mutta ehkä joskus on.

Vierailija
47/58 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ovat mielenterveyshäiriöisiä, yksinäisiä ihmisiä, joiden elämä on netissä räyhäämistä. Omalla tavallaan vammaisia.

Näitä on ollut joka ketjussa koululaisten loma-aikoihina ja nyt viileinä sadepäivinä. 

Vierailija
48/58 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se biojätepussi toiseen biojätepussuun ja pussit solmuun. Ääliö

Vierailija
49/58 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuseri  pyytää seuraavaksi kuun taivaalta. rouvalla kovat luulot itsestään

Vierailija
50/58 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän talosta häädettiin haisuli mummo ei uskonut varoituksia. 3kk kesti kun oli pihalla.

Vierailija
51/58 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kannattaa hankkia kannellinen biojäteastia. 

Mulla on muovinen biojäteastia, jonka tyhjennän kompostoriini ja sitten pesen astian.

Vierailija
52/58 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin miten aloittaja pystyy liikkumaan asunnossaan, muttei pysty viemään roskia? Asuuko hän 7. :ssä kerroksessa ja hissi on rikki?

Isoäitini on 99-vuotias ja kyllä vaan vie jätteensä ja käy kaupassa itse. Ei tilaa ruokaa kotiin. 😅

Vierailija
53/58 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä olen niin mielisairas, että en juuri pysty postumaan kotoani. Talvella olin melkein viikon niin, että kukaan ei ollut tuomassa ruokaa tai viemässä roskia. Laskin tuolloin, että olisin selvinnyt vielä monta viikkoa noin. Olen vuoden aikana käynyt ulkona seitsemän kertaa. 

Vierailija
54/58 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin miten aloittaja pystyy liikkumaan asunnossaan, muttei pysty viemään roskia? Asuuko hän 7. :ssä kerroksessa ja hissi on rikki?

Isoäitini on 99-vuotias ja kyllä vaan vie jätteensä ja käy kaupassa itse. Ei tilaa ruokaa kotiin. 😅

Tuon isoäitinsähän sinä vedit opettavaiseksi esimerkiksi ketjussa, jossa oli puhetta ihmisistä, jotka eivät pääse poistumaan kotoaan lyhytaikaisten tai pysyvien sairauksien tai vammojen vuoksi. Sinun aivoihisi mahtui vain se olettamuksesi, että kysymys on huonosta yleiskunnosta.

Ja edelleen sinulla on sama pakkomielle. Oletko trolli vai tosiaan noin tyhmä?

Vierailija
55/58 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kantsii pitää pienessä ämpärissä jääkaapissa niin ikinä ei tule hajuongelmia, vaikka vienti viivästyisi

Millainen hehtaarijääkaappi sulla on 

Ihan normaalikokoinen, ei yhdeltä ihmiseltä tule paljoa biojätettä. Jos se roskisämpäri on kanneton, mikään ei ala nopeasti mätääntyä, eikä haise miltään +2 asteessa. 

Vierailija
56/58 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon isoäitinsähän sinä vedit opettavaiseksi esimerkiksi ketjussa, jossa oli puhetta ihmisistä, jotka eivät pääse poistumaan kotoaan lyhytaikaisten tai pysyvien sairauksien tai vammojen vuoksi. Sinun aivoihisi mahtui vain se olettamuksesi, että kysymys on huonosta yleiskunnosta.

Ei ulkona liikkuminen ole sen vaikeampaa kuin sisälläkään.

Vierailija
57/58 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luoja miten tyhmiä ihmisiä sitä onkaan, et ole kyllä mitään nähnyt sinäkään tässä elämässä

T. Sairaalan fyssari

Vierailija
58/58 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ulkona liikkuminen ole sen vaikeampaa kuin sisälläkään.

Olet siis tosi tyhmä. Kopioin sinulle tiivistelmän, joten luepa tästä: 

Ulko-olosuhteet asettavat keholle ja tasapainolle aivan erilaisia vaatimuksia kuin esteettömät sisätilat. Monet pystyvät liikkumaan kotonaan ongelmitta, mutta kohtaavat ulkona haasteita, jotka johtuvat muun muassa seuraavista tekijöistä:

- Epätasaiset alustat: Kiveykset, hiekkatiet, kuopat ja epätasainen maasto vaativat jatkuvaa tasapainon korjaamista ja aiheuttavat kompastumisvaaraa.

- Kaltevuudet ja korkeuserot: Kadut, jalkakäytävien reunat ja luiskat kuormittavat niveliä ja vaativat enemmän lihasvoimaa.

- Sääolosuhteet: Liukkaus (talvella lumi ja jää), märkyys, vastatuuli ja jopa häikäisevä auringonvalo voivat vaikeuttaa liikkumista ja heikentää turvallisuuden tunnetta.

- Pitkät välimatkat ja lepotaukojen tarve: Ulkona etäisyydet ovat usein pidempiä, ja jos sopivia istumapaikkoja ei ole tiheässä, matkan tekeminen voi tulla ylivoimaiseksi.

- Ympäristön häiriötekijät: Äkilliset tilanteet, kuten ohikulkevat ihmiset, lemmikit tai liikenne, vaativat nopeaa reagointia ja voivat aiheuttaa epävarmuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi