Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan käynyt Portossa?

Vierailija
06.07.2026 |

Näyttää hienolta, sinne voisi lähteä

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. En muista mitään.

Vierailija
2/33 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole, mutta Porvoossa kerran kävin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Sieltä saa portviiniä

Vierailija
4/33 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 15 v sitten

Vierailija
5/33 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, asuntoautolla useammankin kerran. Portviinihän se suosituin tuliainen sieltä on, samoin kuin Skotlannista viski.

Vierailija
6/33 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran kävin Hampurissa, mutta onneksi antibiootit tepsi...

Vierailija
7/33 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan yhtä siellä asuvaa tubettajaa. On kuulemma varsin sateinen kaupunki 

Kaunis kyllä.

Vierailija
8/33 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Porissa mut onko eri paikka.

Vierailija
9/33 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niistä? Saman nimisiä paikkoja on kymmeniä?

Vierailija
10/33 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt. Ihan kiva paikka, mutta todella jyrkkiä mäkiä joka paikkaan. Portviinitalot ovat ihania ja köysiradasta pidin myös. Ei kovin kallista syödä ja juoda.

Vierailija
11/33 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt, on kaunis kaupunki. Minulle sopiva ilmasto, ei liian kuumaa kesälläkään. Viininystävälle unelmapaikka. Eikä ole hinnoillakaan pilattu. 

Vierailija
12/33 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustassa kulkee sellainen minijuna-tyyppinen, niin ei tarvitse välttämättä kiivetä mäkiä jalkaisin, jos ei jaksa tai halua. 

Vierailija
13/33 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaksi kertaa. Eka kerralla lennettiin sinne ja jatkettiin junalla Vigoon, toks kerralla käytiin kaupunkilomalla.

Kiva paikka, keskustassa on kiva kävellä kuten euroopan vanhoissa kaupungeissa aina.

Kannattaa valita ajankohta hyvin: talvi ja kevät on aika vilakoita kelejä, kun kylmä atlantti edessä jäähdyttää. Lomasesonkina heinä-elokuu kaikki paikat tupaten täynnä. Kesällä voi olla liiankin kuumaa, itse en kestä yhtään helteitä.

Suosittelen syyskuuta: meri on lämmin ja lämmittää , loppusyksyn sateet ja myrskyt ei vielä alkaneet, turret lähteneet koteihinsa, erityisesti ärsyttävät ja kovaääniset jenkkituristit!

Menisin vaikka syyskuun loppupuolella. Ja kävisin ehkä sisämaassakin sitä jokea ylöspäin jollain viinitilalla pikku vierailun. Siellä on hienoa luontoa ja maisemia ja hyvää ruokaa ravintoloissa.

Vierailija
14/33 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt, on kaunis kaupunki. Minulle sopiva ilmasto, ei liian kuumaa kesälläkään. Viininystävälle unelmapaikka. Eikä ole hinnoillakaan pilattu. 

Kuka tätäkin kivaa viestiä alapeukuttaa? 

Hohhoijaa.

T. Eri

Vierailija
15/33 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä niistä? Saman nimisiä paikkoja on kymmeniä?

Jääpä miettimään sitä.

Vierailija
16/33 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustassa kulkee sellainen minijuna-tyyppinen, niin ei tarvitse välttämättä kiivetä mäkiä jalkaisin, jos ei jaksa tai halua. 

Niin, siis raitiovaunu on. Sitäkö tarkoitit?

Vierailija
17/33 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ihan kiva, ei ole yhtä paahtavaa kuin muualla Portugalissa.

Vierailija
18/33 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nuorena viikon kesälomalla, kun on yhden nähnyt, niin on nähnyt kaikki - ei nyt niin erikoinen kokemus. Hirveessä kännissäkin olin.

Vierailija
19/33 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis raitiovaunu on. Sitäkö tarkoitit?

Jos ruvetaan saivartelemaan, niin Porton raitsikat ovat jyrkimmissä paikoissa funiculareja, eli kaapelivetoisia vaunuja.

Vierailija
20/33 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kaksi kertaa. Eka kerralla lennettiin sinne ja jatkettiin junalla Vigoon, toks kerralla käytiin kaupunkilomalla.

Kiva paikka, keskustassa on kiva kävellä kuten euroopan vanhoissa kaupungeissa aina.

Kannattaa valita ajankohta hyvin: talvi ja kevät on aika vilakoita kelejä, kun kylmä atlantti edessä jäähdyttää. Lomasesonkina heinä-elokuu kaikki paikat tupaten täynnä. Kesällä voi olla liiankin kuumaa, itse en kestä yhtään helteitä.

Suosittelen syyskuuta: meri on lämmin ja lämmittää , loppusyksyn sateet ja myrskyt ei vielä alkaneet, turret lähteneet koteihinsa, erityisesti ärsyttävät ja kovaääniset jenkkituristit!

Menisin vaikka syyskuun loppupuolella. Ja kävisin ehkä sisämaassakin sitä jokea ylöspäin jollain viinitilalla pikku vierailun. Siellä on hienoa luontoa ja maisemia ja hyvää ruokaa ravintoloissa.

Asuin vuoden verran Porton seudulla, minusta siellä ei ollut koskaan kovin kuuma. Mutta vuodet on toki erilaisia. Jos kaupungissa vaikuttaa kuumalta, niin kesä-heinäkuussa voi olla mukavampi majoittua lähiseudun maaseudulla vuoristossa ja vuokrata auto. Kannattaa käydä myös viinitilalla ja jokiristeilyllä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan