Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loma lähenee loppua ja nyt alkaa hirmuinen masennus ja ketutus kun joutuu menemään takaisin töihin.

Vierailija
06.07.2026 |

Hakisinko sairaslomaa? Kun menen takaisin töihin niin siellä on hirveästi töitä jonossa ja firman omistajat kyttäävät että teenkö töitä siellä kun itse firman omistajista ainoastaan yksi osaa tehdä töitä, kaksi muuta omistajaa istuu siellä ja katsoo että työntekijät tekee töitä.

Tunnen oloni orjaksi kun palkka on paska myös.

Odotatteko muut innolla takaisin töihin paluuta?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys on pahempaa

Niin on mutta ei se ole herkkua olla töissäkään. Jos vain rahat riittäisivät muuten niin en edes ajattelisi töitä.

Vierailija
22/35 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Saan vain pätkätöitä ja olen ollut viisi kesää töissä kaikki kesäkaudet. Talven saanut kiituttaa toimeentulotuella.

Just päinvastoin. Painan täysillä keikkaduunia syyskuulta juhannukseen. Juhannus - elokuun loppu täysin lomalla.

- sotekeikkaa pukkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisikin ihanaa, jos olisi sellainen työ, johon mielellään menisi loman päätyttyä.

Vierailija
24/35 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomailu on yliarvostettua ja rahaa vaan palaa. 

Lomaile sohvalla. Ei maksa edes vaivaa saati rahaa.

T Sohvan guru.

Vierailija
25/35 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ensimmäistä päivää lomalla ja kaipaan jo takaisin töihin. Ajattelin mennä keskiviikkona käymään toimistolla tekemässä omaa projektia niin saan vähä apua kaipuuseen.

Kyllä se siitä alkaa kuule helpottaan kun käyt 40 vuotta töissä ja eläkeikä vain karkaa edellä.

Ikää on 48v ja 19 vuotiaasta tehnyt samoja hommia. Onhan tässä jo painettu, mutta vielä jaksaa hyvin.

Kannattaa hakeutua hoitoon.

Vierailija
26/35 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että nämä pienipalkkaiset duunarit eivät ymmärrä mitä "rento toimistohomma" voi pitää sisällään. Työskentelen itse tietoliikenne alalla ja voin sanoa, että ei ole mitenkään rentoa hommaa. Vikoja korjataan kovalla tahdilla. Riippuen vian laadusta vika korjataan ja korjausta jatketaan niin kauan että vika on korjattu.  Joskus voi mennä yön ylikin, että homma on paketissa.

Eivät tosiaankaan tajua. Ihan kamala kiire ja töitä paiskitaan hiki päässä, vaikka istutaankin koneen äärellä. Joskus kyllä kaipaan vaikka aivotota kaivinkone- tai rekkakuskin hommaa. Ei mitään tekemistä, sen kun vaan heiluttelee rattia ja nappeja.

Vierailija
27/35 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasin töihin niin minut irtisanottiin samana päivänä kello 8 aamulla. Minusta se oli laiton potkut. hyvä työkaveri sanoi että sinne palkattiin uusi työntekijä tekee minun töitä. Otin yhteyttä liittoon ja haastoimme työnantajan oikeuteen. Saan 50000 euroa korvaukset.

Vierailija
28/35 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että nämä pienipalkkaiset duunarit eivät ymmärrä mitä "rento toimistohomma" voi pitää sisällään. Työskentelen itse tietoliikenne alalla ja voin sanoa, että ei ole mitenkään rentoa hommaa. Vikoja korjataan kovalla tahdilla. Riippuen vian laadusta vika korjataan ja korjausta jatketaan niin kauan että vika on korjattu.  Joskus voi mennä yön ylikin, että homma on paketissa.

Eivät tosiaankaan tajua. Ihan kamala kiire ja töitä paiskitaan hiki päässä, vaikka istutaankin koneen äärellä. Joskus kyllä kaipaan vaikka aivotota kaivinkone- tai rekkakuskin hommaa. Ei mitään tekemistä, sen kun vaan heiluttelee rattia ja nappeja.

Kaikki työ on arvokasta!!!!

Vierailija
29/35 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella kateellinen, kun sulla on työpaikka. Itse en pääse edes työhaastatteluun. Olisit onnellinen.

Vierailija
30/35 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mihin sairauteen sitä saikkua hakisit? Jos jollain tekosyyllä sitä saisitkin, niin töihin meno sen jälkeen olisi vielä ahdistavampaa. Et kyllä siitä lomasta nauttisikaan, ei sen puoleen. Jos sun ei ole mahdollista vaihtaa työpaikkaa niin mene vaan tähän nykyiseen, parin päivän päästä helpottaa, kun rutiineihin taas tottuu. Ala sitten etsimään uusia vaihtoehtoja. Tsemppiä! Tiedän mistä puhut.

Vierailija
31/35 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali fiilis. Edellisenä yönä ennen töitä ei tule uni silmään. Hiottaa ja ottaa pattiin.  Viikon tai kolme päivääkin töitä tehtyäsi( loman jälkeen paina mieleesi seuraavaa kesälomaasi ajatellen) huomaat, että eihän tähän kuolekaan. Varsinkin, kun seuraava loma siintää silmissä. Tiedän tapauksen jossa miespuolinen oli työkavereilleen parkaissut lomansa viimemetreillä, että tapaakaa minut. Niin oli pahaa loman loppuminen tehnyt miesparalle!  Itse onneksi jo kuudellakympillä käyn.Aloitin kesätöissä jo 12 vuotiaana eikä eläkettä kertynyt vielä 18v vaan 23v.

Se kyr..ii oikeusvaltiossa.

Vierailija
32/35 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ensimmäistä päivää lomalla ja kaipaan jo takaisin töihin. Ajattelin mennä keskiviikkona käymään toimistolla tekemässä omaa projektia niin saan vähä apua kaipuuseen.

Kyllä se siitä alkaa kuule helpottaan kun käyt 40 vuotta töissä ja eläkeikä vain karkaa edellä.

Näin. Noin 23 vuotta työelämää takana ja enää 29 edessä. Tavoiteltu eläkeikä 70 vuotta. Tuota on nostettu aika moneen kertaan tässä vuosien varrella. Tuskin pääsen ikinä minnekään eläkkeelle.

Vierailija
33/35 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys on pahempaa

Niin on mutta ei se ole herkkua olla töissäkään. Jos vain rahat riittäisivät muuten niin en edes ajattelisi töitä.

Ei ilmankaan ole kiva. Tulee hiton tylsää, koska ei ole rahaa tehdä mitään kivaa, vaikka muuten saisikin katon pään päälle ja ruokaa lautaselle.

Vierailija
34/35 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos yrität suhtautua siihen asiallisesti. Niin se vain on, että töissä on monen käytävä, että riittää rahaa. Ei se mitään herkkua varmaan aina ole, mutta parhaansa voi tehdä ja miellä on niin paljon kuitenkin vapaa-aikaakin, että sillä pärjää. 

Joidenkin työpaikoilla tai asiakkaina on huonosti käyttäytyviä ihmisiä, mutta voi sitten olla ylpeä siitä, että ei itse ole samanlainen pässi.

Vierailija
35/35 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sulla on töitä. Itsellä on parin kuukauden pätkiä ja stressi mistä seuraava pätkä löytyy. Vaikea nauttia lomasta kun ei tiedä saako töitä kuukauden vai 3 kuukauden päästö ja rahat kokoajan tiukilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan