Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin pidät mökkilokit loitolla: Ilmoita etukäteen minkä tehtävän he saavat tehdäkseen - huussin tyhjennys toimii hyvin

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmisillä niin hirveä pelko menettää tuttavapiirinsä, jos ei voi rehellisesti ja suoraan sanoa sopiiko mökille tulla tai ei? Mikä siinä on niin vaikeaa? Uhkailut raskaista töistä, huussin tyhjentämisestä, on aivan idioottimaista omian kasvojensa  noloa .suojelua
Meille tulee tasan yhden kerran kesässä vieraita ja silloinkin ohjaamme heidät suoraan 250 m päähän saunamökille viettämään aikaansa. He eivät tuppaudu, vaan odottavat kiltisti kutsua. Sovimme tulopäivän ja miten pitkään ovat. Jos halutaan jotakin tuliasiksi se on helppoa sanoa: pullo viiniä/ paketti talouspaperia/tmv. Meillä on aikaa ottaa heidät vastaan sekä huolehtia vieraanvaraisuudesta lyhyen vierailun ajan. 
Jos ihmiset totuttaa käymään mökillä, etenkin lähisukulaiset, ovat  perheen sisäiset suhteet vinoutuneet jo muutenkin kuin vain mökillä. 

Vierailija
22/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maalta kotoisin. Kun olin lapsi ei meillä ollut sisävessaan yms

Olen asunut vuosikymmeniä kaupungissa.

Puolison siskolla on mies joka on kotoisin kaupungista. Ovat varakkaita niin muuttivat maalle.

Jos siellä sattuu käymään heti alkaa puhe ei kaupunkilaiset sitä ja tätä. Jätkä on täys juntti. On tohelointiinsa (remontteihin yms) pistänyt yhden omakotitalon hinnan eikä ole vielä oppinut mitään.

Minulla on kotitilan mailla jonka minkä olen itse rakentanut. ja se on tosi hieno.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän vaikeaa keksiä lista etukäteen, kun eivät ilmoita mitään, vaan ajavat vain pihalle.

Vierailija
24/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tunkemassa kenenkään mökille. Enkä edes kutsuttuna. Viihdyn omakotitalossani. Olenhan mä tohon pihaani laittanut paljon rahaa. Ja nyt koleaa ja sataa, kiva ottaa hetki lomaa myös pihanhoidosta,meinaan kohta taas mennään. Mutta mä siitä nautin.

Vierailija
25/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän vaikeaa keksiä lista etukäteen, kun eivät ilmoita mitään, vaan ajavat vain pihalle.

Valita vähän enemmän!

Vierailija
26/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmisillä niin hirveä pelko menettää tuttavapiirinsä, jos ei voi rehellisesti ja suoraan sanoa sopiiko mökille tulla tai ei? Mikä siinä on niin vaikeaa? Uhkailut raskaista töistä, huussin tyhjentämisestä, on aivan idioottimaista omian kasvojensa  noloa .suojelua
Meille tulee tasan yhden kerran kesässä vieraita ja silloinkin ohjaamme heidät suoraan 250 m päähän saunamökille viettämään aikaansa. He eivät tuppaudu, vaan odottavat kiltisti kutsua. Sovimme tulopäivän ja miten pitkään ovat. Jos halutaan jotakin tuliasiksi se on helppoa sanoa: pullo viiniä/ paketti talouspaperia/tmv. Meillä on aikaa ottaa heidät vastaan sekä huolehtia vieraanvaraisuudesta lyhyen vierailun ajan. 
Jos ihmiset totuttaa käymään mökillä, etenkin lähisukulaiset, ovat  perheen sisäiset suhteet vinoutuneet jo muutenkin kuin vain mökillä. 

Tämä! Siksi ihmetyttääkin nämä jatkuvat aloitukset ja kommentit kutsumattomista vieraista mökeille

Vierailija
27/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos huussin tyhjennys ei vierasta karkotakkaan? Itselläni on mennyt hajuaisti ja olen ollut monen monta vuotta töissä tekemisissä kaikenlaisten eritteiden kanssa. Mut sitten taas joku vois sillä toivoen minut kutsua, että tyhjentäisin huussin,mutta en ole menossa silti. 

Vierailija
28/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä tarinat ovat kevyitä mökki talkkarina törmäsin moniin joissa tarvittiin poliisia ampulanssia kun jo jaettuun mökkiin lokkeilijat änkivät.

Vierailija
29/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valita vähän enemmän!

Saan minä valittaa mitä haluan. Sinä et ole mikään ylimmäinen valvoja.

Jos lokkeihin ei voi varautua mitenkään, niin onhan se vielä enemmän perseestä, kun pitäisi nykäistä tyhjästä ruokaa, viinaa ja viihdykettä.

Vierailija
30/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Vaikea kuvitella, että kukaan haluaisi kaikenmaailman pulliaisten mökeille. 

Kiva, että itse viihtyvät, mutta keskimäärin muiden paikat ovat tiukka ei kiitos.

Vierailija
31/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nämä tarinat ovat kevyitä mökki talkkarina törmäsin moniin joissa tarvittiin poliisia ampulanssia kun jo jaettuun mökkiin lokkeilijat änkivät.

Ampulanssi? Ihmetyttää nämä jutut tällaisista ihmisistä ja osa varmaan tosiakin. On sanonta, että vakka kantensa valitsee eli mökkeilijät vieraanaasakin...

Vierailija
32/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valita vähän enemmän!

Saan minä valittaa mitä haluan. Sinä et ole mikään ylimmäinen valvoja.

Jos lokkeihin ei voi varautua mitenkään, niin onhan se vielä enemmän perseestä, kun pitäisi nykäistä tyhjästä ruokaa, viinaa ja viihdykettä.

Joo, jatka vaan viihdyttämistä 🤭

Vierailija
33/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ehkä reilu 5 v sitten näin ystäväni fb julkaisun ovat mökillä. Oli lauantai-ilta.

Laitoin viestiä ja kysyin ootteko mökillä huomenna klo 10-12 välisenä aikana ?

Jos toisin jäätelöä ja voitaisko poiketa.

Heti tuli tervetuloa. Haettiin lähikaupasta jäätelöä ja mansikoita, ajettiin annettujen ohjeiden mukaan. Oltiin oltu tunti ja syöty jäätelöt, kun mies selitti pitäisi alkaa tekemään sitä ja tätä. 
Mä sanoin joo ja meidän pitää lähteä kotiin, 5 h ajamista ja huomenna työpäivä.

Seuraavana päivänä mies oli laittanut fb hen kirjoituksen näin ajat mökkilokit pois, kun annat työlistan ja oli tägännyt ystäväni.

Kirjoitin kommenttiin olet oikeassa, me kyllä kutsuimme itselle, mutta vain käymään ja olimmekin n 1,5 h.

Juntti mikä juntti

Tuollaiset ihmiset ansaitsisivat tulla nöyryytetyiksi ihan julkisesti.

Sain joskus äidiltäni kuulla, että kaukana asuva serkkuni viettäisi kesää naapurikaupungissani. En ollut nähnyt häntä pitkään aikaan, joten laitoin viestiä ja ehdotin tapaamista luonani. Hän vastasi, että tavataan mieluummin hänen uudella huvilallaan. En edes tiennyt, että hän oli sellaisen ostanut.

Seuraavana viikonloppuna menin kylään. Vein mukanani kahvileivät, vichyt ja omat teepussit, koska en juo kahvia. Laitoin jopa oman teeveteni itse kiehumaan vedenkeittimessä, enkä odottanut mitään tarjoilua tai emännöintiä. Juteltiin niitä näitä noin kolme tuntia, tunnelma oli ainakin omasta mielestäni oikein mukava, ja lähdin kotiin hyvillä mielin.

Illalla ajattelin lisätä serkun Facebook-kaverikseni. Ennen kaveripyyntöä vilkaisin hänen profiiliaan, ja siellä odotti tunnin aiemmin kirjoitettu päivitys. Tämä oli sitä aikaa, noin vuotta 2011, jolloin Facebookiin raportoitiin kaikki mahdollinen aamukahvista vessakäynteihin.

Serkku raivosi päivityksessään ihmisistä, jotka "tuppautuvat huvilalle pyytämättä ja ilmoittamatta", odottavat viihdykettä ja kuvittelevat saavansa jonkinlaisen full inclusive -palvelun. Vaikka nimeäni ei mainittu, oli täysin selvää, että päivitys tarkoitti minua. Ongelma oli vain se, ettei mikään hänen kuvailemastaan pitänyt paikkaansa. Hän oli itse kutsunut minut huvilalleen, olin tuonut omat tarjoiltavani ja vieläpä keittänyt omat teeni.

Kommentoin päivitykseen, että hän todennäköisesti tarkoittaa minua, mutta hänen kuvauksensa tapahtumista ei vastaa todellisuutta lainkaan. Kirjoitin myös, ettei meidän tarvitse olla jatkossa tekemisissä.

Koska älypuhelimet eivät vielä olleet arkipäivää, päivitys ehti olla näkyvillä seuraavaan päivään asti ennen kuin serkku huomasi kommenttini. Siihen mennessä moni sukulainen ja hänen ystävänsä oli jo ehtinyt lukea sekä päivityksen että vastaukseni. Yllätyksekseni sain lähes yksinomaan myötätuntoa. Useampi totesi rivien välistä tai suoraan, ettei serkun kirjoitus antanut hänestä kovin mairittelevaa kuvaa.

Ja huom. ehdotin tapaamista omassa kodissani, serkku nimenomaan halusi huvilalleen!

Vierailija
34/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo henkilö on joku vuorovaikutusneuvoja... 

Vierailija
35/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö hannkia mökki, niin saisin vieraita kestittäväkseni. Unelmalomani, että saisin leipoa tarjottavat ja höpistä vieraiden kanssa.

Ongelma on, etten itse viihdy mökillä. Tahtoisin ne vieraat kotiini.

Vierailija
36/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinilevä toimii hyvin. Myös alkoholikielto ja virrenveisuu. Itse miinoitin tien.

Vierailija
37/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi meillä kun sisävessa ja paskat menee umpisäiliöön.

Ootte luonnon saastuttajia varsinaisia valkoposkihanheja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän