Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Petyitkö lomalla taas puolisoosi? Syynä voi olla piilosopimus, josta kumppani ei tiedä

Vierailija
06.07.2026 |

https://yle.fi/a/74-20231361

No mites on? Joko eukko on pilannu mökkiloman tai ukko mokannut museokiertueen?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se meni mökkiloma pilalle kun eukko veti herneet nenään museokiertueella eikä sitten antanutkaan mökillä ja lisäksi nalkutti kaljan juonnista. Mistä minä olisin tienny ettei museossa saa haukkua taideteoksia ja niiden tekijöitä ääneen.

Vierailija
2/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se meni mökkiloma pilalle kun eukko veti herneet nenään museokiertueella eikä sitten antanutkaan mökillä ja lisäksi nalkutti kaljan juonnista. Mistä minä olisin tienny ettei museossa saa haukkua taideteoksia ja niiden tekijöitä ääneen.

Virhe vaimolta viedä moukka yhtikäs minnekään, saa hävetä jo sen ulkomuotoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä palstaa lukee, niin tulee sellainen mielikuva, että suurin osa miehistä on naimisissa vain seksin vuoksi. Jos sitä ei saa kun haluaa, niin nainen on rikkonut sopimuksen.

Kuinka moni nainen tiesi olevansa tällaisella sopimuksella naimisissa?

Vierailija
4/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä palstaa lukee, niin tulee sellainen mielikuva, että suurin osa miehistä on naimisissa vain seksin vuoksi. Jos sitä ei saa kun haluaa, niin nainen on rikkonut sopimuksen.

Kuinka moni nainen on niin tyhmät ettei tajua olevansa suhteessa vain seksin takia? Mitä muuta syytä voisi kenelläkään olla suhteessa?

N50

Vierailija
5/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin, onko miehillä oikeasti joku muu syy olla naimisissa? ei miehet saa avioliitosta muuta kuin seksiä. ja jos ei saa, niin silloinhan koko avioliitto on miehelle kannattamaton. paljon halvemmaksi tulee kun hankkii sitä ammattilaiselta. 

Vierailija
6/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni nainen on niin tyhmät ettei tajua olevansa suhteessa vain seksin takia? Mitä muuta syytä voisi kenelläkään olla suhteessa?

N50

No onhan siinä toki se että miehet saa samalla kotiorjan joka siivoo, kokkaa, järjestää, pesee, pyykkää yms.

Vierailija
7/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50

No onhan siinä toki se että miehet saa samalla kotiorjan joka siivoo, kokkaa, järjestää, pesee, pyykkää yms.

No ei todellakaan saa. Kaikki nuo pitää ite tehä jottei nainen pihtais ja silti se nalkuttaa.

Vierailija
8/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naimisissa olevalle miehellehän se vaimo on ainoa luvallinen seksikumppani, joten miten voi olla yllätys että mies toivoo joskus seksiäkin. Vai onko avioliiton tarkoitus lopettaa miehen seksielämä kokonaan?

Vierailija
9/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50

Luulin että sinä olet mies, tai no ehkä oletkin, kommentin perusteella.

Vierailija
10/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan on piilosopimus. Asioista on puhuttu jo niin pitkään että puolisoni tietää kyllä toiveeni ja tarpeeni. Itse olen taipunut niin mutkalle kuin pystyn yrittäessäni olla sellainen kuin hän haluaa. Kuitenkaan en koe että minun eteeni olisi edes yritetty tehdä yhtään mitään. Sinällään tämä ei liity lomaan mitenkään, tilanne on ollut päällä jo vuosia. 

Olen kyllä sanonut puolisolleni että asioiden on muututtava että pystyn olemaan tässä suhteessa. Voin niin huonosti että näin ei voi jatkua. Mutta en ole sanonut hänelle että olen todellakin mielessäni miettinyt jo aikarajan sille kuinka pitkään odotan. Pitäisikö? Kokisiko puoliso sen jonkinlaisena kiristämisenä? 

Vierailija
11/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas odotin, taas petyin. 

Vierailija
12/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kuunnellut pappia, kai se hänelle piilosopimus sitten on.

Vierailija
13/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni. Mutta ei meillä ollut mikään piilosopimus vaan oli suunnitelmat valmiina, yhdessä ideoitu ja sovittu. Puoliso ei kuulemma jaksakaan 90% niistä. Nyt oleilen tässä sateella sisällä kerrostaloasunnossa.

Vierailija
14/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50

Niin sehän on naimalupa.

Vierailija
15/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista.

Meillä puolison kanssa lomat aina heinäkuussa ja minä olen oppinut, ettei häntä saa lomalla sängystä mihinkään. Siellä peittojen alla makaa vaatteet päällä.

Vierailija
16/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, petin taas lomalla puolisoani.

Vierailija
17/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akat voisivat joskus kertoa sikamiehilleen näistä piilosopimuksista, niin ei tarvitsisi murjottaa koko lomaa metatöitä ja suhteen tunnetyötä tehden.

Vierailija
18/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virhe vaimolta viedä moukka yhtikäs minnekään, saa hävetä jo sen ulkomuotoa.

Aina saa hävetä.

Vierailija
19/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan on piilosopimus. Asioista on puhuttu jo niin pitkään että puolisoni tietää kyllä toiveeni ja tarpeeni. Itse olen taipunut niin mutkalle kuin pystyn yrittäessäni olla sellainen kuin hän haluaa. Kuitenkaan en koe että minun eteeni olisi edes yritetty tehdä yhtään mitään. Sinällään tämä ei liity lomaan mitenkään, tilanne on ollut päällä jo vuosia. 

Olen kyllä sanonut puolisolleni että asioiden on muututtava että pystyn olemaan tässä suhteessa. Voin niin huonosti että näin ei voi jatkua. Mutta en ole sanonut hänelle että olen todellakin mielessäni miettinyt jo aikarajan sille kuinka pitkään odotan. Pitäisikö? Kokisiko puoliso sen jonkinlaisena kiristämisenä? 

Kai se helpottaa sitä eroa jos sanoo etukäteen.

Itse en ole vielä eroon päätymässä, mutta ottaa rankasti päähän (olen se yllä 90%:sta kirjoittanut). Kaikki kaverit on häipyneet mökille tai ulkomaille niin en saa sovittua uusia kuvioitakaan tässä vaiheessa. Voi sitä yksinkin lomailla, mutta tuntuu nyt just se ankealta.

Vierailija
20/30 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, pety keskenäs.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän