Asunto 7. kerroksessa, hissi riki, 30kg koira joka pelkää portaita.
Itsellä selkävaivoja ja puolisolla polvet sököt.
Miten toimisit?
Kommentit (67)
Tässä on varmaankin ongelmana myös se, että myös koiran omistajapariskunta on lähes liikuntakyvyttömiä tai eivät ainakaan ole koskaan tehneet "porrastreeniä". Siksi koirakaan ei ole tottunut portaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Koira, joka ei pysty menemään portaissa? Kaikenlaista...
Jospa koirallakin on nivelvaivoja?
laske koira joillain vinssillä ylös ja alas parvekkeelta. Problem solved!
t. Propellipää
Vierailija kirjoitti:
Joku oli soittanut ambulanssin. Kantoivat rappusia kotiin.
En usko, että alkavat koiraa kantamaan.
Vierailija kirjoitti:
Koira ei suostu pissaamaan sisällä ja hissi ollut rikki jo 36h. En ole minä tai mun koira. Mutta facessa joku pyyteli apua tällaiseen tilanteeseen.
Ap
Ap, olet kyllä tyypillinen trolli. Koska kaikki ehdotetut ratkaisut ovat tietysti mahdottomia.
Olen samaa mieltä että kannattaa kokeilla mattoa joku 1.50 pituinen voisi olla hyvä.
Yleensä ne raput on vähän liukkaita ja siksi koira on epävarma ja pelkää niitä.
Nyt on hyvä aika opetella.
Jos ei millään onnistu niin sitten ainoa keino on parvekkeelle, laittaa sinne jotain sanomalehti tai muuten imevää paperia ettei sitten valu alakertalaisen niskaan ja pysyy omakin parveke siistissä kunnossa.
Kyllä se parvekkeelle tekee kun aikansa joutuu pidättelemään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihminen ei opeta koiraansa kulkemaan portaita, vaikka asuukin hissitalossa? Kai sen koiran eteen tulee portaita muuallakin kuin kotitalossa?
Portaita luulisi tosiaan tulevan koiralle vastaan ihan luontevasti, jos sen kanssa yhtään liikkuu maailmalla. Omalle viimeisimmälle (pienelle) koiralle, jonka on tarkoitus olla meidän mukana vähän kaikkialla, olen jo pikkupentuna ihan tietoisesti käynyt opettamassa myös hissillä ja liukuportaissa kulkemista, kun niitä ei normiarjessa tule vastaan. Pitääkin muuten ottaa asiakseen käydä taas liukuportaissa, kun niitä ei ole arjessa tullut vastaan pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Koira, joka ei pysty menemään portaissa? Kaikenlaista...
Jotkut pelkää kaikuvassa rapussa, varsinkin jos rappujen väleistä näkyy kuinka korkealla ollaan jne. Itse opetin koiraani kärsivällisesti kaikkien pelkoesteiden läpi, kun oli mm. eräs siltakin, missä näkee alla virtaavan veden pölkkyjen raosta. Ja voi sitä huutoa ja riemua kun se meni ja sai kunnon kehut ja makupalat. Lopulta siitä tuli melkoinen hurtta, ei tullut kukaan uhkailemaan mua ja miestä, eikä siis ollut aggressiivinen ollenkaan. Yksikään koira ei myöskään uhonnut sille, ikinä. Hyvin älykäs otus. R.I.P.
nivelvaivat helpottavat jalkoja käyttämällä, ei istumalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku oli soittanut ambulanssin. Kantoivat rappusia kotiin.
En usko, että alkavat koiraa kantamaan.
Jos heittää ensin kissan puuhun, ja pyytää paikalle kutsuttua palokuntaa samalla siinä ohimennen myös kantamaan koiran kotiin?
Jos koko perhe olisi liikuntarajoitteisia, asuisin ensimmäisessä kerroksessa.
Kaikki mahdolliset koulutettavat jutut on myöhäisiä siinä vaiheessa, kun se hissi on pois käytöstä ja koiran olisi jo pitänyt käydä pihalla, mutta ison koiranhan voi opettaa myös reppuselkään, siellä se on kevyempi kantaa, kun tulee tarve vastaan.
Omani, vähän pienemmän, olen totuttanut ihan tavallisessa kangaskassissa kantamiseen, niin ei tarvi roikottaa käsissä, jos joskus koiraa on kannettava paljon.
jos tiedätte jonkun vähävaraisen/työttömän, oliskos siitä koiran ulkoiluttajaksi pientä korvausta vastaan...ilman sen suurempia haloon huuteluita...
Koira on varmaan joskus kaatunut portaissa ja satuttanut itseään, kun pelkää portaita.
Saatko koiran jollekin luotettavalle hoitoon muualle hissiremontin ajaksi. Tai asuisiko vaikka samassa talossa joku pohjakerroksessa, joka uskaltaisi ottaa koiran hoitoon kun lupaisit ulkoiluttaa ja ruokkia sitä kuten normaalistikin?
Veisin koiran jollekin tutulle hoitoon tai vuokraisin asunnon muualta hissiremontin ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
No nyt sitten on aika opettaa koira portaisiin, jos sitä ei ole vielä tähän mennessä tehty.
Kyse ei ole opettamisen puutteesta. Itselläni oli ensimmäisessä kerroksessa aikanaan isohko koira. Kerran se liukastui portaissa ja ilmeisesti loukkasi itseään hieman, koska alkoi pelätä portaita. Hankin rappuihin sitten kumimaton palaset ja asettelin niitä rapuille kun menimme ulos. Onneksi olimme pian muuttamassa rivitaloon. Mutta siis ongelma on todellinen, jos koira pelkää portaita.
Miksi ihminen ei opeta koiraansa kulkemaan portaita, vaikka asuukin hissitalossa? Kai sen koiran eteen tulee portaita muuallakin kuin kotitalossa?