Asunto 7. kerroksessa, hissi riki, 30kg koira joka pelkää portaita.
Itsellä selkävaivoja ja puolisolla polvet sököt.
Miten toimisit?
Kommentit (67)
Osta kissanhiekkaa tai puupellettiä ja sängynaluslaatikko, tee iso vessalaatikko näillä tarvikkeilla vaikka parvekkeelle.
Ongelma on siinä, että ap ei itse kykene tai halua käyttää portaita. Todennäköisesti kumpikin vaihtoehto. Koira sitten "opetetaan" pelkäämään portaita, että ap voisi perustella itselleen hissin käytön.
Vierailija kirjoitti:
Koira ei suostu pissaamaan sisällä ja hissi ollut rikki jo 36h. En ole minä tai mun koira. Mutta facessa joku pyyteli apua tällaiseen tilanteeseen.
Ap
No ei se koira itseään tapa pidättelemällä, vaan lopulta pissaa tai kakkaa sinne asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Koira ei suostu pissaamaan sisällä ja hissi ollut rikki jo 36h. En ole minä tai mun koira. Mutta facessa joku pyyteli apua tällaiseen tilanteeseen.
Ap
Eli hän on halukas maksamaan koiran kusettajalle, joka jaksaa kantaa koiran?
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä, että ap ei itse kykene tai halua käyttää portaita. Todennäköisesti kumpikin vaihtoehto. Koira sitten "opetetaan" pelkäämään portaita, että ap voisi perustella itselleen hissin käytön.
Ei ollut aloittajan koira.
Opeta portaisiin. Mä opetin herkuilla oman koiran, rappusille herkkuja ja ahne koira halusi ne kaikki syödä ja vahingossa meni portaat alas ja ylös niiden perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettaisin koiran menemään portaita, olisin jo opettanut koska hissi voi olla rikki kun tulee lenkiltä kotiin. Toki jos siellä ei asu yhtä tyhmiä kuin meidän edellisessä talossa, niin joku on soittanut hissin korjaajan paikalle. Harvoin hissi montaa tuntia on pois käytöstä eli koira nyt odottelee kun ette ole opettanut portaita kulkemaan
Hissi voi olla monta viikkoakin pois käytöstä. Jossain oli vähän aikaa sitten kuva pyörätuolilla liikkuvasta naisesta, joka oli kotinsa vanki monta viikkoa, kun hissi odotti varaosia.
No koiran voi opettaa kulkemaan portaissa, painaa se 30 kiloa tai 10 kiloa. Jokainen joka asuu kerrostalossa opettaa koiran kulkemaan portaissa. Minä opetin koirani, oli viisi vuotias kun muutettiin kerrostaloon, sen jälkeen ollaan muutettu maan tasalle, mutta voisi vuotta kulki portaissa
Vierailija kirjoitti:
Opettaisin koiran menemään portaita, olisin jo opettanut koska hissi voi olla rikki kun tulee lenkiltä kotiin. Toki jos siellä ei asu yhtä tyhmiä kuin meidän edellisessä talossa, niin joku on soittanut hissin korjaajan paikalle. Harvoin hissi montaa tuntia on pois käytöstä eli koira nyt odottelee kun ette ole opettanut portaita kulkemaan
Meillä oli hissi pois käytöstä pari viikkoa, vaikka ilmoitus tehtiin heti. Yrittivät toki korjata jo muutaman tunnin jälkeen, mutta oikeaa osaa piti etsiä maailmoja myöten, sen verran vanhaa vuosikertaa tuo hissi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kusettajanottaa koiran kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä mahtaa olla koiralla jo iso kupla otsassa ja munuaiset sökönä, jos on ollut virtsaamatta ja ulostamatta 36 tuntia. Piikille nopeasti. Eläinlääkärit tekevät myös kotikäyntejä.
Osta pyykkinarua ja tee siihen juoksusilmukka eli sellainen lasso.
se koiran kaulaan ja toinen pää muutaman kerran kämmen selän ympäri. sitten leuka ylös ja vauhdilla reippaalla kävelyllä portaat alas, koira tulee joko hengissä tai kuoleena mutta se on sen oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kusettaja vie koiran kotiin.
Mä mietin, että miten pentu edes opetetaan sisäsiistiksi jostain seitsemännestä kerroksesta käsin, kun omat pennut on alkuvaiheessa käyneet pihalla varmaan kymmeniä kertoja päivässä, eli kun heräävät, ovat leikkineet, ovat syöneet, ovat olleet rapsuteltavana, lähtevät liikkeelle huilittuaan jne. Meillä on makkari talon yläkerrassa, niin alkuvaiheessa nukuin alakerrassa patjalla koiran kanssa, ettei ulos ollut niin pitkä matka.
Mutta kyllähän koira olisi pitänyt siellä kerrostalossa opettaa portaisiin ihan pienestä asti. Jos kävisi paska säkä ja pitäisi evakuoitua, niin jätettäisiinkö se porraskyvytön koira yksin asuntoon? Puhumattakaan siitä, että hissin toimimattomuus on ihan todennäköinen skenaario arjessa.
Koiralle valjaat, sitte motonetistä auton vinssi+ pari akkua,, sen virittelee parvekkeelle ja laskee/nostaa koran ylös.
Yleensä noissa on se 30-40 metriä vaijeria, se riittää hyvin 7kerrokseen.
Ei sitten ole sattunut tulemaan porraskiipijää vastaan.
Viet koiran piikille ja ongelma ratkeaa. Samalla säästät myös sen verran rahaa että voi tulevaisuudessa muuttaa hissitaloon.
Jyskin tai Ikean jätti-iso kestokassi. Siihen neljä reikää koiran jaloille, yksi päälle ja näin avustettuna koira portaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Viet koiran piikille ja ongelma ratkeaa. Samalla säästät myös sen verran rahaa että voi tulevaisuudessa muuttaa hissitaloon.
Tuskin aloittaja voi toisen henkilön koiraa tapattaa.
Siinä vaiheessa, kun ei asu ihan maan tasalla, opetetaan koira kulkemaan portaissa. Mä joskus teininä ulkoilutin yhtä koiraa vähän aikaa, kun vanhemmanpuoleiset omistajat ei pystyneet sitä itse tekemään, olisko ollut joku leikkaus tms. sillä normaalisti liikuntakykyisellä. Unohtivat kertoa mulle, että se koira pelkää portaita, koska on joskus satuttanut itsensä niissä, niin vein sen portaisiin ja mun kanssa ne menikin ihan sujuvasti. 😅 Toki kyllä vain tokasta tai max. kolmannesta kerroksesta.