Muita suomalaisia, jotka valehtelevat ulkomailla ollessan kansalaisuutensa?
Itse olen joko ruotsalainen tai virolainen,riippuu tilanteesta. Vähän noloa,mutta kuka haluaa olla halveksuttu köyhä!?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalaiset tunnistetaan monista erilaisista jutuista yleensä ainakin turistikohteissa, vaikka väittäisivät mitä.
Marimekkomarimekkomarimekkomarimekko
Ei kai Marimekkoa juuri kukaan muu tunnista kuin suomalaiset ja japanilaiset?
En tietenkään. Suomella on kansainvälisesti todella hyvä maine.
Valtaosa näistä suomalaisten haukkujista tuskin paljoa edes matkustaneet ja toistaa vanhoja, suurelta osin paikkansapitämättömiä kliseitä ajalta jolloin alkoi tavallisella duunarillakin olla varaa matkusteluun ja etiketti oli vähän hakusessa. Suomalaisia on kuitenkin eurooppalaisista noin prosentti,joten he eivät erottaudu mitenkään. Tiedot ovat jostakin Seiväsmatkat-laulusta.
Vierailija kirjoitti:
En valehtele. Suomalaisen tunnistaa jo kaukaa pelkästä ulkonäöstä ja olemuksesta.
Varmaan toinen suomalainen tunnistaakin.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on ilmeisesti heikko itsetunto.
Paljon matkustelleena olen huomannut, että suomalaisuus on hyvää valuuttaa ulkomailla. Suomalaisia pidetään luotettavina.
Komppaan, olen asunut ulkomailla jo yli 30 vuotta ja kerron aina ylpeästi olevani suomalainen jos joku kysyy, vaikka toinenkin kansalaisuus olisi. Meillä on hyvä maine, ahkerina, tunnollisina, luotettavina ja hieman eksentrisinä tyyppeinä.
Vierailija kirjoitti:
Paljon matkustelleena olen huomannut, että suomalaisuus on hyvää valuuttaa ulkomailla. Suomalaisia pidetään luotettavina.
Pakko olla tosi heikko. Jos asia tulee puheeksi, niin esittäydyn aina rehvakkaasti suomalaiseksi. Siitä ei ole ikinä seurannut mitään huonoa. No ne suomalaiset fraasit jossain ravintolakadulla, mitä sisäänheittäjät huutelee. Nehän on ihan huumorilla kuitattavaa. Monesti olen mennyt sen huutelun perässä myös ravintolaan sisälle. Siinäkään ei ole tullut pettymystä.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa näistä suomalaisten haukkujista tuskin paljoa edes matkustaneet ja toistaa vanhoja, suurelta osin paikkansapitämättömiä kliseitä ajalta jolloin alkoi tavallisella duunarillakin olla varaa matkusteluun ja etiketti oli vähän hakusessa. Suomalaisia on kuitenkin eurooppalaisista noin prosentti,joten he eivät erottaudu mitenkään. Tiedot ovat jostakin Seiväsmatkat-laulusta.
Toi tennissukat menee jo komiikan puolelle. Muistaakseni Lenita Airisto sen toi joskus takavuosina julkisuuteen. Joku saattaa muistaa tuon jutun. Lenita oli muuten itse vahvasti suomalaisuuden puolestapuhuja.
En ole valehdellut. Miksi valehtelisin? Suomalaiset on helppoja matkailijoita, enkä ole koskaan kokenut saavani sen takia huonompaa kohtelua. Okei, sen verran otamme turpaan, että meidät tungetaan huonoimpiin huoneisiin hotelleissa. Se ei johdu suomalaisista sinänsä vaan siitä, että olemme niin pieni kansa, että jos me hylkäämme hotellin tyytymättömänä, taloudellinen menetys ei ole iso. Yksi tuttu juuri kertoi, että parhaat huoneet hänen työpaikoissaan (on työskennellyt oppaana Välimerellä) meni saksalaisille, koska niitä on eniten ja ne alkaa heti huutamaan, jos heille laitetaan huonoja huoneita ja matkatoimisto uhkaa lopettaa yhteistyön. Ts. miellytetään mieluummin niitä, joita on kerrallaan hotellissa 300 kuin niitä, joita on 20. Tämä on ihan perusbisnestä.
Olen itsekin todistanut, kun saksalaispariskunta respassa huusi, että haluavat paremman huoneen. Respa yritti selittää, että ne merinäköalahuoneet terassilla on lisähintaisia ja yritti tarjota maksusta vaihtoa. Ei auttanut. Jatkoivat ja jatkoivat, kunnes saivat perushuoneen hinnalla sitten tuon premiumin. Katkerana sitten palasin omaan perushuoneeseeni, jonka parveke oli alatasolla suoraan toista seinää päin. Näiden huone oli alunperinkin paljon paremmalla paikalla. Sama kuin Kanarialla suomalaiset oli alakerroksessa vilkkaan tien varressa ja ylemmistä kerroksista kuuluikin sitten muita kieliä.
Minut on toki tunnistettu monesti suomalaiseksi. Välillä myös luultu saksalaiseksi. Kaveriani luullaan aina venäläiseksi ja olen sanonut, että ota se kohteliaisuutena. Hän on pitkä, hoikka, pukeutuu pieneen mekkoon ja vahva, pitkä tukka hiukan kihartavana. Hyvännäköinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
EI IKINÄ
On sen verran hyvä itsetunto. Sinä olet matelija, joten ymmärrän kyllä
Tämä :D Korjaan aina olevani suomalainen ja oikein vakuutan olevani suomalainen, kun ulkomailla oletetaan aina ihan muita kansallisuuksia - ja samoin Suomessa oletetaan säännöllisesti joksikin muuksi kuin suomalaiset, etenkin ulkkarit. Välillä sitä joutuu tosissaan vakuuttamaan, kun vastapuoli kyselee silti, että niin mutta mistä alunperin?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalaiset tunnistetaan monista erilaisista jutuista yleensä ainakin turistikohteissa, vaikka väittäisivät mitä.
Jes, tämän takia suomalaiset kautta aikain ovat ruotsalaisina esittäytyneet.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Suomella on kansainvälisesti todella hyvä maine.
Joidenkin mielestä ilmeisesti on huonoa mainetta jos suomalaiset yleensä mainitaan hiljaisiksi ja melua itsestään pitämättömiksi. Ja suomalaiset osaa jonottaa ;-D eivät etuile kuten eräät muut kansalaisryhmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En valehtele. Suomalaisen tunnistaa jo kaukaa pelkästä ulkonäöstä ja olemuksesta.
Varmaan toinen suomalainen tunnistaakin.
Minkähän takia pitää oikein etsimällä etsiä suomalisia jostain turistikohteesta ja sitten haukkua että onpa tyylittömiä... en mä ainakaan matkoillani ole suomalaisia bongailemassa.
En olisi uskonut että aloitukseni pyörii palstalla edelleen. Puhdas provo:)
Suomalaisuus on kovaa valuuttaa maailmalla. Monesti kokenut miten suhtautuminen muuttuu positiivisemmaksi kun vastapuolelle selviää että kuulumme pieneen, hyvin käyttäytyvään kansaan, joka yleensä vielä on opiskellut edes perusasiat vieraan maan tavoista ja kulttuurista. Voisin kertoa pilvinpimein esimerkkejä asian tiimoilta,mutta kerrotaan nyt vain yksi. Olimme jatkamassa viisumeja Thaimaassa. "Immigration" oli täynnä muita turisteja, virkailijat happamina ilman hymynhäivää, kunnes oli meidän vuoro. Passimme nähtyään virkailijalle nousi aito hymy kasvoille ja hän virkkoi: "Oh from Finland! You are very nice people!". Hakemuksessamme oli virhe, mutta virkailija korjasi asian itse. Muut, aikaisemmat ihmiset jonossa virheellisten tietojen kanssa, pistettiin jonon perään jonottamaan uudestaan. Kaikki mitä luette netissä ei ole välttämättä totta:)
ap.
Tämä on jopa russakoiden ketjuksi harvinaisen lapsellinen.
"Suomalaisuus on noloa, muut maat on kivoja, kyllä häpeäisin olla suomalainen!" 😄
Onko se Turtiainen, joka perusti tämän? Muistatko vielä, että olet itse suomalainen?
Vierailija kirjoitti:
Kerran lomalla Kreikassa söin yksikseni aamupalaa, nurkkapöydässä oli neljä minua nuorempaa suomalaista. Yksi heistä totesi, että tuolla istuu englantilainen ( ylläni oli t-paita Hard Rock London), johon toinen pöydässä istuja totesi: eikä ole kun suomalainen, sillähän on pottunokka! Teki mieli nauraa ääneen. Kyllä teidät "virolaiset ja norjalaiset" tunnistetaan!
Ulkomailla kierrän suomalaiset kaukaa
Mikä tämä kansainvälisesti hyvä maine on? Tää on jotain mitä suomalaiset hokevat toisilleen ja uskovat siihen. Suomalaiset nähdään ulkomailla lihavina tyhminä alkoholisteina, jotka innostuvat heti kun joku sanoo alkoholi.
Kerran ulkomailla mentiin porukalla viskienmaistelu tilaisuuteen. Järjestäjän kuullessa että olemme suomalaisia hän alkoi täyttämään meidän viskilaseja puoleen väliin saakka. Niitä lasejahan tuli uusia, eri viskeillä sitten 10 minuutin välein. Siinä sitten juot niitä viskilaseja tyhjäksi. Olisihan se epäkohteliasta jättää juomatta kallista viskiä. Sellainen maine meillä suomalaisilla siellä.
En ikinä. Olen saanut todella mielenkiintoisia keskusteluja, kun vastapuoli kuullut mistä olen. Viimeksi Roomassa viereisen pöydän pariskunta alkoi jutella. Olivat jenkkejä. Mies tuomari, nainen radiojuontaja. Hyvät keskustelut maiden turvallisuudesta, lasten itsenäisyydestä, mies jutteli jopa talvisodasta.
Monesti ihmiset tietää jotain asioita Suomesta, koulutuksesta ja pohjoismaisesta tasa-arvosta jota varsinkin jenkit ihailee. Siis sellaiset Euroopassa matkustavat, koukutetut.