Miksi kärpänen on niin tyhmä että löytää tien ilkunoiden väliin mutta ei sitten ulos sieltä?
Kommentit (36)
Se on hyönteinen ja elää lyhyesti parviälyssä. Ja elinikä on vielä lyhyt. Oppiminen vaatii tietoa ja palkinnon.
No kato sen nuppia, ei sinne paljoa aivoja mahdu niin ei ihme jos on ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
kenestä puhut, jostain politiikostako.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta silmäthän sillä on hirveen isot ja näkökyky aivan ilmiömäinen, luulis nyt niillä näkevän sen ulostuloreitin sieltä ikkunoiden välistä.
Miten se ylipäätään mahtuu sinne? Meillä on tiiviit ja uudehkot ikkunat. Ei se mahtuis ilman siipiäkään.
Kärpäsen muna on pölyhiukkasen kokoinen
Niin mahtuu sinne mutta miten hitossa se kasvaa siellä isoksi? Ei mahu ulos. Mitä siellä on muka myömistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärpänen löytää ulos, mutta ampiainen (se pitkulainen peto) ei. Ampiainen hermostuu lisää omasta hermistumisestaan ja riehuu itsensä läkähdyksiin, jolloin se on helppo listiä. Tyhmä elukka, käyttäisi senkin ajan ulospääsytien selvittelyyn, mutta ei, kun pitää saada hillua itsensä hengiltä.
-kaikki tuki kärpäsille-
Väärin, nimen omaan ampiainen löytää myös ulos sieltä ikkunoiden välistä, kärpänen on ainoa ötökkä joka ei löydä sieltä ulos.
Sen perusteella, kuinka monta olen liiskannut, eivät löydä.
Kuinka idiootti pitää olla, että tappaa eläimiä jotka ylläpitävät elämää yllä.
Eri
Jos kaksintaistelussa on minä vs. ampiainen, niin ampiainen häviää matsin. Se voi mennä ylläpitämään elämää jonnekin muualle, paitsi ettäampiainen tappaa muita paljon hyödyllusempiä pölyttäjiä. Lue ja opi.
Kannattaa päivittää ne omat biologian tiedot ennen kuin neuvoo muita lukemaan ja oppimaan.Ampiaiset ovat sekä tärkeitä yleispölyttäjiä että ekosysteemin elintärkeä osa, joka toimii luonnon omana tuholaistorjuntana. Yksi ampiaisyhdyskunta tuhoaa kesän aikana tuhansia todellisia tuhohyönteisiä, kuten kärpäsiä, hyttysiä, toukkia, kirvoja ja punkkeja. Ilman ampiaisia näiden tuhoeläinten kannat räjähtäisivät käsiin. Väite siitä, että ne vain 'tappaisivat hyödyllisempiä pölyttäjiä', on tieteellisesti väärä. Ampiaiset ylläpitävät luonnon tasapainoa, ja niiden mielivaltainen tappaminen vain oman pelon tai mukavuuden vuoksi osoittaa pelkkää ymmärtämättömyyttä luonnon ravintoketjusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärpänen löytää ulos, mutta ampiainen (se pitkulainen peto) ei. Ampiainen hermostuu lisää omasta hermistumisestaan ja riehuu itsensä läkähdyksiin, jolloin se on helppo listiä. Tyhmä elukka, käyttäisi senkin ajan ulospääsytien selvittelyyn, mutta ei, kun pitää saada hillua itsensä hengiltä.
-kaikki tuki kärpäsille-
Väärin, nimen omaan ampiainen löytää myös ulos sieltä ikkunoiden välistä, kärpänen on ainoa ötökkä joka ei löydä sieltä ulos.
Liiskannut? Kerran kävi mun ikkunan välissä pieni ampiainen ja 5-10 minuuttia niin se oli ulkona sieltä, kärpäsraatoja sen sijaan on kaikki ikkunan välit pullollaan ja nytkin on 5 päivää yks tyhmä kärpänen lennellyt tuolla ikkunoiden välissä.
Mikä siinä on vaikeaa avata sille ikkuna ja päästä ulos. Mieti kun olisit itse siellä jumissa.
Tai sitten täyspäinen aikuinen ihminen ei rinnasta itseään kärpäsen tasolle?
Minulla on yksi ikkuna pari senttiä auki, kun on kissoja. Olen siis teljennyt sen niin että ei enempää aukea, vähän saa kuitenkin ilma vaihtua. Ötökkäverhoa ei siihen viitsi laittaa kun kissat sen repii ja harvoin sieltä mitään sisälle tulee. Mutta joskus siihen ikkunaan jää pörräämään joku, yleensä kärpänen. Eikä tajua mistä pääsee ulos, vaikka on se parin sentin rako siinä. Sitten yrität niitä ohjata ulos. Tai kissa syö sen.
Ei pitäisi haukkua ja arvostella toisia. Tuskinpa ap tai muut haukkujat täällä ovat eläneet itse päivääkään kärpäsen elämää.
Vierailija kirjoitti:
-kaikki tuki kärpäsille-
Kysy asiasta Willeltä, jospa liikenis fyrkkaa perustettavalle Kärpästen tuki Ry järjestölle, mä lähen messiin! Hillutaan fyrkat pois tililtä häiritsemästä elämää, ryypätään ja ajellaan taksolla, syödään pitzaa, näytetään ohi kulkijoille paljasta pehvaa takson akkunasta, eiks oo hieno suunnitelma?Ny ku Alkokin o avoinna joka päivä ni ei pääse jano yllättämään. Jos polkupyörärengas liitolle lohkes 10 000 ekee monena vuotena ni kyl maar meillekkin noin tärkeälle asialle. Mehän edistetään kärpästen hyvinvointia sekä jeesitään että ne pääsee tuvasta ute på camping takas lanta paakkujen pariin nautiskelemaan omasta elämästään. Mullako ei täällä torpassani oo paljon sontaa heitä varten. Tai mitä tässä valehtelemaan. o tuolla nurkassa vähäsen ku en jaksanut mennä päissäni vessaan, ni sonnin tonne nurkkaan, mutta eihän pienistä pidetä, kyl ne sinne kuivuu...Haju kyl vähä hetkittäin haittaa mút mul o hyvä tuuletin, ei huolta...Toitottaa: Turun paappa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-kaikki tuki kärpäsille-
NO EI KAI KU SÄÄ LIISKASIT NE! Paha siin o enää liikkua...
Vierailija kirjoitti:
Muistuttaa paljon ihmistä, joka hankkituu huonoon parisuhteeseen, mutta ei löydä sitten enää ulos sieltä.
Houkuttelevatko penikselliset ihmiset jo kärpäsiäkin kotiinsa ja sitten tap pavat, jos ne yrittävät ulos? Tuollaisesta en ole vielä kuullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
No mietis minkä kokoiset aivot sillä on.
Ei niillä oo aivoja ku päähän ei mahdu koska kupoli on täynnä silmiä!
Jos kaksintaistelussa on minä vs. ampiainen, niin ampiainen häviää matsin. Se voi mennä ylläpitämään elämää jonnekin muualle, paitsi ettäampiainen tappaa muita paljon hyödyllusempiä pölyttäjiä. Lue ja opi.