Älä kuuntele mitään "asiantuntijoita"
Elää omaa elämääsi piittaamatta muiden mielipiteistä.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkevä neuvo. Asiantuntija voi olla lähes kuka vain ja hän levittää käytännössä jotain mitä muut ovat keksineet ajat sitten. Fiksu tutkii asioita itse ja tekee omat johtopäätökset.
Tai tarkista ainakin asiantuntijan rahoittajataho ja puoluekanta.
Että kun asiantuntija kertoo, että tutkitun tiedon mukaan sähkölaitteen tiputtaminen kylpyammeeseen aiheuttaa hengenvaaran, niin älä kuuntele?
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkevä neuvo. Asiantuntija voi olla lähes kuka vain ja hän levittää käytännössä jotain mitä muut ovat keksineet ajat sitten. Fiksu tutkii asioita itse ja tekee omat johtopäätökset.
ai kuin korento
Vierailija kirjoitti:
Ei, lähes kuka vaan ei voi olla asiantuntija, vaan asiantuntija voi olla vain sellainen, joka on opiskellut sitä alaa, minkä asiantuntija sitten on.
Vierailija kirjoitti:
Että kun asiantuntija kertoo, että tutkitun tiedon mukaan sähkölaitteen tiputtaminen kylpyammeeseen aiheuttaa hengenvaaran, niin älä kuuntele?
juuri tätä ei ap.n pitäisi uskoa ollenkaan vaan tehdä oma tutkimus kokeellisesti
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tällaisia itsestäänselvyyksiä ymmärrä, niin saa olla ymmärtämättä.
Vierailija kirjoitti:
Ton voi ajatella ihan omalla järjelläkin ilman asiantuntijaa. Eläin ei syö värikästä hyönteistä koska se tietää sen olevan myrkyllinen sisäisen rakenteensa kautta, samalla tavalla kuin ihminenkään ei mene kylpyyn leivänpaahtimen kanssa.
Siitä oman elämän elämisestä ei tulisi yhtään mitään, jos ei kuuntelisi asiantuntijoita.
Oikein. Paras asiantuntija olet sinä itse omassa elämässäsi. Ihminen joka ei ole koskaan ymmärtänyt omaa vinoumaansa omassa ajattelussaan, ei voi ymmärtää että sellanen on myös kaikilla toisillakin. Ihminen taas joka on purkanut oman vinoumansa ja tiedostaa sen, ei koskaan alennu uskomaan toisen ihmisen vinoumaa, joka ei ole tehnyt sitä samaa prosessia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ton voi ajatella ihan omalla järjelläkin ilman asiantuntijaa. Eläin ei syö värikästä hyönteistä koska se tietää sen olevan myrkyllinen sisäisen rakenteensa kautta, samalla tavalla kuin ihminenkään ei mene kylpyyn leivänpaahtimen kanssa.
Ei tietenkään voi. Mistä ihmeestä tietäisit sähkön ja veden olevan vaarallinen yhdistelmä muuten? Ei sitä mikään vaisto kerro, se on puhtaasti tieteelliseen tietoon pohjaava asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tällaisia itsestäänselvyyksiä ymmärrä, niin saa olla ymmärtämättä.
Ainoa syy, miksi tämä asia on sinulle itsestäänselvyys on se, että olet saanut asiasta sitä asiantuntijatietoa.
Ap on kaikkien asioiden asiantuntija.
Tätähän nykyaika on, luotetaan omaan fiilikseen tutkitun tiedon sijaan.
Teillä on epäilemättä mielenkiintoiset lääkärikäynnit.
- Sinulla on atooppinen ekseema
- Ei ole, mulla on sähköyliherkkyys ja kamelisankkeri
Hyvä esimerkki on se että kun terveysalan "asiantuntija" puhuu teeveessä ihmisille ravinnosta ja siitä mikä on hyvää sellaista. Se yksinkertaistaa joko tahalleen tai se itsekin luulee niin että terveellinen ruoka on sellaista joka sisältää proteiinia, hiilareita ja rasvaa, siis itsestäänselvyydet. Se ei koskaan kerro että vaikka tuote sisältäisikin näitä elementtejä, se ei silti ole välttämättä hyväksi ihmiselle jos se sisältää kaikkea muutakin mitä sinne ruokaan ei kuulu. Se luulee että kalori on kalori, vaikka jokainen kellä on edes pienet aivot päässään tietää että niin ei ole asian laita oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nämä ihmisten omat tutkimukset ja johtopäätökset on nähty.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki on se että kun terveysalan "asiantuntija" puhuu teeveessä ihmisille ravinnosta ja siitä mikä on hyvää sellaista. Se yksinkertaistaa joko tahalleen tai se itsekin luulee niin että terveellinen ruoka on sellaista joka sisältää proteiinia, hiilareita ja rasvaa, siis itsestäänselvyydet. Se ei koskaan kerro että vaikka tuote sisältäisikin näitä elementtejä, se ei silti ole välttämättä hyväksi ihmiselle jos se sisältää kaikkea muutakin mitä sinne ruokaan ei kuulu. Se luulee että kalori on kalori, vaikka jokainen kellä on edes pienet aivot päässään tietää että niin ei ole asian laita oikeasti.
Suomi on täynnä plösöjä kokemusasiantuntijoita, jotka ovat "ihan ite" tienneet paremmin.
Niin että mitäpä tutkitulla tiedolla tekisi? Ei kirurgiaan tarvita mitään kirurgeja, naapurin Pena on yhtä pätevä.