Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Halpuutettu huonoksi - lista sun entiset edulliset luottotuotteita jotka on pilattu

Vierailija
05.07.2026 |

Pirkka kääretortut ainakin - unelmatorttu oli ennen ihan hyvä ja nyt pahvista höttöä ja täytekynä puolitettu 

Jää jatkossa väliin, ihmettelinkin että pakkaus näytti erille 

Kommentit (241)

Vierailija
101/241 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fairy 

Tämä. Parempia löytyy. 

Mitä käytät? Fairya kun on tottunut aina ostamaan.  

Mies luottaa vaan Fairyyn eikä usko minua, mutta töissä on Kiilto ja se on yllättänyt että sillä saa hyvin pestyä. Me pestään omat astiat itse kun ei ole tiskikonetta. 

Olen myös tyytyväinen Kiilto-tiskaaja. Ja esim Lidlin W5 tiskiaine on parempi kuin Fairy.

Toi W5-tiskiaine on itse asiassa aika lailla kuten Fairy oli ennen "uutta kaavaa".

Vierailija
102/241 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Creme Bonjour on nykyään ihan paskaa kuraa.

Vaihtoivat tuotteesta kerman piimään tai jotain sellaista tuossa viime vuoden puolella.. halpuutusta

Ei, vaan luopuivat maidosta raaka-aineena kokonaan. Ei kermaa eikä piimää vaan kasvirasvaa. Outoa, että nimenä saa silti olla "Creme" Bonjour.

Arlan vaahdotetut tuorejuustot jalapeno, yrtit ja valkosipuli & yrtit on hyviä. Ja niissä on käytetty kermaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/241 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltermannihan pilaantuu tosi nopeasti. Siinä on valkoista hometta, jota valmistaja itse väittää "kitiksi" mutta joka haisee tosi pahalta ja leviää paketin avaamisen jälkeen nopeammin kuin ehtii juustoa syödä. Aina yli puolet pitänyt heittää roskiin, joten en enää paskaa osta. Ahvenanmaan juustot on hyviä kaikki, kermajuusto, Port Salut ja mitä muita niitä on. 

Vierailija
104/241 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fairy 

Tämä. Parempia löytyy. 

Mies luottaa vaan Fairyyn eikä usko minua, mutta töissä on Kiilto ja se on yllättänyt että sillä saa hyvin pestyä. Me pestään omat astiat itse kun ei ole tiskikonetta. 

Olen myös tyytyväinen Kiilto-tiskaaja. Ja esim Lidlin W5 tiskiaine on parempi kuin Fairy.

Toi W5-tiskiaine on itse asiassa aika lailla kuten Fairy oli ennen "uutta kaavaa".

Ja edullista W5. Kannattaa ehdottomasti kokeilla jos entisestä fairystä piti 

Vierailija
105/241 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurajuusto on pilattu! Vaikka sitä jossain iltalehdessä asti kommentoitiin ettei muka reseptille oo tehty mitään, mutta höpö höpö.

Maistuu nykyään pistävältä, koostumus on ihmeellisen limainen. Kaukana siitä mitä oli. Myös se auramuru on nykyään aivan huijausta, pelkkää sitä valkoista, varmaan jostain lattiakaivosta räävitty.

Vierailija
106/241 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteinen-jugurtit. Hinta noussut ja koko pienentynyt neljäsosalla. Halpuutusta näkee nykyään melkein kaikissa tuotteissa jollakin tavalla. 

Mikähän ton halpuutuksen idea on kun tuotteet jäävät sitten hyllyyn? 

Valmissalaateissa monet on nykyään kokoa 250 g. Muistelin, että ennen nämä olivat 300 g. 

Vierailija
107/241 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Ostin viime viikolla sekä Fazerin sinistä että Lidlin vanulappuja eikä kummassakaan ole mitään vikaa. Creme bonjourista olen samaa mieltä kuin täällä enkä osta enää.

Vierailija
108/241 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teen perheelle ruokaa, huomaan että pakkauksissa tärkeintä taitaa olla se  itse pakkaus, ruokaa sisällä on surkea nökäre.  Muoviroskaa tulee suuri määrä että saa 2 aikuista ja 2 teiniä ruokittua. Kaikenlaiset härkikset ja fallerot, ei puhettakaan että sellaisista voisi koko perheelle ruokaa laittaa,  ei yhtään mitään syömistä.

Jauhelihaa 300g pakkauksessa ja hinta sama. Kuka varasti 100g? Kaikkiin ruoka-ohjeisiin tarvitaan 400g. Juuri huomasin että lempileikkeleestä on hävinnyt 50g, mutta hinta on sama. 
Tervapiru karkit  pilattiin törkeästi muutania vuosia sitten, koostumus on samaa pas**a kun kaikissa muissakin eikä karkki enää maistu ja tunnu samalta., en osta enää. 

Suomalaisen ruuan laadun heikennykset huomaa hyvin kun matkustaa ulkomaille. Monissa maissa pakkauskoot on vielä niin kuin suomessa ennen, muös ruoka on maistuvaa.

Vierailija
109/241 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään aapinen on pilattu? 

Joo meillä oli aapisessa kohdassa N eräs kielletty kuva...

Kohdassa i myös. Siinä oli alkuperäisasukas valtameren takaa. 

Millon te oikein olette käyneet koulun?! Minä olin ekalla -74 ja ei todellakaan ollut tuollaista aikansa elänyttä kuvastoa. Toisaalta en juuri tainnut mitään tavauskirjaa avata kun osasin lukea sujuvasti kouluun mennessä.

Vierailija
110/241 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bioluvil - pesuteho nykyään huono, vaahtoaa paljon. Vaatteisiin jää likaknen ja pistävän halpa haju, Turkkilaisen  yökerhon vessan tuoksu 

Vierailija
111/241 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xtra jäätelötuutit 8kpl pakkaus, näkee niiden kansipahvista että kutistunut 10% sisältö.

Vierailija
112/241 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki entiset vakio jäätelöt jää kauppaan 

Maukas näkkäri on höttöä ja nyt joulun ostamaan Ruotsalaista näkkätiä kun tykkään vain kovasta näkkäristä 

Pirkan unelmatorttu on nyt huono - ei jatkoon

Vierailija
113/241 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aivan keskeinen ja merkityksellinen ketju. Hienoa! Jatkakaa samaan malliin! Kuluttajat voivat yhteistoiminnassa vaikuttaa ,  mitä sontaa heille yritetään myydä välttämällä huonoja. - Pekka M36 

Vierailija
114/241 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat jäätelöt ainakin 

Ennen oli Viennetta- jäätelökakku hyvää, nyt ollut muutama vuosi vetistä kuraa. En ole enää moisen kokemuksen jälkeen ostanut.🤢

Vierailija
115/241 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä ap kirjoitat noin helvetin surkeasti?

Vierailija
116/241 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi= koko maailman sosiaalitoimisto. 

Vierailija
117/241 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun teen perheelle ruokaa, huomaan että pakkauksissa tärkeintä taitaa olla se  itse pakkaus, ruokaa sisällä on surkea nökäre.  Muoviroskaa tulee suuri määrä että saa 2 aikuista ja 2 teiniä ruokittua. Kaikenlaiset härkikset ja fallerot, ei puhettakaan että sellaisista voisi koko perheelle ruokaa laittaa,  ei yhtään mitään syömistä.

Jauhelihaa 300g pakkauksessa ja hinta sama. Kuka varasti 100g? Kaikkiin ruoka-ohjeisiin tarvitaan 400g. Juuri huomasin että lempileikkeleestä on hävinnyt 50g, mutta hinta on sama. 
Tervapiru karkit  pilattiin törkeästi muutania vuosia sitten, koostumus on samaa pas**a kun kaikissa muissakin eikä karkki enää maistu ja tunnu samalta., en osta enää. 

Suomalaisen ruuan laadun heikennykset huomaa hyvin kun matkustaa ulkomaille. Monissa maissa pakkauskoot on vielä niin kuin suomessa ennen, muös ruoka on maistuvaa.

Totta, pakkauksiin tuhlataan se raha, minkä vois käyttää tuotteen laatuun.

Hirveimpiä ovat monien esineiden pakkaukset: niitä ei saa avattua ilman työkaluja, ja sitten tarvitaan taas työkalu, että saadaan avattua se työkalupakkaus.

Jos ei omista vanhaa työkalua, niin tulee loputon pakkauskierre😨

Vierailija
118/241 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fairy 

Tämä. Parempia löytyy. 

Ecover on mun suosikkini.

Vierailija
119/241 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki valmisjäätelöt. Nykyään ostan 5 dl:n purkin karrageenitonta kuohukermaa ja purkin kondensoitua maitoa ja teen näistä itse jäätelöä. 

Tässä erään valmistajan toffeetuutin ainesosalista: 

Toffeejäätelöä ja toffeekastiketta rapeassa vohvelissa, jossa suklaanmakuinen kuorrute Ainesosat: toffeejäätelö (62 %) [rasvaton MAITO (EU), heraproteiinitiiviste (maitovalmiste), vesi, glukoosi-fruktoosisiirappi, kookosrasva, sokeri, toffeekastike (3 %, EU) [glukoosisiirappi, makeutettu rasvaton MAITOtiiviste, vesi, kookosrasva, sokeri, dekstroosi, suola, sakeuttamisaine (E440), emulgointiaine (E471, kasviperäinen), luontainen aromi], väri (E150c), emulgointiaine (E471, kasviperäinen), stabilointiaineet (E410, E412), aromi], vohveli (16 %) [VEHNÄjauho, sokeri, kookosrasva, emulgointiaine (E322 SOIJAlesitiini)], toffeekastike (16 %, EU) [glukoosisiirappi, makeutettu rasvaton maitotiiviste, vesi, sokeri, kookosrasva, stabilointiaine (E407), suola, luontainen aromi, sakeuttamisaine (E410)], suklaanmakuinen kuorrute (6 %, EU) [kookosrasva, sokeri, vähärasvainen kaakaojauhe, emulgointiaine (E322 SOIJAlesitiini)]. Saattaa sisältää pieniä määriä pähkinää.

Vierailija
120/241 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenmerkkiset sukat, etenkin urheilusukat. Menevät samaten rikki. 

Totta, ja sukkien koko on ihmeellinen. Mulla on tosi hoikat nilkat ja kengän koko 37, mutta joudun ostamaan 39-42 kokoisia nilkkasukkia, koska suka suu on niin ahdas, etten saa oman kokoista sukkaa jalkaan. Niitä varettomia läpysköitä en sukiksi kutsuisi, koska nimen omaan nilkat heti jäässä, jos ei sukassa ole vartta. ( enkä sairasta mitään verenkiertohäiriöitä)