Täällä on ollut joskus viestejä että Hsl lipun osto olisi vaikeaa
Eihän tuossa ollut mitään ihmeellistä. Asenna sovellus, valitse vyöhyke ( helppo sekin selvittää kartalta) ja osta lippu. T. Maalaisrantta 62 vuotta.
Kommentit (42)
Tai kortilla lähimaksu ja vaikka r kiskalta
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Olen kuullut huhuja, että maalaisilla on ollut vaikeuksia jopa taskuparkkeerauksessa, joten ei ihme, jos muutkin simppelit asiat ovat todella vaikeita.
Höpöhöpö
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Olen kuullut huhuja, että maalaisilla on ollut vaikeuksia jopa taskuparkkeerauksessa, joten ei ihme, jos muutkin simppelit asiat ovat todella vaikeita.
On siellä maallakin lipoumaksuja ja sinun yllätykseksi jopa internet ja parkkipaikka 🤡
Ja matkakortin voi ladata netissä. Tai lippuautomaatilla ja ärrällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siellä maallakin lipoumaksuja ja sinun yllätykseksi jopa internet ja parkkipaikka 🤡
Aijaa. Mä luulin että maaseudulla asutaan hirsimökeissä ja kuljetaan hevosilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Mä luulin että maaseudulla asutaan hirsimökeissä ja kuljetaan hevosilla.
Niin luulit
Miksi hitossa asentaisin jotain HSL:n sovellusta jos käyn kerran kolmessa vuodessa siellä Helsingissä ?
Vielä helpompaa kun astuu sisään bussiin, moikkaa kuskia, ottaa pankkikortin lompakosta, laittaa sen lukijalle ja valitsee vaikka AB. Lentokentällä pääsee kun laittaa ABC, samoin Nuuksion kansallispuistoon. Sitten laittaa pankkikortin lompakkoon, valitsee penkin ja ihailee maisemia. Kun tulee oikea pysäkki, painaa hyvissä ajoin nappia ja poistuu bussista. Helsingissä ei välttämättä kiitetä kuskia poistuessa, mutta ei siitä rangaistustakaan tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmiselvään trolliin lankeaminen vahvistaa käsitystä tietynlaisesta yksinkertaisuudesta :D
Joko ne sai sen lähimaksun toimimaan? Turussa ja Tampereella se on ollut jo vuosikaudet.
Nykyään on lähimaksu-automaatteja julkisissa mikä hyvä asia. Moni turisti ollut ihmeissään miten voi ostaa lipun raitsikkaan. Käsittämätöntä touhua vuonna 2026!
Vierailija kirjoitti:
Villi fakta sinulle: maaseudulla ei autokoulussa opeteta taskuparkkeerausta, joten eipä ihme, jos on vaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmiselvään trolliin lankeaminen vahvistaa käsitystä tietynlaisesta yksinkertaisuudesta :D
Ööö itse asun kyllä kaupungissa
Vierailija kirjoitti:
Miksi hitossa asentaisin jotain HSL:n sovellusta jos käyn kerran kolmessa vuodessa siellä Helsingissä ?
En tiedä tiedätkö, mutta ne saa myös poistettua, kun niitä ei enää tarvitse. Itselläkin ollutuseammankin eurooppalaisen kaupungin vastaava sovellus omassa puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villi fakta sinulle: maaseudulla ei autokoulussa opeteta taskuparkkeerausta, joten eipä ihme, jos on vaikeuksia.
Ja tästä samasta syystä vaikeuksia riittää myös kaksikaistaisten liikenneympyröiden kanssa, pyöräväylien ja raitiovaunujen hahmottamisen kanssa, suojateiden kunnioittamisen kanssa ja monessa muussakin asiassa. En ymmärrä, miksi maaseudulla ajetulla ajokortilla saa ajaa oikeassa kaupungissa, jossa jopa liikennevalot ovat jotain uutta ja ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä tarvitse asentaa, jos ei sitä käytä. Minä asennan ne sovellukset, joita käytän. Helsingissä käydessäni käytän HSL:n sovellusta, koska matkustan metrolla ja ratikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tästä samasta syystä vaikeuksia riittää myös kaksikaistaisten liikenneympyröiden kanssa, pyöräväylien ja raitiovaunujen hahmottamisen kanssa, suojateiden kunnioittamisen kanssa ja monessa muussakin asiassa. En ymmärrä, miksi maaseudulla ajetulla ajokortilla saa ajaa oikeassa kaupungissa, jossa jopa liikennevalot ovat jotain uutta ja ihmeellistä.
Totta kai on, jos niihin ei ole tottunut. Liikennevalot eivät ole uutta ja ihmeellistä, maaseudulta käydään lähimmässä isossa paikassa harjoittelemassa mm. yksisuuntaisia katuja jne. Liikenteessä pärjää kyllä, kun vain harjoittelee. Toki se on toisille joku identiteettikysymys.
Vierailija kirjoitti:
maksa sitten vaikka kortilla lähimaksuna. osaat sen kaupassakin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä höpiset