Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni teistä voisi seurustella vakavasti baarimikon kanssa? Onko miehen ammatti este seurustelulle?

Vierailija
19.05.2007 |

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki aina väittää et baarimikot on kauheita flirttejä. tästä en halua kysyä koska mies on todistanut olevansa uskollinen ja ihana mies.

paljonko on baarimikon palkka?

entä työaika? jääkö teille yhteistä aikaa?

mitkä ovat urallaetenemismahdollisuudet?

KIITOS!

Vierailija
2/28 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan oltu yhdessä 8v.

Saahan tuo kaikenlaisia ehdotuksia, ja välillä vituttaa kun on itse viihteellä samassa baarissa missä mies on töissä ja akat huutelee tiskillä miehelle.

Mutta ei pidä ajatella sitä liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kuuluu työn kuvaan. Menee paremmin drinkit kaupaksi ja saa tippiä :)

meillä mies tekee vain viikonloppuisin baarimikon hommia, 21-04. 10¿ on tunti palkka +lisät. Viikolla tekee ihan muita hommia.

Vierailija
4/28 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kaikki aina väittää et baarimikot on kauheita flirttejä. tästä en halua kysyä koska mies on todistanut olevansa uskollinen ja ihana mies.

paljonko on baarimikon palkka?

entä työaika? jääkö teille yhteistä aikaa?

mitkä ovat urallaetenemismahdollisuudet?

KIITOS!

Mieheni flirttailee vain myydäkseen drinkkejä, ei ole ollut mitään syytä epäillä hänen uskollisuuttaan.

Palkka on ihan hyvä: ilta/yötyötä, pyhätyötä. Mieheni on kaupungin, ellei koko Suomen, parhaimpia baarimestareita, joten hän määrittelee itse palkkatasonsa, ottajia riittää. Tippejäkin tulee ihan kivasti.

Päivät ollaan yhdessä.

Baarimikosta voi edetä vaikkapa ravintolapäälliköksi tai ostaa oman ravintolan.

Mieheni on liikkuvaista sorttia, hän vaihtaa työpaikkaa ehkä kerran vuodessa. Olemme asuneet hänen ansiostaan myös vuoden Lontoossa ja kaksi kesää Kreikassa, hän oli siellä töissä ja minä lasten kanssa mukana :) Häntä on kosiskeltu myös Karibian risteilijälle. Villi unelma on ostaa joskus oma yökerho jostain Välimereltä ja muuttaa sinne ainakin kesäkaudeksi.

Ihan tavallisena baarimikkona, tavallisessa baarissa, hän oli silloin kun tapasimme.

Vierailija
5/28 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se cruise tekee jossain jamaicalla drinkkejä rantabaarissa :)

Olisi kyllä ihanaa

Vierailija
6/28 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi flirtti nyt on yksi juttu, se pienin niistä.

Ajattele työaikoja: Mies on aina töissä silloin kun sinä olet vapaalla. Edellyttäen tietysti että sinä olet normaaleissa päivätöissä. Ei tämäkään vielä mitään, mutta kun mies on töissä myös kaikkina juhlapyhinä (vappu, itsenäisyyspäivä, uusi vuosi jne. jne.) Entäs sitten kun perustatte perheen ja saatte lapsia. Miten elätte? Mies elää omaa yörytmiään, valvoo yöt töissä ja nukkuu aamupäivät iltapäivä kahteen saakka. Sinä sitten yrität olla hipihiljaa samassa asunnossa lapsen kanssa ettei miehen unet häiriinny. Kaikki illat ja yöt vietät yksin lapsen kanssa... Apua et tule saamaan mieheltä.

Baarimikon palkka lienee parintuhannen euron paikkeilla - ainakin pääkaupunkiseudulla. Tuntipalkka lienee 10-12 euron välillä, sitten vielä ilta- ja yölisät.

Etenemismahdollisuudet? Mihin? Esimieheksi? Harvalla baarimestarilla on sen kummoispaa koulutusta joten aika vaikea siitä on mihinkään edetä.

Kuinka monta yli 45-50 vuotiasta baarimestaria olet nähnyt? Et varmaan kovinkaan montaa sillä heitä ei ole. Ammatti polttaa loppuun eikä sitä kukaan täysjärkinen jaksa. Jos ei ole mitään muuta ammattia niin lopun elämää sitä ennen eläkeikää on joko kortistossa tai sitten sekalaisissa hommissa mitä sattuukin löytämään.

... kokemusta baarimestarin kanssa elämisestä yli 15 vuotta ...

Vierailija
7/28 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau! Sinun miehesi on siis tosiaan ammattilainen jos on Suomen paras baarimestari! Hienoa! Voisitko antaa vinkin minun tälle poikakaverille, miten edetä urallaan? Mitkä esim Helsingissä on baarimikolle/baarimestarille tavoiteltavia ravintoloita työskennellä? (Tämä olisi tärkeää tietää!)

Voiko ravintolapäälliköksi edetä ilman korkeakoulututkintoa?

Mitä suunnilleen on tavallisen baarimestarin kk-nettopalkka? (Jos ei ole siis niin huippu kuin miehesi)

Tuhannet kiitokset vastauksista!

Vierailija
8/28 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ammatti ei ole koskaan ollut este seurustelulle. Mutta mitään tyhjätaskua en ole katsellut, enkä pihiä tyyppiä. Rahaa pitää olla ja sitä pitää osata käyttää.

Jos olisin sinkku, niin mä naisin vaikka bussikuskin, jos se vaan tienais tarpeeksi. Ihan sama kenen kanssa se flirttaa, kunhan vaan mut pitää tyytyväisenä.

Vierailija
9/28 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Wau! Sinun miehesi on siis tosiaan ammattilainen jos on Suomen paras baarimestari! Hienoa! Voisitko antaa vinkin minun tälle poikakaverille, miten edetä urallaan? Mitkä esim Helsingissä on baarimikolle/baarimestarille tavoiteltavia ravintoloita työskennellä? (Tämä olisi tärkeää tietää!)

Voiko ravintolapäälliköksi edetä ilman korkeakoulututkintoa?

Mitä suunnilleen on tavallisen baarimestarin kk-nettopalkka? (Jos ei ole siis niin huippu kuin miehesi)

Tuhannet kiitokset vastauksista!

Vierailija
10/28 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä kiinnostaisi nuo järkevät työpaikat mihin kannattaisi hakeutua.

ap kiittää :)

Vierailija
11/28 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

flirtti kuuluu työnkuvaan. Jos on pettäjä tyyppiä, pettää kyllä muutenkin oli baarimikko tai ei.

Meillä yksi lapsi ja lapsen vauva aikana mies oli baarimikko. Oli ihanaa kun mies oli päivät kotona. Lähti töihin 21-23.00 jolloin minä ja vauva mentiin jo nukkumaan. Mihin sitä miestä yöllä tarvitaan?

Välillä oli töissä paikassa joka meni jo yhdeltä kiinni. Silloin työaika oli 17-01.

Ei meillä mies nukkunut kahteen asti. Heräili puolenpäivän aikaan ja sitten saattoi ottaa lapsen kanssa päiväunet.

Nyt mies tekee vain viikonloppuisin baaritöitä. Kun mies on ollut yön töissä niin annetaan hänen nukkua aamupäivät rauhassa. Käydään lapsen kanssa kaupassa, vanhemmillani, ulkoilemassa tai sitten ollaan kotona ja yritetään olla tekemättä mitään hirmu meluisaa :)

Monissa muissakin ammateissa ollaan yöllä töissä.

Kenelle sopii, kenelle ei. Kaikkeen tottuu.

Vierailija
12/28 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
13/28 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai esim. hyvän hotellin yhteydessä oleva baari.

Ei mitään teinien suosimaa baaria, jossa kuka vaan pääsee drinkkejä tekemään. Ja pääasiassa lasketaan kaljaa ja siideria hanasta.

Vierailija
14/28 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on todella alalla niin tietää tasan tarkkaan mikä on pelin henki ja missä paikoissa kannattaa tehdä töitä ja mitä palkaa missäkin maksetaan.

Kysymyksesi olivat niin naiiveja, että ajattelin sinun kyselevän lisätietoja tänne muuttavan ulkomaalaisen baarimestaripoikaystäväsi puolesta.

Vierailija
15/28 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanokaahan, mitkä sieltä helsingistä on niitä huippupaikkoja, joihin kannattaa hakea?

KIITOS

Vierailija
16/28 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 21v ja poikakaverini 22v. ei todellakaan olla Helsingistä eikä tiedetä alasta mitään. Masentavaan kun pitää olla noin ilkeä :( Kyllä minä mielelläni kerron omasta alastani siitä kiinnostuneelle :(

ap

Vierailija
17/28 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos on todella alalla niin tietää tasan tarkkaan mikä on pelin henki ja missä paikoissa kannattaa tehdä töitä ja mitä palkaa missäkin maksetaan.

Kysymyksesi olivat niin naiiveja, että ajattelin sinun kyselevän lisätietoja tänne muuttavan ulkomaalaisen baarimestaripoikaystäväsi puolesta.

Vierailija
18/28 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksesi vain oikeasti olivat hiukan naiiveja - anteeksi, tulkitsin sinua hiukan väärin.

Vierailija
19/28 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

baarimikon hommat on ihan ok. Kunhan löytää hyvän työpaikan. Jotkut tykkää tehdä kiireisessä yökerhossa hommia, jossa ei niinkään arvosteta hienoja ja taidolla tehtyjä juomia.

jokut taas haluavat nimenomaan sellaiseen työpaikkaan jossa pääsee kokeilemaan taitojaan ja näyttämään osaamistaan.

Isoissa yökerhoissa työ on lähinnä kaljan laskemista ja perusdrinkkien tekemistä, mihinkään hienoihin drinkkeihin ei ole aikaa.

Vierailija
20/28 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on duunissa baarissa, niin ehkä ammattitason kohentamiseksi voisi olla baarimestarikurssi paikallaan, perho tai hämeenlinna. Siellä tutustuu jo sen verran paljon ihmisiin ja saa tietoa paikoista, että pystyy suunnittelemaan, minne haluaisi mennä töihin.

Suurin osa baareistahan myy keskikaljaa tuopista (vaikka oliskin tsekkiläinen tumma), niitä drinkkejä ei pääse tekemään kuin muutamassa paikassa. Siellä pääsee eniten tekemään, missä käy asiakkaita ja mitkä ovat trendikkäitä paikkoja. Tai varsinkin jos on ihan drinkkibaari. Joku Korson paikallinen ei kuulu joukkoon ja drinkki ei ole mikään vodka batterylla tai kossuvissy.

Ravintolapäälliköksi pääsee varmasti kokemuksella + baarimestarin koulutuksella. Jos on lukio tmv takana, niin amk/restonomi on ihan ok vaihtoehto, mutta ei pakollinen.

Käytännössä restonomin paperilla ei tee paskaakaan, koska ne paikat, joihin restonomit pääsevät, täyttyvät ihan tee-se-itse-miehistäkin - ja ne paikat joihin vaaditaan koulutusta, täytetään akateemisilla (mm kauppatieteiden maistereilla, elintarvike-ekonomisteilla jne).

Joku työn ohella tehtävä alan aikuiskoulutustutkinto on ihan jees ravintolapäällikölle. Joku sellainen sillisalaatti, jossa on vähän sitä ja tätä, vähän atk-taitoja, logistiikkajuttuja, kirjanpitoa, hinnoittelua. Tietysti työlainsäädäntö pitää olla käsissä.

Ai niin joo nykyään oli noi alkoholipassit ja joku koulutus kai vastaavalla hoitajalla pitäis olla, mutta eiköhän melkein mikä tahansa kirjekurssi käy.

- nimimerkki " olin ennen alalla, vittu ei ikinä enää"