Aion aloittaa elämäni alusta jossain uudessa paikassa. Mitä kaupunkia/paikkakuntaa suosittelisit ja minne ei ainakaan uuden alun
toivossa kannata muuttaa? Kerrostaloasunto, aika eikä motivaatio riitä pihatöihin. Saa olla Hangon ja Utsjoen välillä, teen etätyötä joka onnistuu missä tahansa. Auto on, joten julkinen liikenne ei tärkeää. Sen sijaan toivoisin että julkinen terveydenhuolto olisi suht. lähellä.
Kommentit (40)
Aivan sama minulle. Mistä edes olet kotoisin, se pitäisi tietää, että osaisi vastata.
Kouvola on hyvä. Saat taatusti erilaisen elämän kun ennen. Täällä on asunnot halpoja ja kohtuu hyvä terveydenhoitokin löytyy.
Pk-seutua en voi suositella kenellekään, mutta muuten en ala paikkakuntia nimeämään. Viisainta lienee kuitenkin muuttaa mahdollisimman etäälle nykyisestä asuinpaikasta ja eli alkaa valikoimaan haluaako mieluummin isoon vaiko pieneen kaupunkiin sillä alueella.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama minulle. Mistä edes olet kotoisin, se pitäisi tietää, että osaisi vastata.
Ei sillä väliä mistä olen muuttamassa. Uusi alku elämälle hakusessa ja mukaan ei lähde kuin patja, puhelin ja työn vaatimat välineet. Kaikki muu sitten aikanaan. Niin no vaatteet ja verhot myös eli sen verran tavaraa mitä autoon mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Lappeenranta olisi kiinnostanut, mutta rajan läheisyys mietityttää.
Ei täällä ole mitään hätää rajasta. Muutin ihan äskettäin Helsingistä, ja ainakin oma sielu lepää. En usko lähteväni täältä enää mihinkään. Jos suosittelua kaipaat, niin tässä, ole hyvä.
Minä asun pääkaupunkiseudulla, enkä muuttaisi kodistani mihinkään ainakaan alle 10M varallisuudesta. Täällä on on erilaisia paikkoja asua, niin surkeita kuin erinomaisiakin.
Jos asut nyt Helsingissä, muuttaisi Tampereelle, tai sen lähistöön.
Missä asut nyt? Mitä haluat vaihtaa?
Hämeenlinna tai Naantali, tai ehkä Vaasa. Niistä on hyvä aloittaa uusi elämä. Mitenkäs ystävämme Turku? Tuo historiallinen rannikkokaupunki josta kätevästi pääsee lautalla Ruotsiin käväisemään.
Tampere, tai jos haluat Tampereen hyvät puolet ilman häirikköjä, niin Pirkkala.
Jos taas haluat täyttä luontoa ja neljä vuodenaikaa, niin Ivalo.
Kokkola, Pietarsaari tai Kristiinankaupunki?
Itse muuttaisin:
Tammisaari (tai koko Raaseporin alue)
Kittilä
Ei ole pakko luhtitalossa suostua pihatöihin. Voi pyytää huoltoyhtiötä talolle osaksi tai vain ilmoittaa ettei pysty. Jos lasku sen voi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Tampere, tai jos haluat Tampereen hyvät puolet ilman häirikköjä, niin Pirkkala.
Jos taas haluat täyttä luontoa ja neljä vuodenaikaa, niin Ivalo.
Pirkkala on kyllä hyvä. Paljon erilaisia liikkeitä, iso Citymarket ja Prisma, Kärkkäinenkin tulossa. Ratikkaa rakennetaan Tampereelta Pirkkalaan. Lyhyt matka Tampereelle vaikka konsertteihin, teatteriin, tai muihin rientoihin.
Turku tai Pori