Aion aloittaa elämäni alusta jossain uudessa paikassa. Mitä kaupunkia/paikkakuntaa suosittelisit ja minne ei ainakaan uuden alun
toivossa kannata muuttaa? Kerrostaloasunto, aika eikä motivaatio riitä pihatöihin. Saa olla Hangon ja Utsjoen välillä, teen etätyötä joka onnistuu missä tahansa. Auto on, joten julkinen liikenne ei tärkeää. Sen sijaan toivoisin että julkinen terveydenhuolto olisi suht. lähellä.
Kommentit (71)
Minä muutin tänne Lieksaan ja en ole katunut, vaikka kohta täältäkin varmaan lopetetaan palvelut. Reilussa tunnissa ajaa Joensuuhun, jos tarvetta käydä "isossa kaupungissa". Iisalmi ja Kuopio on myös hyviä paikkakuntia mutta vältä Siilinjärveä. Ei uskois että kuuluu savoon.
Tämä on auringonlaskun valtio, joten jos uutta alkua haikailet, niin ulkomaille, esimerkiksi Tanskaan.
Muista että jos demonit taas tulevat, ne eivät tulleet ulkopuolelta vaan kannoit ne matkatavarana.
Itse muuttaisin jonnekin, joka on erilainen kuin aiemmat asuinpaikat. Erityisesti Lappi kiinnostaisi, vaikka tiedostan kyllä sen huonot puolet. Myös Turun saaristo tai järvi-Suomi olisi kiinnostavia.
Mä lähtisin siitä kodista, kodin viihtyisyydestä. Kun en tiedä, mistä pidät, vaikea sanoa. Lapista on historia poltettu ja Oulun vanhimmat kerrostalot ovat 1950-luvulta. Tykkäätkö uusista vai vanhoista taloista? Sitten Helsinki tai Turku. Tykkäätkö järvistä joista vai merestä? Sitten paikat niiden mukaan. Tykkäätkö aavasta laakiasta vai maisemasta, jossa on jyrkänteitä ja notkoja. Vaikea sanoa noin vähäisillä tiedoilla.. eli neuvoni on, että pistä vähän paperille, mistä ylipäätään maisemassa ja asumisessa tykkäät. Ilmastokin on tärkeää, kestätkö kunnon pakkastalvia ja rakastatko lunta?
Hyvinkää on persereikä josta ei löydy minkäänlaista lätäkköä. Orivesi on persereikä negatiivisten ihmisten takia. Kouvola on Kouvostoliitto rumuutensa takia. Nätti pieni idyllinen kaupunki voisi olla Naantali, Hanko tai Rauma, Kristiinankaupunki tai Raahe.
Mittaustavasta riippuen Pattaya on noiden paikkojen välissä, sitä suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun pääkaupunkiseudulla, enkä muuttaisi kodistani mihinkään ainakaan alle 10M varallisuudesta. Täällä on on erilaisia paikkoja asua, niin surkeita kuin erinomaisiakin.
Helsinkiläinen sanoo asuvansa Helsingissä. Espoolainen sanoo asuvansa Espoossa. Vantaalainen sanoo asuvansa pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lappeenranta olisi kiinnostanut, mutta rajan läheisyys mietityttää.
Ei täällä ole mitään hätää rajasta. Muutin ihan äskettäin Helsingistä, ja ainakin oma sielu lepää. En usko lähteväni täältä enää mihinkään. Jos suosittelua kaipaat, niin tässä, ole hyvä.
Mitä kaupunginosia suosittelisit Lappeenrannasta ja mitä kannattaisi vältellä?
Vierailija kirjoitti:
Mikkeli
Mikä osa Mikkelistä olisi hyvä, minne ei kannattaisi muuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Itse muuttaisin jonnekin, joka on erilainen kuin aiemmat asuinpaikat. Erityisesti Lappi kiinnostaisi, vaikka tiedostan kyllä sen huonot puolet. Myös Turun saaristo tai järvi-Suomi olisi kiinnostavia.
Mitkä on Lapin huonot puolet? Pimeys ja etäisyydet?
Vierailija kirjoitti:
Kuopio, Jyväskylä, Hämeenlinna tai Tampere. Näitä itse miettinyt kun samat suunnitelmat käynnissä.
Hämeenlinna tai Kuopio ehdottomasti, Mikkeli ja Joensuu myös kivoja.
Liverpool on aivan mahtava paikka, suosittelen lämpimästi.
Ollaan myös muuttamassa Helsingistä johonkin hiukan leppoisampaan, "ihmisenkokoiseen" kaupunkiin jossa perustaa perhettä, ollaan mietitty Hämeenlinnaa sekä Mikkeliä. Kumpaa suosittelette ja miksi?
Ei Vaasa!