Miten estää Osuuspankkia lähettelemästä tekstiviestejä ja sähköposteja kolmelta aamuyöstä?
Olisin halunnut nukkua yön yli ilman sitä äärimmäisen tärkeää tietoa, että minulla on joku pankkiasiointia koskeva viesti jossain. Olipa tärkeä syy herättää kesken yöunien...
Pitääkö minunkin soitella pankinjohtajalle keskellä yötä? Tekevätkö muut pankit tällaista asiakkailleen?
T. Huonoista unista ärtynyt
Kommentit (96)
Älä häiritse toiminto on hyvä. Minulle ei ole ollut selvinpäin kenelläkään asiaa öiseen aikaan.
Mulle ei ole ikinä tullut yhtään OP:n viestiä yöllä, vaikka olen asiakas. Kaikki viestit tulevat päiväsaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aina voi tietää etukäteen milloin saattaa olla tulossa tärkeä viesti/puhelu vaikka keskellä yötä. Esim joku läheinen jolla hätä. Äänettömälle laitto ie ole kaikille sopiva vaihtoehto. Kummallista että harva jos kukaan kyseenalaistaa OP:n yölliset viestit, häiriköintiähän tuo on.
Mietipä kenet itse herättäisit keskellä yötä, jos sinulla olisi jokin hätä? Ja millainen tuo hätä olisi?
Itse en herättäisi ketään läheisistäni. Soittaisin hätänumeroihin tms. mistä apua voisi saada. Avun saa varmasti sillätavoin nopeammin. Muussa tapauksessa voi odotella aamuun.
Yksin asuva henkilö ei välttämättä pysty hätätilanteessa käymään pitkiä jankkaavia ja aikaavieviä puheluita hätäkeskuksen kanssa. Silloin lähiomainen tai ystävä on parempi. Terveinä nämä voivat soittaa sairastuneen puolesta johonkin, mistä voi saada tälle apua.
Ja just sen takia avunsaanti viivästyy, kun akuutin hädän keskellä soitellaan ensin sinne tänne ja vasta kymmenien minuuttien munimisen jälkeen rohjetaan valita 112. Näin kävi sukulaispariskunnallakin. Vaimon saatua kohtauksen mies vatuloi ja soitteli lapsilleen. Vasta sitten soitti hätänumeroon, kun aikuinen lapsi käski niin tehdä. Halvaus ehti tehdä tuhojaan niin, että vaimo jäi loppuiäkseen vaikeasti vammautuneeksi.
Kannattaa ryhtyä vaikka Dansken tai S-pankin asiakkaaksi. Niistä ei tule mitään häiritseviä viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viestiäänet pois kännystä.
Onpa typerä vinkki. On olemassa hetkiä jolloin viestin pitää tulla perille keskelle yötä, OP ei vaan ole sellainen taho jolla olisi tähän mitään syytä.
Mikä on niin tärkeä viesti?
Tallenna OP viestinumero yhteyshenkilöksi ja laita tämä yhteyshenkilö äänettömäksi.
do not disturb? tärkemmät kontaktit voi laittaa poikkeuksiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei aina voi tietää etukäteen milloin saattaa olla tulossa tärkeä viesti/puhelu vaikka keskellä yötä. Esim joku läheinen jolla hätä. Äänettömälle laitto ie ole kaikille sopiva vaihtoehto. Kummallista että harva jos kukaan kyseenalaistaa OP:n yölliset viestit, häiriköintiähän tuo on.
Jos jollain on hätä, niin ei hän ala tekstiviestiä laittamaan vaan soittaa. Jos on oikea hätä, niin siloin soitetaan hätäkeskukseen.
Itse en keksi mitään syytä, miksi soittaisin tai laittaisin viestiä kenellekään yöllä. Millaisissa piireissä te oikein elätte? Yöllä nukutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa typerä vinkki. On olemassa hetkiä jolloin viestin pitää tulla perille keskelle yötä, OP ei vaan ole sellainen taho jolla olisi tähän mitään syytä.
Iäkkäät vanhemmat, työpaikan hälytystyö, droonivaroitus, naisen panopula, jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iäkkäät vanhemmat, työpaikan hälytystyö, droonivaroitus, naisen panopula, jne...
Droonivaroituksesta taitaa tulla ilmoitusääni, vaikka äänet olisi pois?
Jos naisella on panopula keskellä yötä, hän luultavasti on kaatokännissä. En koskisi kepilläkään. Iäkkäät vanhemmat saavat parhaimman avun hätäkeskuksesta. Jos on muu kuin hätäkeskusasia, he tuskin edes huomaavat tätä ennen aamua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hädässä soitetaan hätäkeskukseen. Toisekseen voit valita mitkä numerot pääsevät läpi yöllä.
Jos joku on pahasti ahdistunut ei hätäkeskus ole oikea paikka jutella.
Totta. kannattaa soittaa vaikka Riikalle tai Petterille näiden yksityisnumeroon.
Jokaisessa puhelimessa pystyy säätämään sovelluskohtaisesti ilmoitusasetuksista sitä, kuuluuko ilmoituksesta ääni vai ei ja missä kaikkialla ilmoitus näkyy. Esim. mulla on ilmoitusäänet päällä vain puhelinsovelluksessa, tekstiviesteissä, Whatsappissa ja 112-sovelluksessa. Kaikissa muissa sovelluksissa on äänettömät ilmoitukset, jos edes ilmoitukset ovat päällä.
Lisäksi se paljon puhuttu älä häiritse -tila on älyttömän kätevä.
Mulla oli joskus Siemensin peruskännykkä: siitä sai ajastettua, et kännykkä sammuu klo. .... laitoin siihen ajaksi 21:55. Aamulla se ei lähtenyt kyllä sitten itsestään päälle vaan piti painaa virtanappia.
Mulle rupesi känniääliöt soittelemaan vahingossa väärään numeroon; sedätkin sitten soitteli keskellä yötä, humalispäissään. Mulla on ihan tarpeeksi uniongelmia, etten tarvitse tollasta skeidaa, enää lisäksi.
....
Äidillä oli Alz. Oli jo palvelutalossa. Meni sitten "tilapäisesti" huonompaan kuntoon, selvisi kyllä siitä. Hoitaja soitti mulle ja sanoi tuon. Kysyi sitten, et jos lähtö tulee, niin soitetaanko keskellä yötä? ... Samassa hetkessä mietin, ja vastasin - ei tarvitse soittaa. Kun eri kaupungissa asuin, niin julkiset eivät kulkeneet yöllä, taksillakin se pelkkä matka olisi kestänyt 1,5 tuntia; en luultavasti olisi ennättänyt. Hoitaja kirjasi sen ylös, ettei tarvitse soittaa (keskellä yötä), jos se lähtö tulee. (ei sitten tullut, silloin).
....
Rumasti ajateltu, mutta niin se vaan oli. Pointti oikeastaan, et jos tulee vastaava tilanne, niin parempi miettiä asia etukäteen. Sillä kertaa mun pieni pää vaan toimi äkkiä.
Sulje se puhelin tai laita yörauha-asetus päälle.
no eikö sitten ole puhelimessa sitä juttua, että laittaa tähdellä ne, jotka saavat tulla läpi, muut jää sitten tulematta. Ja näin voi pitää sitä älä häiritse tilaa päällä