Miten estää Osuuspankkia lähettelemästä tekstiviestejä ja sähköposteja kolmelta aamuyöstä?
Olisin halunnut nukkua yön yli ilman sitä äärimmäisen tärkeää tietoa, että minulla on joku pankkiasiointia koskeva viesti jossain. Olipa tärkeä syy herättää kesken yöunien...
Pitääkö minunkin soitella pankinjohtajalle keskellä yötä? Tekevätkö muut pankit tällaista asiakkailleen?
T. Huonoista unista ärtynyt
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan joka ilta kännykän äänettömälle viimeistään klo 22. Suosittelen sitä kaikille.
Käytä uniaikaa, niin tuota ei tarvitse tehdä joka ilta.
Kas kun se uniaika vaihtelee jatkuvasti sen mukaan missä vuorossa ollaan töissä, milloin ollaan vapaalla ja onko silloin jotain menoa.
Tuo kelle vastasin laittaa puhelimen äänettömäll JOKA ILTA klo 22. 😆
Niin? Mitä sitten? Hän ilmeisesti voi olla varma että kukaan ei tarvitse tai kaipaa häntä enää klo 22 jälkeen ja ennen aamua/seuraavaa päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aina voi tietää etukäteen milloin saattaa olla tulossa tärkeä viesti/puhelu vaikka keskellä yötä. Esim joku läheinen jolla hätä. Äänettömälle laitto ie ole kaikille sopiva vaihtoehto. Kummallista että harva jos kukaan kyseenalaistaa OP:n yölliset viestit, häiriköintiähän tuo on.
Mietipä kenet itse herättäisit keskellä yötä, jos sinulla olisi jokin hätä? Ja millainen tuo hätä olisi?
Itse en herättäisi ketään läheisistäni. Soittaisin hätänumeroihin tms. mistä apua voisi saada. Avun saa varmasti sillätavoin nopeammin. Muussa tapauksessa voi odotella aamuun.
AP taitaa hengata narkkaripiireissä. Hätä keskellä yötä koko ajan mahdollisuus, mutta 112 ei voi soittaa.. hmm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viestiäänet pois kännystä.
Onpa typerä vinkki. On olemassa hetkiä jolloin viestin pitää tulla perille keskelle yötä, OP ei vaan ole sellainen taho jolla olisi tähän mitään syytä.
No mene vit tu puhelimen asetuksiin, valitset sovellukset---> op mobiili--->luvat---> viestit ja hälytykset--->off.
Onko liian vaikeaa vanhukselle?
Juuri vanhukselle on tärkeää, että puhelin on aina päällä, jotta voi tarvittaessa käyttää sitä ilman ylimääräisiä näppäilyjä. Ihmisillä on iästä riippumatta elämäntilanteita, joissa heihin pitää saada yhteys myös yöllä. On iäkkäät heikkokuntoiset vanhemmat, oma aikuinen lapsi, jolla on kriittinen tilanne jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on tarve pitää kännykkä päällä yölläkin, koska on iäkäs sukulainen tai aikuinen lapsi voi tarvita apua sairauden takia.
Opettakaa ja takokaa päähän näille apua tarvitseville henkilöille että hätätilanteessa pitää soittaa, ja laittakaa numeronne heidän puhelintensa pikavalintaan niin soitto onnistuu vain yhdellä painalluksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on tarve pitää kännykkä päällä yölläkin, koska on iäkäs sukulainen tai aikuinen lapsi voi tarvita apua sairauden takia.
112 tai voi odottaa amuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettakaa ja takokaa päähän näille apua tarvitseville henkilöille että hätätilanteessa pitää soittaa, ja laittakaa numeronne heidän puhelintensa pikavalintaan niin soitto onnistuu vain yhdellä painalluksella.
Hätätilanteessa soitetaan hätänumeroon, ei äipälle ja isukille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa typerä vinkki. On olemassa hetkiä jolloin viestin pitää tulla perille keskelle yötä, OP ei vaan ole sellainen taho jolla olisi tähän mitään syytä.
Pitäisikö sinun opetella puhelimesi ominaisuudet?
Minulle ei tosin mikään viesti ei ole niin tärkeä, että siihen pitäisi yöllä herätä.
Hienoa sinulle.
Kummallista, miten toope olet puhelimen käyttäjänä. Etkö osaa mennä sovelluksiin ja poistaa op-mobiililta tarvittavat luvat?
Kyseessä on käyttäjän kädettömyys, joka kyllä koskee ihan kaikkia mobiilisovelluksia. Niiden luvat pitää rukata kohdilleen iha ite, omilla pikku töppösormilla omasta luurista. Kysy lapsenlapselta jos et itse tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aina voi tietää etukäteen milloin saattaa olla tulossa tärkeä viesti/puhelu vaikka keskellä yötä. Esim joku läheinen jolla hätä. Äänettömälle laitto ie ole kaikille sopiva vaihtoehto. Kummallista että harva jos kukaan kyseenalaistaa OP:n yölliset viestit, häiriköintiähän tuo on.
Mietipä kenet itse herättäisit keskellä yötä, jos sinulla olisi jokin hätä? Ja millainen tuo hätä olisi?
Itse en herättäisi ketään läheisistäni. Soittaisin hätänumeroihin tms. mistä apua voisi saada. Avun saa varmasti sillätavoin nopeammin. Muussa tapauksessa voi odotella aamuun.
Yksin asuva henkilö ei välttämättä pysty hätätilanteessa käymään pitkiä jankkaavia ja aikaavieviä puheluita hätäkeskuksen kanssa. Silloin lähiomainen tai ystävä on parempi. Terveinä nämä voivat soittaa sairastuneen puolesta johonkin, mistä voi saada tälle apua.
User error
(internet-elämä on vanhuksista joillekin tosi vaikeaa. Ilmeisesti myös nuoremmista niille, jotka on vähimmällä älyllä siunattu)
Vierailija kirjoitti:
Nämä jotka mykistävät kaikki puhelut yöksi eivät ilmeisesti käy töissä, koska esim. työnantaja koittaa varmasti tavoittaa puhelimella jos jostain syystä sattuisikin nukkumaan pommiin niin että myöhästyy työvuorosta.
Eikös kèhvana vieläkään tajunnut, että sen äänettömällä olon ajat voi valkata siihen normaaliin heräämisaikaan saakka. Esim heräät töihin klo 6, niin sul on se äänetön aika siihen saakka vaik ilta kymmenestä alkaen.
Jos AP on työtön työnhakija, hänen pitää OLLA AINA TAVOITETTAVISSA.
Työpaikka voi löytyä vaikka kello 3 yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä asun samassa taloudessa kuolemansairaan omaiseni kanssa. Uskallan väittää että olen nopeammin paikalla tekemässä tilannearviota kuin ensihoito ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö sinun opetella puhelimesi ominaisuudet?
Minulle ei tosin mikään viesti ei ole niin tärkeä, että siihen pitäisi yöllä herätä.
Hienoa sinulle.
Kerro nyt mikä viesti sieltä tulee keskellä yötä joka on niin tärkeä? Mutta hätänumeroon soiton sijaan sinulle VIESTIN laittaminen on parempi valinta? Itselle tulee vain jotkut huumekuviot mieleen kun ei voi viranomaisilta pyytää välitöntä apua niin soitellaan kavereille.
Esim jos itse olen sairaana ja tulee hätä keskellä yötä en todellakaan soita (tai VIESTITTELE) sukulaisille vaan 112.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä asun samassa taloudessa kuolemansairaan omaiseni kanssa. Uskallan väittää että olen nopeammin paikalla tekemässä tilannearviota kuin ensihoito ikinä.
Silloin varmaan voi käyttää itkuhälytintä tai jotain soittokelloa. Tuskin tässäkään tilanteessa viestin laittaminen on se paras ja nopein ajatus.
Ap.lla on henkilökohtainen ongelma. Ei mulle Op öisin kilauttele koska olen mykistänyt sovelluksen ilmoitukset luurista. Jos ei oma älli ja taidot siihen riitä, kannattaa ruikuttaa vauva.fihin, jossa neuvotaan.
Siitä sitten oppimiskykyinen ottaa itselleen sen tiedon ja viisauden mitä pystyy ja toimii sen mukaan, mutta ruikuttamisen ammattilainen jatkaa valittamista, koska se on hänelle elämän pääsisältö.
Mä en tykkää ammattivalittajista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelimellako se sairas sulle soittaa? Asutte samassa taloudessa.
Olisko itkuhälytin parempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin varmaan voi käyttää itkuhälytintä tai jotain soittokelloa. Tuskin tässäkään tilanteessa viestin laittaminen on se paras ja nopein ajatus.
Meillä käytettiin langatonta ovikelloa. Painike oli henkilön vieressä ja summeri mun vieressä. Jos syöpäsairas saa pahan kipukohtauksen, ei hän nyt jumalauta pysty alkaa viestiä kirjoittamaan. Just saattaa pystyä painamaan nappia
Idioluutio etenee hämmästyttävää vauhtia.