Miten estää Osuuspankkia lähettelemästä tekstiviestejä ja sähköposteja kolmelta aamuyöstä?
Olisin halunnut nukkua yön yli ilman sitä äärimmäisen tärkeää tietoa, että minulla on joku pankkiasiointia koskeva viesti jossain. Olipa tärkeä syy herättää kesken yöunien...
Pitääkö minunkin soitella pankinjohtajalle keskellä yötä? Tekevätkö muut pankit tällaista asiakkailleen?
T. Huonoista unista ärtynyt
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viestiäänet pois kännystä.
Onpa typerä vinkki. On olemassa hetkiä jolloin viestin pitää tulla perille keskelle yötä, OP ei vaan ole sellainen taho jolla olisi tähän mitään syytä.
Tuskin yöllä tarvitsee sähköpostin tulla läpi äänien kanssa. Kukaan ei laita niin kiireellistä sähköpostia.
Minulla oli sama ongelma vuosia sitten Telian kanssa. En voinut laittaa puhelinta äänettömälle, koska alzheimer-äitini oli hoitokodissa ja sieltä saattoi tulla soitto milloin vain. Mutta onneksi Telia itse lopetti viestien lähettämisen öisin. OP:lta ei ole koskaan tullut viestejä yöllä. Aloittaja, oletko varma että ne viestit ovat todella OP:lta eivätkä jotain huijausviestejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aina voi tietää etukäteen milloin saattaa olla tulossa tärkeä viesti/puhelu vaikka keskellä yötä. Esim joku läheinen jolla hätä. Äänettömälle laitto ie ole kaikille sopiva vaihtoehto. Kummallista että harva jos kukaan kyseenalaistaa OP:n yölliset viestit, häiriköintiähän tuo on.
Hädässä soitetaan hätäkeskukseen. Toisekseen voit valita mitkä numerot pääsevät läpi yöllä.
Jos joku on pahasti ahdistunut ei hätäkeskus ole oikea paikka jutella.
No mä oon lopettanut puhelinterapiavastaanoton öisin. Sille rasittavalle tyypille on myös esto päällä.
Ilmoitusäänet yöksi äänettömälle. Problem solved.
Ap kannattaisi kaivaa puhelimen käyttöohje esiin. Jokaisen lähettäjän voi hiljentää yöksi ja sallia vain tiettyjen ihmisten viestit.
Mutta hyvänen aika, voihan OP-lähettää sulle vaikka merkittävän tarjouksen, 0,03 % paremman talletuskoron rahoillesi, jos toimit nopeasti, ethän sitä tahdo missata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aina voi tietää etukäteen milloin saattaa olla tulossa tärkeä viesti/puhelu vaikka keskellä yötä. Esim joku läheinen jolla hätä. Äänettömälle laitto ie ole kaikille sopiva vaihtoehto. Kummallista että harva jos kukaan kyseenalaistaa OP:n yölliset viestit, häiriköintiähän tuo on.
Hädässä soitetaan hätäkeskukseen. Toisekseen voit valita mitkä numerot pääsevät läpi yöllä.
Jos joku on pahasti ahdistunut ei hätäkeskus ole oikea paikka jutella.
No sitten kärvistellään aamuun asti. Et sinä voi häiritä läheistesi yöunia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa typerä vinkki. On olemassa hetkiä jolloin viestin pitää tulla perille keskelle yötä, OP ei vaan ole sellainen taho jolla olisi tähän mitään syytä.
Tämäkin on säädettävissä puhelimen valikoista.
Laita uniaika puhelimeen. Minulla se on klo 22-09. Puhelin on hipihiljaa tuon ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö sinun opetella puhelimesi ominaisuudet?
Minulle ei tosin mikään viesti ei ole niin tärkeä, että siihen pitäisi yöllä herätä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta hyvänen aika, voihan OP-lähettää sulle vaikka merkittävän tarjouksen, 0,03 % paremman talletuskoron rahoillesi, jos toimit nopeasti, ethän sitä tahdo missata?
Juu ja tää aapee on niin tärkee ihminen, että kyllä nyt pitää ilmoittaa valtakunnallisessa mediassa kaikille huijausviestien lähettäjille seuraavaa:
Meidän pikkueemiä EI saa häiritä öisin viesteillä, koska pikkueemi HÄIRIINTYY. PIKKUEEMI EI VOI laittaa asetuksista viestejä äänettömälle kun joku pahasti ahdistunut voi soittaa tai lähettää viestin meidän pikkueemille, joka kärsii huonounisuudesta.
Siis eemille puhelut jees, mut viestit ei yöaikaan.
Sovelluksen omista asetuksista voi varmaan laittaa sen ilmoitusäänet pois päältä.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti oikeassa ja todellisessa hätätilanteessa yritetään ensisijaisesti tavoittaa toista henkilöä soittamalla, ei silloin ole aikaa alkaa näpytellä mitään viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Laitan joka ilta kännykän äänettömälle viimeistään klo 22. Suosittelen sitä kaikille.
Käytä uniaikaa, niin tuota ei tarvitse tehdä joka ilta.
Vierailija kirjoitti:
Mietipä kenet itse herättäisit keskellä yötä, jos sinulla olisi jokin hätä? Ja millainen tuo hätä olisi?
Itse en herättäisi ketään läheisistäni. Soittaisin hätänumeroihin tms. mistä apua voisi saada. Avun saa varmasti sillätavoin nopeammin. Muussa tapauksessa voi odotella aamuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan joka ilta kännykän äänettömälle viimeistään klo 22. Suosittelen sitä kaikille.
Kas kun se uniaika vaihtelee jatkuvasti sen mukaan missä vuorossa ollaan töissä, milloin ollaan vapaalla ja onko silloin jotain menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas kun se uniaika vaihtelee jatkuvasti sen mukaan missä vuorossa ollaan töissä, milloin ollaan vapaalla ja onko silloin jotain menoa.
Tuo kelle vastasin laittaa puhelimen äänettömäll JOKA ILTA klo 22. 😆
Nämä jotka mykistävät kaikki puhelut yöksi eivät ilmeisesti käy töissä, koska esim. työnantaja koittaa varmasti tavoittaa puhelimella jos jostain syystä sattuisikin nukkumaan pommiin niin että myöhästyy työvuorosta.
Onko pakko pitää puhelinta auki yöllä ?
Asetuksista saa laitettua, että älä häiritse -tila ei koske vaikka omia lapsia, puolisoa, isovanhempia, sisaruksia tai keneltä nyt voi odottaa tärkeää puhelua yöllä.