Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettakaa sipulin käyttö ruuvissa!

Vierailija
04.07.2026 |

Hitsi melkein vaikka mitä valmiita annosruokia ostaa niin aina sinne on ängetty sipulia ja ne tekstit on niin pientä pränttiä ettei niitä näe vasta kun suurennuslasilla kotona.

Sipuli suks.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan laitan sipulia,ei ole tullut kokeiltua sipulia ruuviin 

Vierailija
22/25 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi lopettaa nämä typerät mukahauskat jankutukset 0/5 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipuli on ihanaa ja pitää flunssat loitolla. Pistän ihan kaikkiin ruokiin. Kun sitä kuulostaa niin on todella makeaa. 

Kuullotettuna se on kammottavaa. Sitä ei syö erkkikään.

Sipuli pitääkin kuulustella. Paras menetelmä on hyvä/paha poliisi -systeemi.

Vierailija
24/25 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii hyvin kitkanpoistajana. 

25/25 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä olen aloittajan kanssa samaa mieltä; sipulia tungetaan lähes kaikkiin valmisruokiin (einekset, kaupan omat valmiit annokset, ravintolaruuat, puolivalmisteet jne, joa Jokioisten leipomolla on sipulileipää!!) 

Hyvin harmillista minulle, koska olen allerginen sipulille, myös silloin, kun se on kypsennetty ja soseutettu tunnistamattomaksi. Raaka sipuli aiheuttaa mm. hengitystieoireita - en tiedä, mitä se aiheuttaisi syötynä, koska jo raa'an sipulin koskeminen paljain käsin aiheuttaa sellaisia kirsikan kokoisia vesirakkuloita käsiin, mitähän se tekisin suuhun ja nieluun... Kypsennetty sipuli taas vetää koko ruuansulatuselimistön paniikkiin. Viikoksi.

Että en syö valmisruokia, ravintoloissa vain niitä muutamaa turvalliseksi osoittautunutta ruokaa. Ravintoloissa ovat kuitenkin keittiöllä tyytyväisiä, kun ei tarvitse pelätä, että saan anafylaktisen sokin (kypsennetystä sipulista). En uskalla syödä muiden tekemiä ruokia, jos en tunne ko. henkilöitä. 

Käytän puhelinta suurennuslasina, ja kysyn elintarvikevalmistajilta, mitä mm. "mausteet", "luontaiset aromit" tai "yrtit" sisältävät. Aina olen saanut vastauksen, tosin siihen voi mennä aikaa viikkokin, eli uutuustuotteet tai "uusi parempi resepti"- tuotteet saavat jäädä kaupan hyllyyn odottamaan.

Kiusa se on pienikin kiusa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi