Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuesta..

Vierailija
01.10.2008 |

Onko jollakin sellainen tilanne, että avopuoliso asuu eri osoitteessa työn vuoksi ja asumistukea ei myönnetä toiselle osapuolelle ja yhteiselle lapselle, koska "ruokakuntaan pitää laskea kuuluvaksi myös avopuoliso, vaikkei asu samassa osoitteessa" ?? Itse en oikein tajua tällaista tilannetta!! Vai katsotaanko tällaisessa tilanteessa, että avopuolison velvollisuus on osallistua asumiskustannuksiin sekä omassa asunnossaan että kumppaninsa asunnossa?

Onko kellään samankaltaista tilannetta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avopuoliso asuu samassa osoitteessa. Joten tässä tapauksessa lapsen vanhemmat asuvat erillään (vaikka heillä olisikin rakkaussuhde). Eli kumpikin vastaa oman asuntonsa asumiskuluista (ainakin virallisesti). Eikä avopuolisolla ole elatusvelvollisuutta, eikä tässä tapauksessa siis miehellä ole elatusvelvollisuutta kuin lapseensa.

Vierailija
2/4 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin jos virallisena osoitteena on molemmilla sama, tuo tilanne on varmaan mahdollinen (siis että molemmat lasketaan ruokakunnan jäseniksi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on virallisestikkin eri asunnot mieheni kanssa, joten sellaisesta ei ole kyse. Mieheni on aina asunut eri osoitteessa eikä ole kuulunut "ruokakuntaani" koskaan. Nyt Kelasta tahdotaan evätä hakemani asumistuki, koska minulla on "avopuoliso" ja hänetkin kuuluisi nyt laskea ruokakuntaan kuuluvaksi henkilöksi. Minä en vaan voi käsittää tätä. Tahtoisin niin ymmärtää päätöstä...Nyt tarvitsisi tehdä vielä vastine asiasta, mutta ei tahdo enää ymmärrys asiasta riittää...

ap

Vierailija
4/4 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot että sinulla ei ole avopuolisoa. Niinkuin ei olekaan jos miehesi ei kerran asu samassa asunnossa kuin sinä. Eikä siellä asu kukaan muukaan aikuinen sinun lisäksesi... Todistat tämän talonkirjaotteella jonka saat maistraatista tai isännöitsijältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan