Excel-taulukko innokaille mökkivieraille
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000012118744.html
On se kumma kun ei voi sanoa vieraille suoraan jos vierailu ei sopi tai että tuokaa ruokaa ja työhaluja mukana.
Nykyajan kommunikointia taas.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Nämä vieraat sentään kysyvät eivätkä ilmesty paikalle ilmoittamatta "kun ohi ajettiin".
innokaille?
En iinä osta mökkiä jos mökkiloiset seuraavat kaupan päälle.
On olemassa myös hyviä mökkivieraita. Tulevat mukanaan kassit täynnä ruokaa ja osallistuvat kaikkeen. Jäävät korkeintaan kahdeksi yöksi. Nämä kutsutaan uudestaankin.
Niin ja tietenkin tulevat sopimuksen mukaan, eivät ex tempore.
En käsitä miksi ihmiset eivät tajua tuoda jotain syötävää mukanaan tai omia petivaatteita. Oletetaan, että kyllä mulla on ylimääräiset lakanat, peitot, tyynyt, aamupalat, iltapalat, grillattavat, saunajuomat… En hankkinut mökkiä muille, vaan itselleni ja lapsilleni. Ja toinen mitä en ymmärrä on arvostelu. Ostakaa oma mökki jos häiritsee kun ei ole yhtä hienoa kuin Möttösillä.
Onneksi inhoan mökkeilyä yli kaiken. Ei ole ongelmaa kylään änkeävistä vieraista, enkä minä ole mökkiriesa kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä ehdotuksia, että laittakaa vieraat töihin ja pyytäkää tuomaan ruokaa ja omat petivaatteet. Minä en halua nähdä enkä kuunnella yhtäkään kutsumatonta vierasta, vaan haluan olla rauhassa oman puolisoni kanssa. En kaipaa enkä halua viihdyttämistä ja aamusta iltaan vieraiden kanssa olemista. Haluan tehdä omia askareita rauhassa ja vaikka ottaa päiväunet tai lukea kirjaa.
Järkyttävintä on, että kutsutaan mökille, ollaan tarkkaan mietitty hyvät tuliaiset ja kun saavut perille laitetaan töihin. Enkä tarkoita mitään ruuanlaittoa, vaan raskaita pihatöitä, kivien siirtoa ja portaiden rakentamista yms. ei mitään hellepäivän hommia.
Kun olet herännyt aikaisin ja ajanut yli 200 km, ei ole ihan parhaassa orjatyövedossa. Jatkossa keksimme aina sopivasti jotain muuta menoa. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ihan päinvastainen ongelma. On pyydetty monia kaveriperheitä meidän mökille kylään pariksi yöksi, että lapsilla olisi ikäistään seuraa, mutta kukaan ei ehdi tulla.
Pyytäkää pelkät lapset. On vaivaannuttavaa aikuisena pyöriä toisten mökkinurkissa,
Muuten hyvä idea, mutta kyse on 4-8-vuotiaista lapsista, jotka eivät ole vielä pahemmin yökyläilleet.
Tytön 7-vuotias bästis oli meillä yökylässä kevättalvella. Tuli niin kova ikävä nukkumaan mennessä, että klo 22 aikaan oli pakko soittaa äitinsä hakemaan hänet kotiin. Tuo ei vielä haittaa, kun asutaan puolen kilometrin päässä, mutta jos mökillä 150 kilometrin päässä iskisi noin kova ikävä niin se olisi hankalampi paikka.
Ja tietysti mielelläni viettäisin aikaa myös näiden perheiden aikuisten kanssa. Pidän heitä ystävinäni. Osaan olen tutustunut lasten kautta, osaan jo lukiossa/yliopistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tämä ongelma on täysin päinvastainen. Kauhulla odotamme mökkikutsua saareen ja nimen omaan yökylään. Päiväseltään voisimme piipahtaa, mutta emme missään nimessä jäisi yöksi.
Älkää kutsuko ketään mökillenne, kiitos. 🙄
En ymmärrä aikuisten yökykäilyjä mökeillä enkä kotona. Meilläkin on tällaisia kavereita, joiden kanssa täytyy vähintään se vuorokausi viettää, mieluiten pari. Mulle passaisi parin tunnin kahvittelut ja sitten kotiin.
Kyllähän siinä yhdessä grillatessa, saunoessa ja kännätessä nyt muutama vrk vierähtää äkkiä. Eihän se pari tuntia riitä yhtään mihinkään.
Sepä se. Kaikki ei vain halua kännätä.
Minä en enää mene kaverin mökille kun hän kutsuu. Yleensä he on ollut jo pidempään porukalla mökillä ja minut ja lapset kutsutaan mukaan viimeiseksi yöksi tai pariksi. Ruokaa pitää viedä paljon (enemmän kun "meidän osa").
Aikuiset valvoo paljon pidempään kun minä jaksan. Sitten olen heidän lastensa lastenvahtina aamulla ja pitkään iltapäivään, kun he viitsii nousta. Sitten pitäisi koko poppoolle kokata ja tietenkin tehdä suursiivous mökkiin, ennen kotiinlähtöä. Eli minä siivoan niitä viikon ja kahden paskoja, ja ollaan itse oltu siellä yhden tai kahden yön verran.
Muutamia kertoja on kutsu käynyt. Enää en nappaa siihen. Saavat etsiä ruuat, lapsenvahdin ja siivojaan muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tämä ongelma on täysin päinvastainen. Kauhulla odotamme mökkikutsua saareen ja nimen omaan yökylään. Päiväseltään voisimme piipahtaa, mutta emme missään nimessä jäisi yöksi.
Älkää kutsuko ketään mökillenne, kiitos. 🙄
En ymmärrä aikuisten yökykäilyjä mökeillä enkä kotona. Meilläkin on tällaisia kavereita, joiden kanssa täytyy vähintään se vuorokausi viettää, mieluiten pari. Mulle passaisi parin tunnin kahvittelut ja sitten kotiin.
Kyllähän siinä yhdessä grillatessa, saunoessa ja kännätessä nyt muutama vrk vierähtää äkkiä. Eihän se pari tuntia riitä yhtään mihinkään.
Sepä se. Kaikki ei vain halua kännätä.
Ei grillaus ja saunominen onnistu alle kahdessa tunnissa selvin päinkään.
Onneksi sataa, silloin ei mökin ovelle ilmesty yllätysvieraita.