Miksi moni suomalainen näyttää ihan kiinalaiselta?
Miksi moni suomalainen näyttää ihan kiinalaiselta?
Esim. sivulla oleva tyttö ostoskärryjensä kanssa. Näitä on paljon Suomessa.
https://s-ryhma.fi/yhteystiedot
Kommentit (85)
Suomalaisen kuulemma tuntee ulkomailla siitä että pyyhkivät kengän pohjat ovi mattoon astuessaan kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No emmekös ole Aasiasta lähtöisin...?
Kaikki nykyihmiset ovat alunperin lähtöisin Afrikasta.
Vanhentunutta tietoa.
Vaaleampi ihonväri muodostui vasta kun ihmiset olivat päässeet Eurooppaan asti, sillä siitä oli etu D-vitamiinin saamisen kannalta. Vastaavasti tummenpi ihonväri suojaa paremmin voimakkaamalta auringonpaisteelta.
Kyse ei ole pelkästään ihonväristä vaan ennenkaikkea luustonmallista, kasvojen piirteistä yms. Joo, ei olla afrikkalaisten "veljiä ja siskoja", hyvä jos serkkujakaan.
Kaikki nykyihmisiin kuuluvat miehet ja naiset voivat saada keskenään lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä, mikä osoittaa heidän kuuluvan samaan lajiin. Esimerkiksi Brasiliasta löytyy jokseenkin kaikkia mahdollisia yhdistelmiä Amerikan, Euroopan, Afrikan ja Aasian väestöryhmien välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset erottaa helposti ulkomailla. Ollaan hieman etnisen näköisiä, varsinkin silmät, verrattuna vaikka muihin pohjoismaalaisiin.
Kokemuksissani norjalaisilla on enemmän "vinoja" silmiä kuin suomalaisilla. Ja toki suomalaisilla on tunnistettava ulkomuoto usein, ja suomalainen tunnistaa omansa. Mutta toisaalta tunnistat vain ne stereotyyppisimmän näköiset suomalaiset ja olet varmasti kävellyt monen suomalaisen ohi tietämättä heitä suomalaisiksi.
Olen asunut ja matkustanut ulkomailla paljon ja tutkani on lähes pettamätön. Toki jos henkilön juuret on jossain muualla kuin Suomessa, se ei päde.
Ei kiinnosta. Huomioni pätee edelleen. Hyvin moni suomalainen menisi helposti myös muunmaalaisesta.
Koska äiti oli oikeassa, jos vääntelee ja kääntelee lapsena kasvojaan ne jää pysyvästi vinoon!
Vierailija kirjoitti:
Koska suomalaiset kansana on lähtösin Kiinan rajalta minkä kautta on vaellettu Siperiaan ja edelleen tänne. Netissä oli ihan prototyyppi tällsestä ihmisestä kuka alunperin asu siellä Kiinan rajalla pienessä kylässä ennen tätä vaellusta ja se näytti ihan mun kaverilta :D
Selittää veljeilyn Kiinan kanssa. Vähän sama kun koira ja susi veljeilee eikä oikein tiedä kuka on kuka.
Vierailija kirjoitti:
Koska suomalaiset kansana on lähtösin Kiinan rajalta minkä kautta on vaellettu Siperiaan ja edelleen tänne. Netissä oli ihan prototyyppi tällsestä ihmisestä kuka alunperin asu siellä Kiinan rajalla pienessä kylässä ennen tätä vaellusta ja se näytti ihan mun kaverilta :D
1900-luvun alun pseudotiede soittelee ja pyytää disinformaatiotaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Saara Keskitalo on Kiinasta kotoisin.
Ruma kuin mikä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset erottaa helposti ulkomailla. Ollaan hieman etnisen näköisiä, varsinkin silmät, verrattuna vaikka muihin pohjoismaalaisiin.
Jaahas. Mikäs meikäläisen naamassa sitten on vikana, kun ulkomailla kulkiessa haukutaan aina saksalaiseksi, Turkissa sanottiin: "ahlman"? Ikinä ei ole arvattu suomalaiseksi. Yleensä sanotaan joko Saksa, joskus Ruotsi. Olen tosi pitkä & ruskeahiuksinen, korkeat poskipäät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksissani norjalaisilla on enemmän "vinoja" silmiä kuin suomalaisilla. Ja toki suomalaisilla on tunnistettava ulkomuoto usein, ja suomalainen tunnistaa omansa. Mutta toisaalta tunnistat vain ne stereotyyppisimmän näköiset suomalaiset ja olet varmasti kävellyt monen suomalaisen ohi tietämättä heitä suomalaisiksi.
Olen asunut ja matkustanut ulkomailla paljon ja tutkani on lähes pettamätön. Toki jos henkilön juuret on jossain muualla kuin Suomessa, se ei päde.
Kovasti epäilen. Et varmastikaan osaisi erottaa esimerkiksi minua skandinaavista, saksalaisesta ja varmaankaan baltista tai venäläisestä/ukrainalaisesta. Nimittäin minua on kutsuttu noiden etnisyyksien näköiseksi näiden etnisyyksien edustajien toimesta.
Ranskassa aikoinaan töissä ollessani kaupan kassa arvuutteli että olen Saksalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alunperin me tulimme kaikki Afrikasta ja vielä 8 000 vuotta sitten ihonvärimme oli musta. Tiedoksi persuille.
Olet siis ollut 8000 vuotta sitten saattamassa mustia ihmisiä Afrikasta Eurooppaan ja todistanut näiden maagisen valkoistumisen, luuston muuttumisen ja älykkyysosamäärän nopean kasvamisen?
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nykyihmiset ovat alunperin lähtöisin Afrikasta.
Älä jaksa enää jauhaa tuota vanhaa harhaoppia.
Takaisin kouluun inseli.
Niinpä, ala mennä vaan. Kesäloman ajan voit lutkuttaa peukkuasi.
Meidän Karjalaiset sukujuuret näyttää ainakin ihan aasialaisilta. Vanhoissa mustavalkokuvissa kun mummoni on kesärusketuksessa, niin ei osais rotua luotettavasti kertoa kukaan! Itsekin mitä vanhemmaksi muutun, sen enemmän näytän aasialaiselta (silmäluomet valahtaneet ihan kunnolla).
Ne ketkä poissulkee kokonaan ton tarinan että se joukko lähti aikoinaan sieltä Kiinan rajoilta ei ymmärrä että se oli se alkuperänen joukko. suomalaiset on risteytyny siinä välissä miljoonia kertoja ja sielä on seassa sitä saksalaista juurta myös ja ruotsalaista tosi paljon. Eihän se historia poissulje sitä mitä me ollaan nykysin eli täysin supisuomalaisia eurooppalaisia valkoihoisia ihmisiä. Joku yksittäinen henkilö voi ihan hyvin olla enemmän eurooppalainen geeneiltään, mutta se alkuperänen sakki tuli kumminkin muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, olin juuri Bulgariassa ahvenanmaalaisen poikakaverini kanssa. Hänellä on tod. paksut tummat hiukset, siniset silmät, lyhyehkö komea poika. Bulgaarit luulivat koko ajan maanmieheksi ja solkottivat hänelle omaa kieltään.
Vierailija kirjoitti:
Ne ketkä poissulkee kokonaan ton tarinan että se joukko lähti aikoinaan sieltä Kiinan rajoilta ei ymmärrä että se oli se alkuperänen joukko. suomalaiset on risteytyny siinä välissä miljoonia kertoja ja sielä on seassa sitä saksalaista juurta myös ja ruotsalaista tosi paljon. Eihän se historia poissulje sitä mitä me ollaan nykysin eli täysin supisuomalaisia eurooppalaisia valkoihoisia ihmisiä. Joku yksittäinen henkilö voi ihan hyvin olla enemmän eurooppalainen geeneiltään, mutta se alkuperänen sakki tuli kumminkin muualta.
Päinvastoin, Suomen alueen alkuperäisväestö oli jopa nykyistä eurooppalaisempaa. Todennäköisesti täällä asui proto-germaanisia ihmisiä ennen kuin uralilainen kieli saapui tänne. Tosin nämä uralilaisetkaan eivät todellakaan tulleet mistään "Kiinasta", vaan hieman idemmästä muuten vain. Uralilaiset ja indoeurooppalaiset kielet todennäköisesti kehittyivät toistensa läheisyydessä suunnilleen nykyisen Etelä-Venäjän alueella. Suomalaisten "itäisyys" on muutenkin naurettavan liioiteltua jäännettä 1800-luvun suomalaisia kohtaan rasistisesta pseudotieteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä me...?
Suomalaiset erovat geeneiltään toisistaan enemmän kuin mikään muu Euroopan kansa ja sen huomaa.
Ei vaan juuri päinvastoin, et ni set suomalaiset ovat geeneiltään hyvin homogeeninen kansa.
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa aikoinaan töissä ollessani kaupan kassa arvuutteli että olen Saksalainen.
Sama! Olen orkesterini kanssa kerran vuodessa Saksassa, aina luullaan paikalliseksi. Miltä näyttää stereotyyppinen sake manni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, olin juuri Bulgariassa ahvenanmaalaisen poikakaverini kanssa. Hänellä on tod. paksut tummat hiukset, siniset silmät, lyhyehkö komea poika. Bulgaarit luulivat koko ajan maanmieheksi ja solkottivat hänelle omaa kieltään.
Ei kai bulgaareilla ole sinisiä silmiä juuri lainkaan? Se, että jossain maassa sinulle puhutaan maan kieltä,ei kerro siitä, että näyttäisit sen maalaiselta.
Kuka? Nälkiintyneestä viet nami laisesta tuli mieleen vain Ville Rydman. Ryydmanni muistuttaa vatsastajapuhujan nukkea: elottomat silmät ja epäkoherentit puheet.