Matkustatko ulkomaille, jotta voit sanoa matkustaneesi ulkomaille?
Vielä 70 ja 80 luvulla ulkomaan matkat oli kova juttu. Ihmiset toivat matkamuistoja ja kuvia, joita esitellä ja varmasti tehtiin selväksi kaikille, että kohta lähdetään. Se oli sen ajan someilua.
Kommentit (29)
En käy koskaan ulkomailla. Siellä on niin outoja immeisiä ja ne huastookin omituisesti.
Nykyään on paras ettei kerro kenellekään milloin ja minne matkustaa, ei esittele somessa jne. Paitsi kukkien kastelijalle.
En. Matkustan koska suomessa ei ole kunnon kesää.
En, mutta appivanhemmat on aina tehneet niin
Harvoin kerron kenellekään matkoistani. En edes aikuislle lapsilleni, koska en halua hieroa kenenkään naamaan sitä, millaisia matkoja teemme.
Nykyään kärsitään ilmastohäpeää joten ei kerrota kellekään.
Matkustan ulkomaille, koska haluan tehdä elämästäni mahdollisimman kiinnostavan ja elämysrikkaan sekä irrottautua arjesta.
osaan matkustella niin, että somessani siitä ei ole sanaakaan. Matkustan koska se kiinnostaa ja matkustan niihin kohteisiin jotka kiinnostavat. Ei minulla ole kesämökkiäkään sen takia, että voisin sanoa että minulla on mökki.
Lapsellinen ja kieroutunut ajatus ap. Jokainen, joka on matkustanut ja varaa siihen, tietää miten ihanaa matkailu on. Näkee uusia paikkoja, kulttuureja, saa liikkua ja urheilla eri ympäristöissä, puhua osaamiaan kieliä, ihanaa vaihtelua arkeen, shoppailla erilaisia asioita jne. Ja ainakin itse haluan somessa ym seurata myös muiden matkoja, koska pidän matkailusta. Ihana nähdä muiden löytöjä, mitä tehneet ja saada ideoita.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin kerron kenellekään matkoistani. En edes aikuislle lapsilleni, koska en halua hieroa kenenkään naamaan sitä, millaisia matkoja teemme.
Onko tässä joku oletus, että kaikki ovat kateellisia? Vähän kuin äitini, joka ei ensin kertonut mökistään esimerkiksi töissä, ku ovat sitte katteellisia! ja sitten livahtaa mökille kertomatta kenellekään, ettei taas olla kateellisia. Kukaanhan ei siis ole sanonut olevansa kateellinen, mutta lähtökohtainen oletus on, että kateellisia ovat.
En laita faceen hehkutuskuvia ym., käyn kerran vuodessa lomamatkalla ulkomailla. Viime vuosina joissain kohteissa olen saanut hiukan vihamielisiä katseita (ei ollut mikään kanaria ym.massaturismilla paikallisten elämää kurjistava paikka), joten voi olla etten enää sen enempää rahojani ulkomaille vie. Kotimaassa en kuluta ihan periaatteesta, joten säästetään nyt sitten.
Joskus nuorena matkailin, mutta en kertonut edes vanhemmille, kun siitä seurasi aina hirveä kauhistelu.
Matkustan omaksi ilokseni ja saatan olla viikosta kuukauteen samassa kohteessa. Mies tottakai tietää reissuistani, koska asumma samassa taloudessa. Jotkut ystäväni tietävät, mutta vain siksi että vaihtelemma viestejä muutenkin, En ilmoittele somessa, naapureille, sukulaisille, koska en ole innostunut jakamaan asioitani muille.
Vanhempani matkustivat paljon alkaen 1970-luvulla. Äitini oli tosi hauska kertomaan matkakokemuksistaan ja häntä kuuntelivat kaikki. Hänestä olisi tullut hyvä matkabloggaaja. Hänellä oli taito nähdä pienetkin asiat eri kohteissa ja rakentaa niistä sitten tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kärsitään ilmastohäpeää joten ei kerrota kellekään.
Turha yksittäisen ihmisen hävetä ja tehdä itseään ilmaston suhteen isommaksi kuin onkaan. Koneet menee kohteisiinsa, vaikka itse ei menisikään. Ruohonjuuritasolla merkityksetöntä piipertelyä vain tavallisen ihmisen touhut. Ilmastoa saastuttaa suuret maat, teollisuus jne. Liikenne muutenkin lentomatkailu mkl on vasta 4. suurin saastuttaja. Ja pitää ihmisten päästä kulkemaan.
Outo kysymys. Miksi ihmeessä minä kertoilisin ympäriinsä ulkomailla matkustamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti he olisivat vaan onnellisia puolestasi, että voit matkustaa. Ainakin minä olen vanhempien puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä joku oletus, että kaikki ovat kateellisia? Vähän kuin äitini, joka ei ensin kertonut mökistään esimerkiksi töissä, ku ovat sitte katteellisia! ja sitten livahtaa mökille kertomatta kenellekään, ettei taas olla kateellisia. Kukaanhan ei siis ole sanonut olevansa kateellinen, mutta lähtökohtainen oletus on, että kateellisia ovat.
No, en ajattele heidän olevan kateellisia, mutta tiedän parinkin kaverini paraikaa pohtivan, mistä raha tämän kuukauden vuokraan. En viitsi hieroa naamaan, että mepäs just laitettiin kymppitonni matkaan. Minusta se ei ole kohteliasta.
Nope, me ei vaan kestetä rumia, tyylittömiä, negatiivisia ja hapannaamaisia suomalaisia, välillä pitää käydä ottamassa happea.
Jotenkin tuntuu, että ihmisiltä on kadonnut suhteellisuudentaju vääränlaisessa ilmastoöyhötyksessä, vaikka asia sinänsä on valava ja tärkeä. Naurettavaa syyttää jotain suomalaista yksittäistä ihmistä ympäristön pilaamisesta. Osoittaa vain, että on vailla ymmärrystä.
En. Matkustan koska huvittaa lähteä.