Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihanlaittajat!

19.05.2007 |

Hei!

Mielessä olisi laittaa talon reunustaa kiertämään sileäpintaisia kiviä, määrä olisi aika moinen mutta lopputulos mieluinen. Mistä ihmeestä olette kiviä hankkineet?????

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko sellaisia pyöreitä ja sileitä? abetonilta löytyy www.kivikauppa.fi mukulakivi

jotkut myös ovat näitä kiviä nimittäneet seulapääkiviksi...

Vierailija
2/8 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä kaipaamillasi kivillä on siis monta eri nimeä. Jos aiot todellakin kaikkien seinien vierustoille kiviä laittaa, kannattaa kysellä eri " kivialan" firmoista tarjouksia. Tuon kokoiseen projektiin kiviä kuluu melkoinen määrä. Nuo aiemmin mainitut Kivikaupan kivet ovat tosi kalliita, jos ja kun tarvitset kiviä paljon. Esimerkiksi noin 900 kg maksaa pk-seudulla 70-90 ¿ paikkeilla (kivikauppa ja muut vastaavat " häkki/säkkitoimitukset" ) ja koko kuorma-autollinen 12 m3 (vastaa painoltaan ehkä 15 tn) 570-600 ¿.

Itse juuri tilasin sepeliä 12 m3 (16,6 tn), multaa tulossa 18 m3 ja mukulakiviäkin himoitsisin... Kilpailuttamalla säästin liki 100 ¿ :).

Taitaa vaan täksi kesäksi olla sepelissä ja mullassakin projektia kerrakseen ;-).

Eli kannattaa kilpailuttaa!!! Itse pyysin tarjouksia Lohja Rudus, Seepsula, NCC jne. Kannattaa vaikka googlettaa lisää firmoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täällä Itä-Suomessa kuorma seulanpääkiviä erikokoisia maksaa 60 euroa ;).Ja Hiekkakuoppien omistajilta niitä voi kysellä....

Vierailija
4/8 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat seulanpääkivet? Löytyisikö jostain netistä vaikka kuva? Tarkoitatteko nupukiviä, mukulakiviä vai jotain muuta?

Voistko K@tink@ kertoa jonkun firman nimen mistä kiviä saa tuolla hinnalla? Täältä pääkaupunkiseudulta on vaikea lähteä summanmutikassa etsimään itäsuomalaisia hiekkakuopanomistajia... Tiedätkö minne asti tuovat tuolla hinnalla ja paljonko kuljetus vaikkapa tänne pääkaupunkiseudulle maksaisi?

Vai oliko tämä taas joku urbaanilegenda? Kannattaa kysellä mummonkumminkaiman hiekkakuopalta suhteilla ja käydä itse valikoimassa ja mättämässä ne kivet lavalle...? ;)

Vierailija
5/8 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edullisista kivistä otetaan tännekin :-) Tarvitsisimme punaisia mukulakiviä koko talon ympäri. Saakohan niiden värinkin valita vai pitääkö tosiaan lähteä itse mättämään hiekkakuopalle ;-) Punaisia kun oli pihasuunnittelija meille valinnut ja mikä ettei ne näyttäis kivalta harmaan talon vieressä.

Vierailija
6/8 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonkiviä tarkoitan...esim.maansiirto ja soraliike M Levy OY toimitti edelliseen talomme 10 kuutiota 80 euroa syksyllä 2004.Nämä nykyisen asunnon kivet on ihan yksityiseltä 60 euroo kuorma.Enkä usko että Antero niitä lähtee pääkaupunkiseudulle kuljettelemaan tulee aikamoiset rahdit Vaiviosta.Levyllä on netti sivut kyllä.

Sittenhän on nuo Nupu ja Noppakivet jtka ovat kalliita niitä saa punaisena ja harmaana niitä on esim.Sulokivellä.

Jokaisella aluella on omat " puhetapansa" -eli näissä voi tulla sekaannuksia...mutta nyt pitää palata pihahommiin kivet kutsuvat ;).

Vierailija
7/8 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoi kuorma-autollinen mukulakiviä 100 e. Soitimme kuorma-autoilijalle ja hän kippasi pihaan. Ei voinut valita tuolla hinnalla värejä vaan tuli mitä seulottuna oli. Seassa oli hyvinkin punertavaa mutta ne eivät olleet välttämättä niitä ihan pyöreähköjä, punertavilta ne näyttivät varsinkin märkänä. Lisäksi oli litteähköä liuskekiven tyyppistä mustaa ja sitten harmaata ja pilkullista jne. Kyllähän tuota on tuossa riittänyt. Ei oikein enää tiedä mihin lykkäisi, mukulakivetystä ja kivireunustat kun on jo tehty.

Vierailija
8/8 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmassa viestissä mainitsemani hinnat olivat juuri tietyn värisiä ja tietyn kokoisia kiviä. Itse olen tilaamassa harmaita 100-150 mm kokoisia kiviä. Toki sekalaisen kivikuorman saa huomattavasti edullisemmin. Tällöin kivet voivat olla hyvinkin vaihtelevan kokoisia ja värisiä.

Pk-seudulla taitaa näissäkin " tuotteissa" olla kalleimmat hinnat :/.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan