Oletko kansallismielinen vai isänmaallinen?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Lapset haluavat taas leikkiä "olevansa jotakin".
Kuuluu normaaliin kehitysvaiheeseen.
Olen suomalaista kansallisvaltiota, suomalaisia perinteitä ja monokulttuuria kannattava.
Olen vain Koskela Suomesta - syön rautaa ja paskannan kettinkiä!
Olen isänmaallinen, mutta en kansallismielinen.
Arvostan Suomea ja Suomen luontoa, kulttuuria ja kieltä. Haluan asua täällä, tunnen iloa ja ylpeyttä kun suomalaiset pärjäävät maailmalla tai saavat kansainvälistä tunnustusta, on sitten kyse taiteesta tai tieteestä, urheilusta tai musiikista tms. Olen myös ainakin jossain määrin ylpeä juuristani.
Mutta arvostan myös muita maita ja kansainvälisyyttä, suhtaudun avoimesti muihin kulttureihin ja pidän kulttuurien moninaisuutta rikkautena. En aseta Suomea muiden maiden edelle tai yläpuolelle enkä halua Suomen sulkeutuvan sisäänpäin. Ja esim. ihmisoikeuksien puolustaminen on tärkeää kaikkialla, samoin eläinten oikeudet, ympäristöasiat jne. Ylipäätään ajattelen, että tämä on yhteinen maapallo, jossa ollaan kaikki viime kädessä samassa veneessä. Ei ole edes varaa kansallismielisyyteen, jos halutaan aidosti hyviä asioita.
Onko Suomi Suomi ilman suomalaisia?
Ei.
🤍💙🤍🤍🤍
💙💙💙💙💙
🤍💙🤍🤍🤍
En onneksi enää kumpaakaan.
Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
Miksi oletat, että olisin kumpaakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ero? Olen asunut kauan ulkomailla, en tiedä mitä tarkoitat.
Kansallismieliset kannattavat Venäjää tai jotain yhteispohjoismaista oikeistodiktatuuria, isänmaalliset länsi-integraatiota ja demokraattista Suomea.
Höpsis. Isänmaasta ei jää jälkeäkään jos emme nyt herää. Eikä suomen kansasta. Asia ei ole mitenkään mukava, helppo tai yksinkertainen mutta sitä kannattaa kyllä pohtia.
Saattaa löytää yllättävästi arvoa omalle elämälleen jos asettuu puolustamaan jotain mikä on uhan alla ja suurella vaivalla ajan saatossa rakennettu. Tuohon ei liity mitään kiihkoilua, vaan asioden mielessään järjestämistä: mihin ajalliseen lenkkiin itse asetun. Oliko se mitä saatiin aikaiseksi vain tuulen huminaa vai jotain mitä puolustaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä-että.
En edes ymmärrä kuinka voisi olla isänmaallinen olematta kansallismielinen.
Tuohan kuulostaa epäilyttävästi iljettävälle globalismille, joille isänmaa on pelkkä sana,
Suomalaiselle globalistille kelpaa hyvin isänmaaksi vaikka EU ja hengenheimolaisiksi käy vähä-älyinen mölisevä massa.. Tästä tosin puuttuu kaikki isänmaallisuus.
Iiigorilta ei kysytty.
Voisitteko olla ystävällinen ja työntää Iiigorinne kolmella i:llä vaikkapa perseeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansallismieliset kannattavat Venäjää tai jotain yhteispohjoismaista oikeistodiktatuuria, isänmaalliset länsi-integraatiota ja demokraattista Suomea.
Höpsis. Isänmaasta ei jää jälkeäkään jos emme nyt herää. Eikä suomen kansasta. Asia ei ole mitenkään mukava, helppo tai yksinkertainen mutta sitä kannattaa kyllä pohtia.
Saattaa löytää yllättävästi arvoa omalle elämälleen jos asettuu puolustamaan jotain mikä on uhan alla ja suurella vaivalla ajan saatossa rakennettu. Tuohon ei liity mitään kiihkoilua, vaan asioden mielessään järjestämistä: mihin ajalliseen lenkkiin itse asetun. Oliko se mitä saatiin aikaiseksi vain tuulen huminaa vai jotain mitä puolustaisin?
Harvinaisen älykäs kommentti näinä ihmisyyden ja älyn alennustilan aikoina.
Vierailija kirjoitti:
En onneksi enää kumpaakaan.
Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
"Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi".
En ole kansallismielinen.
Tunnen isänmaallisia tunteita 6.12.
Tunnen isänmaallisuutta ja kunnioitusta kun ajattelen sotaveteraaneja, evakkoja sekä maamme jälleenrakentajia.
Haluan että Suomi liitetään takaisin Ruotsiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, tälläisillekin ajatuksille täytyy raivata tilaa. Meni syteen tai saveen.
Vierailija kirjoitti:
Olen suomalaista kansallisvaltiota, suomalaisia perinteitä ja monokulttuuria kannattava.
Olet siis meidän miehiä/ naisia. Et ole yksin,
Vielä kerran tulee sade joka poistaa kaiken saastan ja moskan Suomesta. Olkoon utopia, mutta se on meidän ainoa toivomme.
Voitto tai kuolema, orjuus ei ole vaihtoehto vapaalle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansallismielinen: oman kansan, kielen ja kulttuurin merkitystä ja kansakunnan itsemääräämisoikeutta korostava.
Isänmaallinen: isänmaata rakastava, patrioottinen; isänmaanrakkautta osoittava; isänmaalle omistettu.
Kulttuuri on luxus-palvelu.
-Riikka
Riikka on tosi epäisänmaallinen. Mutta hän onkin persu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis meidän miehiä/ naisia. Et ole yksin,
Vielä kerran tulee sade joka poistaa kaiken saastan ja moskan Suomesta. Olkoon utopia, mutta se on meidän ainoa toivomme.
Voitto tai kuolema, orjuus ei ole vaihtoehto vapaalle ihmiselle.
Sillä he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja ja viekoittelevat lihan himoissa irstauksilla niitä, jotka tuskin ovat päässeet eksyksissä vaeltavia pakoon, ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.
Vas, vihr, sdp, kok, kes ja rkp ovat globalistista kommunismia ajavia, kansallisvaltioita vihaavia ja epäisänmaallisia puolueita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, tälläisillekin ajatuksille täytyy raivata tilaa. Meni syteen tai saveen.
Lopussa kiitos seisoo.
Sinäkin tulet saamaan palkintosi viimeistään kohdatessasi esi-isäsi. Voithan kohdata heidät pystypäin.
Tosin kuin viheliäiset maanpetturit, jotka ovat valmiit tuhoamaan esi-isiensä työn tulokset omien lyhytnäköisten ja itsekkäiden pyyteidensä tähden.
En haluaisi olla heidän housuissaan nahkurin orsilla.
Molemmat kuulostavat hyvältä ja oikealta mielestäni.
Olen kansallisvaltiota kannattava isänmaallinen suomalainen. Suomen valtio on tärkeä, ja kansa myös.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/